Prohlížeč Brave pokořil 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Daří se i Brave Search.

Internetových prohlížečů dnes existuje opravdu hodně. Trávíme v nich velké množství času, přihlašujeme se do různých služeb a je třeba si uvědomit, že bezpečnost je v jejich případě velmi důležitá. I proto zřejmě roste zájem o internetový prohlížeč Brave, který se pochlubil 100 miliony aktivních uživatelů. Firma se pochlubila dokonce i nárůstem internetového vyhledávače Brave Search.

V čem je Brave jiný?

Nejvíce uživatelů stále používá internetový prohlížeč Google Chrome a údajně roste i uživatelská základna Microsoft Edge. Oba tyto prohlížeče patří velkým společnostem, které se sice chlubí důrazem na soukromí a bezpečnost, realita je však často jiná.  Alternativy tu naštěstí jsou a jednou z nich je právě Brave.

Brave se snaží být jiný – přímo v sobě bez nutnosti instalace doplňků nabízí různé bezpečnostní prvky. Najdete mezi nimi blokátor reklam a sledovacích prvků. Stačí si jen nastavit, jak agresivní blokování požadujete a jaké filtry chcete používat. Blokovány jsou nejen reklamní bannery, ale i otravné reklamy ve videích na YouTube či prvky sbírající citlivá data. I díky tomu se Brave těší rostoucímu počtu uživatelů.

Jak si nastavuji prohlížeč Brave na počítači i mobilu?

Růst prohlížeče a vyhledávače Brave

Internetový prohlížeč Brave slaví velký úspěch – překonal hranici 101 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Za poslední dva roky měl dosahovat průměrného růstu o 2,5 milionu uživatelů měsíčně.

 

Před časem firma představila také vlastní internetový vyhledávač Brave Search, který využívá vlastní indexování webů. Právě díky tomu na něm nemusí docházet k cenzuře, která se vyskytuje u konkurenčního DuckDuckGo – používá index vyhledávače Microsoft Bing cenzurující obsah. Výsledky vyhledávání se v Brave Search neustále zlepšují, i když na některých trzích stále nemusí být ideální.

Službě Brave Search se údajně daří – uživatelé měsíčně zadají více než 1,6 miliardy dotazů, což odpovídá téměř 20 miliardám ročně. Do vyhledávače je navíc integrován LLM model (AI chatbot), který podporuje více jazyků a můžete mu anonymně a bez registrace pokládat různé dotazy. Počet jeho uživatelů také roste a firma uvedla, že denně zpracuje až 50 milionů dotazů.

Back To Top