Společnost Google chce uživatele platformy YouTube donutit k předplatnému YouTube Premium. Roky zbrojí proti různým projektům blokující reklamy ve videích, což se projevilo především nad ukončením projektu YouTube Vanced. Velmi rychle přišla ještě kvalitnější a především používanější náhrada. Google boj prohrává, ale již brzy možná přijdou nová opatření…
Nejde tu jen o YouTube, ale Googlu se blokátory reklam nelíbí ani na jiných webových službách. Obrovské množství reklam na internetu pochází totiž ze služby AdSense právě od Googlu. Je tedy logické, že se společnosti blokování reklam Ad Blocky nelíbí. Snaží se v jejich používání zabránit a údajně již dochází k tomu, že upozorňuje uživatelé prohlížeče Google Chrome na brzké ukončení podpory blokátorů reklam.
Internetový prohlížeč Google Chrome je v současné době nejpoužívanějším prohlížečem. Z bezpečnostního hlediska vůbec nerozumím tomu, proč tento prohlížeč stále někdo používá. Pokud skutečně dojde k ukončení podpory Ad Blocků, může dojít k masové migraci na konkurenční prohlížeče. Již nyní totiž vývojáři výborného prohlížeče Brave oznamují, že v něm bude účinné blokování reklam nadále plně funkční a nebude docházet k žádným omezením.
„Brave bude podporovat uBlock Origin, AdGuard, NoScript a uMatrix i poté, co je Chrome přestane podporovat.
Změny v Manifestu V3 společnosti Google neporuší vestavěné blokování reklam v Brave.“ – tvrdí vývojáři prohlížeče Brave
Nejde jen o všudypřítomné otravné reklamy, ale také o soukromí uživatelů. Reklamní systémy, platforma YouTube a vlastně asi každá služba od Googlu sbírá obrovské množství citlivých dat uživatelů. Využívá je pro trénování svých algoritmů, další cílení reklam a je velkou otázkou, co s daty dělá dál.