Co dělat, když na mobilu Huawei nefungují notifikace?

Výdrž baterií na jedno nabití je v dnešních mobilech opravdu chabá a v mém případě je úplně jedno, jaký mobil používám, protože jakýkoliv mobil nabíjím 2x-5x denně… Vývoj nových baterií je velice pomalý, ale výrobci se snaží tento problém řešit pomocí aktualizací systémů a různých úspor.

Huawei ve svých mobilech nabízí operační systém Android, který je však upraven masivní nadstavbou EMUI. V systému nabízí vlastní řešení úspor, které skutečně výdrž na jedno nabití umí zlepšit, ale ne vždy je to praktické. Některé modely mají pak problém s příjmem notifikací (oznámení z aplikací), protože chod aplikací na pozadí ukončuje? Jak ale tento problém řešit?

Postupů jsem během svých testování mobilů Huawei vyzkoušel více, protože na každé verzi EMUI pomáhalo trošku něco jiného. Je nutné také zmínit, že u některých modelů se mi vůbec nepodařilo systém přemluvit, aby neukončoval aplikace Threema, Outook, Instagram a řadu dalších… Vyzkoušet však můžete postupy uvedené níže.

Zkontrolujte, jestli máte zapnutá upozornění u aplikace

  • Přejděte do Nastavení telefonu/Oznámení
  • Najděte problematickou aplikaci a rozklepněte ji
  • Nyní zkontrolujte, jestli jsou potřebná oprávnění udělena. Nastavení můžete upravit dle potřeby

 

 

 

Spuštěné aplikace na pozadí

Na modelech Huawei P30 Pro, Huawei P30 a Huawei P30 Lite s EMUI 9.1 žádný velký výskyt problémů s notifikacemi nenastal. Problém se vyskytoval jen u aplikace Threema a Outlook, ale i to jsem vyřešil jednoduchým postupem níže.

  • V mobilu najděte předinstalovanou aplikaci Správce telefonu
  • Klepněte na ikonku baterie a zkontrolujte, jestli nemáte zapnutý jeden z úsporných režimů
  • Klepněte na „Spouštění aplikací“ a vyhledejte aplikaci, se kterou máte problém
  • Klepněte na posuvník vedle aplikace, aby se vypnula automatická správa spouštění aplikace. Poté klepněte jen na tlačítko „Ok“ a zkontrolujte, jestli se pod názvem aplikace objevila informace o ručním spravování

 

 

 

Problém může dělat i úspora dat!

Dalším důvodem, proč jsou notifikace nefunkční může být i zapnutá úspora dat. Je sice fajn, že svá drahocenná, a především předražená mobilní data chcete šetřit, ale pak si nemůžete stěžovat na nefunkčnost notifikací.

  • Přejděte do předinstalované aplikace Správce telefonu
  • Klepněte na „Přenesená data“
  • Zkontrolujte, zda je funkce „Chytrá úspora dat“ vypnutá
  • Přejít můžete také do „Přístup k síti“ a zkontrolovat, jestli je u problematické aplikace povolený přístup k mobilním datům a Wi-Fi sítím

 

 

 

Nefungují okénka chatu u Messengeru (bubliny)

Velká část čtenářů se ptá, proč jim nefungují tzv. bubliny s novými zprávami na Facebook Messengeru. Řešení je velice jednoduché a stačí je jen povolit.

  • Přejděte do aplikace Messenger a klepněte na svou fotku vlevo nahoře
  • Najděte funkci okének chatu a povolte ji
  • Pokud by ani to nefungovalo, tak v Messengeru zkontrolujte, jestli nemáte zapnutou úsporu dat

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*