Rok 2022 se blíží ke svému konci a není tedy špatné se podívat na dlouhodobé statistiky návštěvnosti webu infoek.cz. Ve srovnání s rokem 2021 se jedná o velké změny. Níže najdete nějaké informace nejen o samotných návštěvnících webu, ale i o jejich zájmů o recenze. Nějaké malé informace jsem si dovolil zmínit o psaní recenzí, spolupracích a další informace.
Všechna data zmíněna níže pochází ze služby Google Analytics, která se v dnešní době nachází takřka na jakémkoliv webu. Informace jsou sice podrobné, ale alespoň ani jako majitel webu nemohu žádného z návštěvníků lokalizovat, dohledat si jeho skutečné jméno, e-mailové adresy a jiné údaje. Není se tedy čeho bát a vše je zcela anonymizované. 😉
Z jakých zařízení návštěvníci nejvíce chodí?
- Chytré telefony
- Počítače
- Zanedbatelný podíl tabletů
Podíl operačních systémů návštěvníků
Podíl operačních systémů návštěvníků se během roku měnil. Měnila se především druhá příčka, kde probíhala bitva iOS a Windows. Ve srovnání s minulým rokem podíl všech počítačových systémů stále pomalu padá, nejvíce roste Android, ale i iOS za tento rok hodně vzrostlo. Za nárůst iOS návštěvníků pravděpodobně mohou recenze od kolegy Kofskiho.
- Android s velkým náskokem
- iOS
- Windows
- macOS
- Zanedbatelně Linux
Jaké mobily návštěvníci nejvíce používají?
K dispozici mám v Google Analytics i přehled zařízení, ze kterých uživatelé nejvíce přistupují na infoek.cz. Tady jsem zaznamenal opravdu velkou změnu ve srovnání s loňským rokem. Vloni totiž s velkým předstihem vedl Samsung, ale letos mobily od tohoto výrobce návštěvníci infoek.cz takřka nepoužívají. Překvapen jsem však z toho, že stále poměrně dost návštěvníků používá staré mobily Huawei ještě s Google službami.
- S opravdu velkým náskokem vede Xiaomi/Redmi/POCO
- Realme
- Samsung
- Apple iPhone
- Vivo
- Starší modely Huawei – často modely P30 Lite a P30 Pro
Jaké internetové prohlížeče návštěvníci nejvíce používají?
Zahrnuty jsou prohlížeče ze všech systémů.
- S velkým náskokem Google Chrome
- Microsoft Edge – velký nárůst ve srovnání s loňským rokem
- Apple Safari – nárůst
- Opera
- Mozilla Firefox
- Samsung Internet Browser
Věk návštěvníků
Data vychází z Google Analytics a jedná se pravděpodobně o data vyplněná samotným uživatelem do Google účtu při registraci. Ve statistikách jsou tedy zahrnuti jen uživatelé, kteří web navštíví s přihlášeným Google/YouTube účtem v prohlížeči. Nepromítají se do ní logicky všichni návštěvníci. Dle statistiky s velkým náskokem tento web (jak překvapivě) navštěvují muži.
- 35-44
- 25-34 – meziroční nárůst
- 45-54
- 18-24
Změny v zájmu o recenze
Mobily:
Kvůli Covidu, ale i rostoucím cenám si lidé nákupy více rozmýšlí. Je tedy zajímavý padající zájem o levné mobily kolem 5 tisíc Kč. Že by konečně každý pochopil, že je lepší si našetřit na lepší mobily a vydržet s ním déle? Přeci jen dražší mobil je kvalitnější, má vyšší výkon do budoucna, lepší fotoaparát a často i delší softwarovou podporu.
Z celoročního pohledu je největší zájem o mobily značky Xiaomi/Redmi/POCO. Hned druhým výrobcem je překvapivě Tecno, a to konkrétně s modelem Tecno Camon 18 Premier. V závěru roku však stále roste zájem o mobil Nokia X30 5G. Všechno jsou to tedy mobily v cenovém rozmezí 9-14 tisíc Kč.
Hodinky a sluchátka:
Během tohoto roku opravdu hodně vzrostl zájem o bezdrátová sluchátka a chytré hodinky. Co se sluchátek týče, tak největší zájem je o sluchátka LAMAX Duals1. Velký zájem je však i o mnoho jiných sluchátek. Co se týče chytrých hodinek, tak ve srovnání s loňským rokem vidím velký pokles zájmu o zařízení Huawei a opět velkému nárustu se těší Xiaomi.
Další produkty:
Během letošního roku jsem však začal testovat i více jiných produktů. Roste zájem o produkty značky Yenkee (nabíječky, bezdrátové myši atd.), ale během léta byl obrovský zájem o elektrickou koloběžku Sencor Scooter Two Long Range 2021. Návštěvníci mají v oblibě také značku Tesla od Witty s.r.o., která má chytré produkty do domácnosti.
Spolupráce a psaní recenzí
Tento rok byl pro infoek.cz velice úspěšný. Nabídnuto bylo mnoho spoluprací, a to i od velké české společnosti, která nabízela publikaci našeho obsahu do svých služeb. Na to jsem jako majitel však odmítl přistoupit, protože tyto větší společnosti mají příšerné podmínky, kdy se autor vlastně zříká autorských práv a je nucen přistoupit na další dle mého názoru nepřijatelné podmínky. Taková spolupráce by sice přinesla velkou návštěvnost, ale opravdu to za to nestojí.
V příštím roce na infoek.cz již neuvidíte recenze některých značek mobilů. O některé je totiž menší zájem a věnovat se jim již nemá takový význam. Dále nebudou psány recenze na produkty, jejichž PR oddělení telefonicky prosí o napsání jejich novinek či publikaci PR článků. Naprosto chápu, že je na PR oddělení kladen opravdu velký tlak od jejich klientů, ale prosil bych jen důležité hovory týkající se produktů k testování atd.
Infoek na sociálních sítích
Jako velký odpůrce společnosti Meta se jejím produktům snažím co nejvíce vyhýbat. Před lety byla tedy odstraněna fanouškovská stránka na Facebooku a aktuálně zvažuji odchod i z Instagramového účtu. Poslední dobou se sice zlepšil dosah infoek.cz účtu na Instagramu, ale svobodnější sítě Mastodon a Telegram poskytují větší dosahy. Lidé na odkazy třeba v příspěvcích na Mastodonu také mnohem více klikají, a to je pravděpodobně zobrazením příspěvků všem ve federovaném feedu. Přeci jen i uživatelé Mastodonu se více zajímají o technologie, na které je tento web zaměřený.
Velice zajímavé je chování lidí na TikToku. Na účtu tohoto webu sice není tolik sledujících, ale sledující videí na TikToku pak často navštěvují infoek.cz a případně píšou e-maily s dotazem, kde najdou článek z videa a jiné podobné dotazy. I v TikToku tedy vidím větší potenciál, než Instagramu.