Čím novější verze systému, tím více se snaží spořit spotřebu mobilních dat (FUPu) a baterie. Je sice fajn, že se systémy snaží šetřit drahocenná data a výdrž na jedno nabití, ale někdy jsou všechny tyto úspory spíše na obtíž. Dobrým příkladem je Android 9.0 Pie a jeho detekce měřených a neměřených Wi-Fi sítí.
Funguje to tak, že se systém snaží detekovat, jestli jste doma na neomezené Wi-Fi síti, kde by mohl stahovat aktualizace a aplikace dle libosti, nebo jen Wi-Fi hotspot s mobilními daty. Bohužel občas tato funkce nefunguje úplně ideálně, a především s routery od mobilních operátorů T-Mobile, O2 i Vodafone má velké problémy. Všechny tyto routery jsou detekovány, jako měřené, takže nelze stahovat aktualizace systému, aplikací/her či nové aplikace z Obchodu Play. Vina je však na straně operátora, který si nechal firmware v routerech upravit.
Jak na měřenou Wi-Fi?
Níže najdete postup se snímky obrazovky z čistého operačního systému Android 9.0 Pie (Android One) na mobilu Nokia 2.2 a Nokia 3.2. Na systémech s nadstavbou se může postup trochu lišit. Na HTC U12+ byl postup však totožný. U mobilu Huawei P30 Pro mi zas v některých případech pomohl postup s Obchodem Play, který je hned po níže v tomto článku.
- Přejděte do: Nastavení/Síť a internet/Wi-Fi
- Připojte se k problematické Wi-Fi síti a klepněte na ikonku nastavení
- Následně vyberte: Rozšířené/Měřená a vyberte Považovat za neměřenou síť
- Nyní by vše mělo fungovat. Pokud ne, tak mobil restartujte a zkuste se k Wi-Fi síti znovu připojit.
Obchod Play – nefunguje stahování aktualizací a nových aplikací?
- Přejděte do: Obchod Play/Horní menu/Nastavení/Předvolba stahování aplikací a zvolte: Přes libovolnou síť
- Přejděte také hned do nastavení: Automatické aktualizace a také zvolte: Přes libovolnou síť
- Celé nastavení potvrdíte klepnutím na tlačítko: Hotovo
- Pokud toto nastavení nefunguje, tak zkuste mobil restartovat
Obchod Play stále nefunguje?
Stahování aplikací a her stále nefunguje? I to se může stát, hlavně pokud se připojujete k různým firemním sítím, nebo pokud na svém zařízení používáte VPN. V takovém případě stačí VPN odpojit, zavřít Obchod Play v multitaskingu, znovu jej spustit a vyhledat aktualizace aplikací znovu.
Už jsem se u mnoha mobilů setkal s tím, že nebylo možné stáhnout nové aplikace a hry, i když jsem vše nastavil dle již zmíněných postupů. V takovém případě může pomoci restartování mobilu, ale také vymazání dat Obchodu Play.
- Dlouze klepněte na ikonu Obchodu Play/Informace o aplikaci/Úložiště/Vymazat úložiště.
- Můžete také vyzkoušet vypnout úsporu v: O aplikaci/Využití dat/neomezené využití dat a povolit data na pozadí.
- Pokud ani tyto postupy nepomohou, tak by bylo na místě provést obnovu systému do továrního nastavení. Tento proces však vymaže veškerá data a aplikace v úložišti.