RECENZE: Boosteroid – slušná nabídka kvalitních her v cloudu

Chcete si zahrát nějakou náročnou hru, ale nemáte k tomu herní počítač? Dnes už herní zařízení mít nemusíte, přesto si zahrajete tu nejnáročnější PC hru. Sáhnout totiž můžete po cloudových službách, které umožňují streamování her odněkud ze serveru. Podíval jsem se na službu Boosteroid, která u nás tolik známa prozatím není, ale pravděpodobně má nejširší nabídku podporovaných her.

Dostupnost služby:

Boosteroid je služba, která se snaží prosadit na všech platformách. Chválím, že hry je možné hrát skrze internetový prohlížeč bez instalace další aplikace, ale k dispozici jsou i aplikace pro Windows 10 a novější, macOS 10.13.6 a novější, Linux, Chromebooky a mobily a tablety se systémem Android. Nově přichází také aplikace pro televizory se systémem Android TV/Google TV a dokonce se objevuje v obchodě aplikací nových televizorů značky LG se systémem WebOS.

V případě internetového prohlížeče mi vše fungovalo výborně, ale narazit můžete na problém s Ad Blocky. Já používal internetový prohlížeč Brave, kde jsem musel na webu Boosteroid vypnout funkci doplňku Privacy Badger. Po vypnutí doplňku jsem stránku znovu načetl a hraní již bylo možné.

GTA V ve službě Boosteroid v prohlížeči Brave

Obsah knihovny her:

U drtivé většiny cloudových služeb mi vadí, že mají opravdu malou knihovnu her a já osobně si jich zas tolik nevyberu. Boosteroid všechny samozřejmě nemá, ale má jich výrazně více. Zahrát si můžete populární bezplatné online hry např. Fortnite, Apex Legends, CoD Modern Warfare/Warzone, ale k dispozici je třeba má milovaná herní série Metro, série Resident Evil, Mafia 1/2 Definitivní edice s CZ dabingem, série The Witcher, Dead by Daylight, Cyberpunk 2077, Death Stranding, Dying Light 2, Stray, UNCHARTED, Need for Speed, série TOMB RAIDER, Control, GTA V a další. Je i fajn, že přibývají další, a to i nové tituly.

Z jakých služeb hry lze hrát?

Boosteroid však nenabízí prodej samotných her, jako to bylo třeba u již mrtvé služby Google Stadia. Hry si kupujete na platformách Epic Games Store, Steam, Origin, Battle.net, Riot a Rockstar Games. Služba Boosteroid vám poskytne vše potřebné pro jejich hraní. Líbí se mi, že celá služba se neustále vylepšuje a netýká se to jen samotného obsahu knihovny her. Vylepšeno bylo hraní v internetovém prohlížeči, ve službě se po přihlášení pomalu začíná objevovat český překlad a hry jsou hezky rozděleny. U každé hry také vidíte ikonu službu, ze které ji můžete v Boosteroidu hrát. U některých her je nutná instalace, ale to se netýká instalování do vašeho zařízení, ale k vašemu účtu na server. Jedná se tedy o bleskovou instalaci, která nabere často pouhé dvě minuty.

Jak se hry hrají a jaké gamepady jsou podporovány?

Hrát hry můžete bez omezení. Podporována je tedy myš, klávesnice i gamepad. Je úplně jedno, co si zvolíte. Během testování jsem zkoušel několik novějších her s myší/klávesnicí i Xbox gamepadem bezdrátově. V obou případech bylo ovládání zcela bez problémů v aplikacích i internetovém prohlížeči. V případě gamepadu je však dobré si k počítači pořídit USB dongle, aby správně fungoval. Microsoft prodává některé Xbox gamepady s donglem pro PC již v balení. Podorovány jsou i gamepady pro Playstation a další.

Jak silné internetové připojení potřebuji?

Tím největším problémem cloudového hraní je samozřejmě internetové připojení. Je příjemné nebrat ohledy na hardware počítače, ale pokud máte pomalý internet, jsou vám i cloudové služby na nic. Nejde jen o rychlost, ale samozřejmě i o nějakou slušnou odezvu. Během mého testování bylo hraní pohodlné i na zcela běžném mobilním připojení LTE o rychlosti 90 mbit/s. Můžete si tedy sdílet i svůj mobilní internet neomezeného datového tarifu, ale v takovém případě je třeba mít i nějaký slušnější mobil s pořádnou konektivitou a nejlépe vytvořit Wi-Fi 5 (5 GHz) hotspot. Přímo ve službě si můžete pomocí nástroje měření i ověřit, zda je vaše internetové připojení vhodné pro hraní her.

Služba poskytuje i možnost vyzkoušení zdarma, ale bezplatné sloty jsou tak vytížené, že jsou pomalé a raději na ěn úplně zapomeňte. Zkuste si tedy zdarma prohlédnout nabídku her a případně jeden měsíc zaplatit. Kdykoliv předplatné můžete odhlásit.

Cena za službu:

V době psaní recenze sužba Boosteroid podporovala neomezené hraní her v rozlišení Full HD se 60 FPS (snímky za vteřinu). Rozdíly nejsou ani ve dvou dostupných tarifech. Liší se jen v tom, zda chcete platit měsíčně či ročně. Roční předplatné je samozřejmě výhodnější a v době psaní tohoto článku bylo možné roční předplatné ULTIMATE pořídit za €89,89 (€7,49 měsíčně – 177 Kč). Běžný měsíčný tarif START vyšel na €9,89 (234 Kč) každý měsíc.

Závěr a nedostatky služby:

Osobně si myslím, že Boosteroid je kvalitní službou pro cloudové hraní. V současné době bych i řekl, že má dle mého názoru nejkvalitnější knihovnu dostupných her. Přidávány jsou navíc různé nové tituly, podporovány jsou i gamepady, pochválit musím aplikace pro všechny potřebné platformy a možnost hraní v prohlížeči bez nutnosti mít aplikaci. Konkurence z mé zkušenosti občas má lepší hraní na pomalejších internetových připojeních, ale rozhodně nemá tak dobrou nabídku her.

Stanovená cena tarifů je dle mého názoru rozumná. Je třeba si uvědomit, že provoz serverů pro hraní takových her je velmi nákladný. Je to také mnohem levnější řešení než si koupit pořádný herní počítač.

Pokud máte slušné internetové připojení a chcete si hrát náročné hry, mohu Boosteroid doporučit a myslím si, že se službou budete spokojeni. Je ale třeba službě prominout jeden nedostatek, na který jsem během mého testování narazil. Tím je přihlašování do služeb Steam nebo Epic Games Store. Pro přihlášení je nutno zadat přihlašovací údaje, ale služba počítá s tím, že budete používat anglické rozložení kláves… Psaní různých znaků je tedy bolest, ale samozřejmě to lze vyřešit. To můžete vidět ve videu v tomto článku, kde se spouštím hru GTA V a přihlašuji se do služby Epic Games. Zavináč v e-mailu jsem musel zadat do vyhledávacího pole systému Windows po stisknutí klávesy s logem Windows. Zavináč jsem zkopíroval a následně vložil kliknutím na tlačítko „Paste from clipboard“ na horní části obrazovky. Další problém byl se psaním čísel pro dvoufázové přihlášení do Epicu. Opět je totiž vyžadována anglická klávesnice a čísla je nutno psát bez použití klávesy Shift na notebooku. 😀 Jedná se o drobnost, ale neznalý uživatel může s tímto problémem bojovat dlouho.