HTC U Ultra – S důrazem na elegantní design, zvuk a výkon (RECENZE)

Tchajvanský výrobce HTC na tom v posledních letech nebyl zrovna nejlépe. Letos si ale připravil zajímavé modely, které rozhodně mají čím zaujmout. Jedná se o modely U Ultra a dražší model U11. Do rukou se mi dostal model U Ultra o kterém se v diskuzích často diskutuje. Někdy negativně a někdy zas pozitivně.

HTC U Ultra láká na krásný design, kterému dost přidávají lesklá skleněná záda. Ta na světle odráží velmi zajímavé odlesky a to převážně u mnou testované modré varianty (Sapphire blue). Dalším velkým lákadlem jsou dva displeje a to obří 5,7″ displej a další menší displej zobrazující notifikace a zajímavé informace. Nechybí ani pořádná porce výkonu a důraz na kvalitní zvuk, díky stereo reproduktorům a řadou mikrofonů. Povedla se diskutovaná novinka U Ultra?

Obsah balení – Tak to má vypadat

Styl krabiček se u výrobce HTC už nějaký ten rok nemění. Kromě samotného mobilu se v balení dále nachází adaptér podporující rychlé nabíjení Quick Charge 3.0 a MicroUSB kabel, který působí kvalitním dojmem. Pochválit výrobce musím za přidaná špuntová USB-C sluchátka. Vzhledem k absenci 3,5 mm jacku je to příjemné. Další pochvalu si výrobce zaslouží za plastový kryt, který chrání hrany a záda. Dále se v balení nachází návody a špendlík pro vysunutí slotu NanoSIM a MicroSD karty. Je celkem škoda, že se v balení nenachází také redukce z USB-C na 3,5 mm jack.

Plastový kryt v balení

Design a konstrukce – Krásný design a důraz na kvalitu

HTC jsem v minulosti považoval za nudného výrobce, který neumí design. Letošní rok jsem díky modelu U Ultra vyveden z omylu a krásný design jsem si doslova zamiloval. Prodává se v mnou testované safírově modré variantě a také v bílé, černé a růžové. Celkové rozměry mobilu činí 162,41 x 79,79 x 7,99 mm a váha činí 170 gramu, což je celkem dost, ale vzhledem k velikosti mobilu se jedná o příjemnou váhu.

Jedná se o velký mobil, který spadá do kategorie phabletů a proto čelní část pokrývá 5,7″ SuperLCD displej a nad displejem se nachází hned druhý sekundární 2,05″ displej. Vedle sekundárního displeje se pak umístila 16 Mpx selfie kamerka, mikrofon a také reproduktor pro hovory a hudbu. Pod displejem se nachází senzorová tlačítka, která jsou podsvícena, prostřední tlačítko je také senzorové a obsahuje čtečku otisků prstů. O displejích se budu rozepisovat níže.

Selfie kamerka a sekundární displej

Horní strana hliníkového rámečku nabízí další mikrofon a slot pro NanoSIM kartu a paměťové karty MicroSD. Dále je možné vidět plastový předěl pro příjem signálu. Ten je elegantní a hezký design nijak nekazí. Levá strana je prázdná a nachází se na ni jen a pouze plastový předěl antén. Na pravé straně se nachází také a nechybí ani tlačítka pro regulaci hlasitosti a zamykací tlačítko. Jejich umístění je dobré a kvalita tlačítek je výborná. Dlouho jsem neviděl tak dobré zpracování tlačítek, která drží výborně, nijak se neviklají a jejich stisk je příjemný.

Horní část s se slotem pro NanoSIM a MicroSD
Šuplíček pro NanoSIM a MicroSD kartu
Tlačítka na pravé straně mobilu
Tlačítka na pravé straně mobilu

Dolní část nabízí hlasitý reproduktor, moderní USB-C konektor pro nabíjení a připojení sluchátek či jiného příslušenství. Pochopitelně nechybí ani mikrofon. Hlasitému reproduktoru na dolní části pomáhá také reproduktor pro hovory, který nepřehrává jen zvuk v hovorech, ale všechny zvuky a jedná se tedy o mobil se stereo reproduktory. Na umístění dolního reproduktoru jsem si musel první dny zvykat, protože jsem si jej během hraní her často zakrýval rukou. Naštěstí je možné hry otočit tak, aby byl reproduktor na horní části. Umístění tedy pochválit rozhodně nemohu …

Dolní strana s reproduktorem a USB-C

Zadní část mobilu vypadá opravdu moc hezky. Mnou testovanou modrá varianta vypadá luxusně a na světle hází zajímavé odlesky. Přiznám se, že během svého testování jsem se na ta záda musel neustále dívat. Jedinou vadou na kráse je vystupující čočka 12 Mpx fotoaparátu. Je vážně velká škoda, že ji HTC nezapustilo do těla mobilu. Vedle čočky fotoaparátu se nachází dvojice LED diod (blesk) a také černá část ukrývající laserové ostření. Záda dále nabízí pouze loga výrobce a další mikrofon. Přechody mezi hliníkovým rámečkem a zády jsou elegantní a nikde nic neškrábe. Přechod je vidět především na dolní části.

Hodnocení designu: Musím říci, že jsem byl velmi mile překvapen. HTC ukazuje, že design opravdu umí a já si mnou testovanou modrou variantu kvůli designu oblíbil. Není to nudné HTC, jak tomu bylo dříve. Jediné co chválit opravdu nemohu je vystupující čočka fotoaparátu, která design krapet kazí.

Hodnocení konstrukce: Výrobce za příkladnou konstrukci musím moc pochválit. Vše drží pevně na svém místě a nikde nic nevrže. Výborné je také kvalitní zpracování bočních tlačítek. Konstrukci tedy mohu jen chválit.

Hodnocení ergonomie: Jsem uživatel, který má velké ruce a s ovládáním U Ultra jsem neměl žádné problémy a to ani během chůze při používání jednou rukou. Když si mobil vzal do ruky někdo jiný, tak s ovládáním jednou rukou měl problémy. Menší ruce budou mít s ovládáním problémy a při používání budou muset využívat obě ruce. Senzorová tlačítka ale mohla být trošku výš, jak je tomu u drtivé většiny mobilů.

Čtečka otisků prstů:

Čtečka otisků prstů vzhledem k ceně nesmí chybět a v případě U Ultra se nachází pod displejem. Nejedná se o mechanické tlačítko, jak je tomu u některých mobilů. Jedná se o senzorové tlačítko, které nelze stisknout. Senzor je zapuštěn lehce do skla, ale s rozumem a HTC to zvládlo na rozdíl od Huawei P10 skvěle.

Čtečka otisků prstů a senzorová tlačítka pod displejem

Je tedy umístění čtečky pod displejem nejlepší? Na internetu často vidím, jak někdo nadává na čtečku vpředu a někdo zas na čtečku vzadu. Osobně bych ocenil obě čtečky, tak s umístěním pod displejem nemám žádné problémy. Naskenování prstů je opravdu jednoduché a zvládne to skutečně každý. Co se samotné rychlosti a spolehlivosti týče, tak jsem se nesetkal s žádným problémem. Rychlost je na velmi dobré úrovni a spolehlivost to samé. Možné je také nastavení zamykání aplikací, aby bez otisku prstu nikdo nemohl otevřít Messenger či jinou aplikaci.

Displej – Skvělá podívaná

Co se displeje týče, tak HTC předvedlo výbornou práci. Většinu čelní plochy pokrývá 2.5D krycí sklo Gorilla Glass 5, které je tedy lehce pokřivené na hranách a díky tomu je ovládání příjemné. HTC U Ultra spadá do kategorie phabletů a proto se na čelní ploše nachází obří 5,7″ (palců) displej typu SUPER LCD5 s Quad HD rozlišením (513 ppi). Nad obřím displejem se dále nachází sekundární 2,05″ displej o kterém se budu rozepisovat níže a notifikační dioda.

Jak je na tom ale obří displej? Jedním slovem výborně. Podání barev je na výborné úrovni a černá je opravdu černá. Pochopitelně nechybí ani automatická regulace jasu, která během mého testování fungovala skvěle. Neměl jsem problém s čitelností ani na přímém slunci. V systému nechybí ani funkce Noční režim, kterou nalezneme v nastavení telefonu. Ve zvolený čas umí změnit teplotu barev tak, aby displej šeřil oči při používání v noci.

Tlačítka pod displejem jsou podsvícena a jejich umístění bych rád viděl uprostřed, protože jsou umístěna moc nízko. Vzhledem k obřímu displeji by se to opravdu hodilo. Tlačítko zpět a posledních aplikací jsou podsvícena a napevno dána. Není možné je v nastavení mobilu prohodit a to je také škoda, protože jako pravák bych tlačítko zpět ocenil na pravé straně.

Hodnocení: Jsem uživatel, který má velké ruce a velikost 5,7″ je pro mé používání ideální. Displej má výborné podání barev a hraní akčních her je tedy zážitek. S displejem jsem byl tedy maximálně spokojen a výrobce si zaslouží pochvalu.

Sekundární displej – Malý, ale šikovný

HTC U Ultra přináší 2,05″ sekundární displej, který se nachází nad hlavním obřím displejem a to hned vedle selfie kamerky. Ve svém okolí jsem se setkal s názory, že je zbytečný a vlastně nepoužitelný. Po delším používání jsem si na displej opravdu zvykl a umí opravdu pomoci i během práce.

Sekundární displej umí ovládat hudební přehrávač

Co sekundární displej umí zobrazit? Vlastí poznámky, které se budou neustále zobrazovat. Může to pomoci pro poznámky do práce, které nesmíte zapomenout. Není nutné spouštět žádné aplikace, ale postačí jen dlouze klepnout na displej a rychlou poznámku, kterou chcete mít stále na očích napsat. Dále si můžete nastavit až šest zástupců ikonek aplikací. Na ikonky jsem si zvykl, když jsem určitou aplikaci rychle potřeboval a nechtěl jsem ji hledat na úvodních obrazovkách.

Na displeji nechybí ani předpověď počasí, ikony pro kontakty, události v kalendáři a také přehrávač hudby. Během svého testování jsem používal Google Play Music a přehrávač se krásně zobrazoval i na malém displeji. Mobil jsem tedy mohl bez problémů používat třeba ke čtení článků či prohlížení Instagramu a nad hlavním displejem elegantně přepínat písničky.

Skvělou funkcí displeje je také upozornění na veškeré notifikace z aplikací jako je třeba Messenger, e-mail a další. Veškeré notifikace se zobrazují na tomto sekundárním displeji. Hned po klepnutí na notifikaci z Messengeru lze rychle odpovědět a to bez nutnosti zapínání aplikace. I během uzamknutí displeje se zobrazují notifikace (pochopitelně bez textu, aby nikdo nemohl číst zprávy). To samé platí i o čase, který se na sekundárním displeji zobrazí hned po vytažení z kapsy.

Informace na sekundárním displeji po zamknutí hlavního displeje

Sekundární displej má také svou kolonku v nastavení telefonu. Tam můžete nastavit kdy má být sekundární displej aktivní a zda má zobrazovat notifikace (oznámení). Pokud si chcete zvolit, co se má na displeji zobrazit, tak je to také možné. Stačí dlouze klepnout na nastavení „Zobrazit oznámení“ a zobrazí se veškeré aplikace, které se mohou zobrazovat. Díky tomu lze odstranit třeba kolonku kalendáře, která mi silně vadí.

Hodnocení sekundárního displeje: HTC musím za displej moc pochválit, protože i jeho viditelnost na slunci je skvělá. Je to šikovný pomocník, který umí ušetřit čas a používání sekundárního displeje bylo příjemné.

Hardware a výkon – Herní stroj

U některých starších modelů značky HTC jsem byl vždy smutný z výkonu vzhledem k ceně. HTC U Ultra je ale vybaveno pořádnou porcí výkonu a to procesorem Qualcomm Snapdragon MSM8996 Snapdragon 821. Ten je čtyřjádrový a dvě jádra jsou taktována na 2,15 GHz a další dvě na 1,6 GHz. O grafiku se stará čip Adreno 530 a nechybí ani pořádná porce RAM a to 4 GB.

V AnTuTu Benchmark si HTC U Ultra odneslo 137 869 bodů a to jsou velmi dobrá čísla. Jak je to ale v reálu? Během svého hraní jsem U Ultra opravdu nešetřil a dával jsem mu maximální „záhul“ co se týče spouštění aplikací a jejich přecházení v multitaskingu, internetové prohlížeče, sledování videí a filmů ve Full HD, natáčení videí ve 4K a vše fungovalo naprosto bez problémů. Během hraní náročných her jako je Unkilled, Asphalt 8, Modern Combat 5 a spoustu dalších při nastavení na plné grafické detaily jsem také neměl sebemenší problém. Spouštění her bylo svižné a samotné hraní bez jediného záseku či pádu. Grafický čip s procesorem vše zvládají výborně a na velkém displeji je grafika her výborná.

Paměti má U Ultra také dostatek a na našem trhu se prodává varianta se 64 GB interním úložištěm. Svůj díl paměti si pochopitelně ukrojí operační systém a po prvním spuštění jsem měl k dispozici 52 GB a to je slušné. Kdyby někomu interní úložiště nestačilo, tak je také možné vložit paměťovou kartu MicroSD (Class 10/třída 10) o kapacitě až 2 TB.

HTC U Ultra má tedy dostatek paměti i výkonu a dovolím si říci, že uspokojí i ty nejnáročnější hráče her. Výrobce tedy musím pochválit.

Fotoaparát – Nemá se za co stydět

Na zádech se nachází vystouplá čočka fotoaparátu s rozlišením 12 Mpx , které výrobce nazývá HTC UltraPixel™ 2. Samotný čip má velikost 1/2,3″ a 1.55μm jednotlivého pixelu. To je velmi dobré a velmi dobrá je také světelnost dosahující na f/1.8. Fotoaparátu nechybí ani laserové ostření a optická stabilizace obrazu, která pravděpodobně může za vystouplou čočku. Na čelní straně nad displejem nechybí ani selfie kamerka, která má rozlišení 16 Mpx a také ji nechybí optická stabilizace obrazu. HTC si také kladlo důraz na kvalitu zaznamenaného zvuku a nasadilo hned 4 mikrofony.

Čočka 12 Mpx fotoaparátu

Aplikace fotoaparátu: Ta se HTC vážně povedla. Spouštění fotoaparátu je velmi svižné a ovládání velmi jednoduché. Na horní části je k dispozici tlačítko pro zapnutí HDR, blesku a uprostřed se nachází  tlačítko, které ukrývá další důležité funkce. Jedná se o manuální režim, který jsem si oblíbil a funguje výborně. Nechybí ani režim panorama, autoportrét a další. Posuvník pro zoom se po spuštění aplikace elegantně přesune do druhého sekundárního displeje. Výrobce za aplikací chválím.

Manuální režim aplikace fotoaparátu

Zadní fotoaparát: Fotky je možné pořizovat v maximálním rozlišení 12 Mpx (4000 x 3000 px). Fotky jsou ale v poměru stran 4:3 a pro prohlížení je vhodnější poměr stran 16:9, který je možné také pořizovat a to v rozlišení 9 Mpx. Během testování jsem si focení s modelem U Ultra užíval a fotoaparát uspokojí i náročnější uživatele. Fotky mají výborné barvy, ostření je bleskové a pořízení fotografií také a to i při focení ve formátu JPEG a RAW současně.

Fotky jsou také ostré a díky laserovému ostření si bez problémů poradí i s focením makra. Nic ale není dokonalé a automatika má občas problémy se světlem. Některé fotky se občas nepovedou (není to tak časté) a některé části na fotkách jsou až moc světlé. Při používání manuálního režimu jsem tento problém nezaznamenal. Kvalitám dost přidává také optická stabilizace obrazu. Konkurence má za tuto cenu o něco lepší fotoaparáty, které již umí 2x bezztrátový zoom a mají lepší úroveň vzdálených detailů, které bych U Ultra vylepšil. Pokud ale nechcete mít to nejlepší, tak U Ultra umí pořídit krásné fotky.

Videa ze zadního fotoaparátu: Díky optické stabilizaci jsou videa se stabilizací na skvělé úrovni. Videa jsou na tom stejně, jak fotky a nemám co bych kritizoval. Tedy až na rozlišení videí. Mobil sice umí pořizovat videa v rozlišení 4K se 30 FPS, ale přehrávání je možné jen na mobilu. V počítači či jiném zařízení je možné přehrávání „pouze“ v rozlišení Full HD. Pochválit musím zvuk ve videích a to díky mikrofonům.

Selfie kamerka: Ta má rozlišení 16 Mpx, což je u přední kamerky neobvyklé. Videa z přední kamerky jsou také na dobré úrovni a to díky optické stabilizaci obrazu. Mikrofony na mobilu zaznamenávají zvuk i při natáčení videí přední kamerkou. Zvuk je opět na velmi dobré úrovni. Co se „selfíček“ týče, tak za fotky se nikdo určitě stydět nebude.

Vyfoceno přední 16 Mpx selfie kamerkou za dobrého světla

Operační systém – Skvělá optimalizace

HTC U Ultra nabízí předinstalovaný operační systém Android a to ve verzi 7.0 Nugát. Výrobce systém moc neupravoval a jedná se o téměř čistý Android, který nemá moc smysl popisovat. Na hlavních obrazovkách se nachází všechny ikony aplikací, které lze přesouvat, odstraňovat či vkládat do složek.

Prostředí v Androidu 7.0

V systému se také nachází menu aplikací, jak je u čistého Androidu zvykem. Menu obsahuje všechny aplikace, které je zde možné přesouvat na úvodní obrazovky, odinstalovat je či vyhledávat. Nachází se zde také ikona pro spuštění Obchodu Play. Lišta je převzata z čistého Androidu a nemá smysl ji popisovat.

Hned vedle úvodních obrazovek se nachází obrazovka BlikFeed, která může zobrazit novinky ze zpravodajství či sociálních sítích, jak je tomu u některých mobilů značky Alcatel. HTC má tuto obrazovku ale propracovanější, jak Alcatel. Vzhled je čistější a díky tomu také přehlednější. Pokud chcete mít zpravodajství na této obrazovce, tak je nutné prvně spustit aplikaci News Republic. Tam zaškrtnete všechny zpravodajské weby, které vás zajímají např. Novinky.cz či iDnes.cz.

Po rozklepnutí se článek otevře v příjemném prostředí, které umožní příjemnější čtení a odstraní rušivé prvky stránek a to včetně reklam. To se mi během testování moc líbilo a skvělou funkcí je také cashování článků. Lze je tedy číst i bez připojení k internetu při cestě do práce metrem. Za tuto obrazovku musím HTC opět moc pochválit.

HTC do systému nenasadilo moc zbytečných aplikací a zajímavou funkcí je asistent HTC Sense Companion. Ten umí počítat kroky či ušlou vzdálenost. Jako krokoměr nefunguje úplně přesně, ale jako odhad ušlé denní vzdálenosti postačí. Přesnost se také může zlepšit a to díky aktualizacím. Aby byl asistent skutečně užitečný, tak je dobré využívat kalendář. Asistent si umí brát data z kalendáře jako jsou třeba schůzky. Díky tomu umí analyzovat nadcházející schůzky a následně odhadnout kdy by bylo vhodné mobil nabít. Zabrání tedy nepříjemné situaci, že se mobil během cesty domů či na schůzku vybije. Pokud jste uživatel jako já, který nesnáší kalendáře všech podob, tak asistenta pravděpodobně vypnete.

Upozornění z asistenta HTC Sense Companion

Pochválit ale musím za užitečnou aplikaci Boost+. Ta umí optimalizaci celého operačního systému a to včetně čištění. Nechybí ani různé úsporné režimy baterie či zamykání aplikací otiskem prstu. Aplikace i po stránce designu nevypadá vůbec špatně a je užitečná.

V menu aplikací se nachází také aplikace Motivy, která jak už název napovídá nabízí motivy, které lze zdarma stáhnout. K dispozici jich je celkem dost a prostředí si můžete celé zkrášlit a to včetně ikonek aplikací. Připomíná to nabídku prostředí z MIUI od Xiaomi.

Co se spolehlivosti systému týče, tak to HTC zvládlo výborně. Za celou dobu testování jsem se nesetkal s žádným pádem operačního systému či aplikace. Vše bylo svižné i při extrémním zatížení. HTC si zaslouží velkou pochvalu.

Výdrž baterie a nabíjení – Celý den vydrží

Pod zadním lesklým krytem, který nelze vyjmout se nachází Li-Ion akumulátor s kapacitou 3000 mAh. To není nadstandardní hodnota a u tak velkého displeje bych rád viděl spíše větší kapacitu. Mobil by pak byl ale těžší a hlavně tělo by mělo o nějaký ten milimetr více a U Ultra by nemuselo být tak elegantní.

Jak je na tom výdrž na jedno nabití? Při běžném pracovním nasazení je výdrž průměrná. Vydrží tedy jeden den až den a půl při častém používání internetového prohlížeče, emailů, Instagramu, focení, zálohování fotek do cloudu a takové běžné aplikace. Při extrémním zatížení jako je non-stop hraní her se výdrž vyšplhá na 5 hodin hraní a to je slušné.

Jak je to s nabíjením? V balení se nachází originální HTC adaptér s USB-C kabelem. Výrobce musím opravdu moc pochválit za kvalitu adaptéru, který se během nabíjení nijak nadměrně nepřehřívá. To mu může některá konkurence může jen závidět. Vzhledem k ceně pochopitelně nechybí rychlé nabíjení Quick Charge 3.0 a z nuly na 80% se akumulátor nabije za 55 minut. To je velmi slušné a na 100% to je 1 hodina a 30 minut. Rychlost je tedy na skvělé úrovni a U Ultra nad konkurencí v nabíjení nijak nezaostává. To co musím kritizovat je nadměrné zahřívání během nabíjení na horní části u čočky fotoaparátu …

Zvuk – Stereo reproduktory super, ale nemá jacka …

Nejdříve začnu pozitivně a musím vypíchnout stereo reproduktory, které hrají nadprůměrně. Jedná se o reproduktor nad displejem sloužící pro hovory i přehrávání hudby a o reproduktor na levé dolní straně. Hlasitost reproduktorů je na velmi dobré úrovni a kvalita stejně tak. Kvalita se neztrácí ani při maximálním zvýšení hlasitosti a výrobce tedy chválím.

Je ale velká škoda, že se oba reproduktory nenachází na čelní straně, jak tomu u starších modelů HTC bylo, nebo jak je tomu u Alcatelu IDOL 4S. Vlastně umístění dolního reproduktoru je celkem nešťastné a rád bych jej viděl na pravé dolní straně, jak je tomu třeba u Xiaomi Mi5. Během hraní her jsem si jej často překrýval rukou, ale naštěstí je možné displej během hraní přetočit.

Poslech hudby ze sluchátek: HTC se bohužel opičilo od Čínských výrobců stejně jako Apple (ne, nebyl první) … Chybí tedy 3,5 mm jack konektor pro připojení sluchátek či jiného příslušenství … Je to celkem smutné a jack bych opravdu rád viděl. Výrobce ale musím pochválit za přiložená USB-C sluchátka, která jsou kvalitní a nehrají vůbec špatně. Je ale škoda, že sluchátka nefungují i u mobilů jiných značek s USB-C. Rád bych také v balení viděl redukci z USB-C na 3,5 mm jack. Tu si ale lze objednat přímo z oficiálních stránek HTC za příjemných 350 Kč.

Redukce USB-C – 3,5 mm jack na oficiálních stránkách HTC

Příjemný bonus v nastavení: HTC šlo ze zvukem ještě dál a v nastavení naleznete funkci HTC USonic, kterou doporučuji nastavit hned po prvním zapojení sluchátek. Tato funkce analyzuje uši každého uživatele a nastaví zvuk ve sluchátkách tak, aby byl co nejlepší pro vaše uši. Za tuto funkci opět musím výrobce pochválit. V nastavení se nachází také funkce HTC BoomSound pro reproduktory, která opět umí přizpůsobit zvuk.

Připojení a internet – Vše potřebné

HTC U Ultra nabízí všechna 4G/LTE pásma a to včetně venkovského 800 MHz pásma. 3G a 2G také pochopitelně nechybí. Pro připojení chytrého příslušenství či odesílání/přijímání souborů poslouží úsporné Bluetooth 4.2, které při testování fungovalo bez problému. K prohlížení webových stránek v mobilu nalezneme předinstalovaný internetový prohlížeč Google Chrome. Na internet je pochopitelně možné také připojení Wi-Fi 802.11 b/g/n a také nechybí podpora 5 GHz wifi sítí (AC). Pokud potřebujete NFC pro platby či párování zařízení, tak to také nechybí.

Jak je to s navigací? Nechybí GPS, které vypomáhá A-GPS, GLONASS a BDS. Díky tomu je poloha nalezena téměř okamžitě a spolehlivě udržena na mapě. Během svého testování jsem zkoušel mapy od Googlu, Mapy.cz a také bezplatnou navigaci Here WeGo. Vše fungovalo naprosto bez problémů a poloha byla spolehlivě udržena na mapě.

K připojení sluchátek, nabíjení či jiného příslušenství poslouží konektor USB-C na dolní straně mobilu. Díky absenci 3,5 mm jacku nebudete moci poslouchat hudbu a současně nabíjet či připojit flash disk … Pokud si na tom potrpíte, tak budete muset zakoupit sluchátka bezdrátová a absenci jacku HTC opravdu neodpustím …

Závěrečné hodnocení a konkurence – Povedený mobil, ale konkurence má jacka

Jak jsem se tu již zmiňoval, tak u starších modelů HTC mi vždy něco chybělo a proto jsem se jim v recenzích ani nevěnoval. Neměl jsem je tedy moc rád, ale tento rok HTC velmi mile překvapilo a model U Ultra jsem si moc oblíbil. Modrá barva mu opravdu sluší a to stejné mohu říci o celém designu. Až na vystupující čočku fotoaparátu je tento model prostě sexy.

Nebojím se jej doporučit všem, kteří hledají elegantní design, obří 5,7″ displej a pořádnou porci výkonu. To co tomuto modelu musím moc pochválit je opravdu pořádná porce výkonu, která uspokojí každého extrémně náročného hráče, jako jsem já. Zvuk je také na výborné úrovni, i když některé modely HTC hrají lépe a to samé mohu říci o konkurenci Alcatel Idol 4S. S kombinací výborného displeje, výkonu a zvuku je hraní her zážitkem. To samé mohu říci o sledování seriálů a filmů.

To co bych HTC ale vytkl je absence 3,5 mm jacku, který by se do těla mobilu určitě vešel. Sluchátka v balení jsou sice nadprůměrná a za jejich přiložení moc chválím, ale rád bych si připojil svá dražší kvalitnější sluchátka a v balení chybí redukce … Je možné si ji za 3 stovky pořídit, ale kdyby byla v balení, bylo by to přeci jen lepší. Čočka zadního fotoaparátu se také mohla elegantně zapustit do těla telefonu.

Jak je to s konkurencí? Ta je v této cenové kategorii opravdu tvrdá. Jako hlavního konkurenta bych viděl povedený kousek Huawei P10. Ten nabízí kovovou konstrukci, elegantní design a 2x bezztrátový zoom při focení. A MÁ 3,5 MM JACK!!! Dalším vhodným konkurentem může být Honor 8. Jedná se o loňský model, který má stále co nabídnout a je možné jej pořídit za cenu pod 10 000 Kč. nabízí elegantní design, povedený fotoaparát i displej. Pokud však chcete velký displej, jak je tomu u HTC, tak se mrkněte na Honor 8 Pro. Mezi další konkurenty lze zařadit loňský model Xiaomi Mi5, který je možné sehnat pod 7 500 Kč, ale bohužel nemá 800 MHz LTE pásmo a má menší displej. Pokud si však potrpíte na kvalitní zvuk a velký displej, tak za zmínku stojí také již zmiňovaný Alcatel Idol 4S, který ale zas nemá čtečku otisků prstů …

Co se mi líbí:

• Luxusní design a povedená ergonomie
  • Obří 5,7″ displej – Skvělé barvy, pozorovací úhly