RECENZE: LAMAX eRacer SC50 – zvládá 60 km/h rychlost a terén

Výrobce LAMAX je znám především díky svým produktům zaměřený na audio. Ve svém portfoliu má však produktů mnohem více a prodává i elektrické koloběžky, které jsou v poslední době velmi oblíbené. Na test jsem obdržel nový model koloběžky LAMAX eRacer SC50. Jedná se už o lepší koloběžku s robustnějším provedením, silným 1 000 W motorem a dokáže jezdit až 60 km/h rychlostí. V době psaní recenze byla koloběžka dostupná v oficiálním e-shopu LAMAXShop.cz za 29 999 Kč s DPH.

Pozitiva:

  • Robustní konstrukce a design
  • Stabilita koloběžky
  • Automatická aktivace světel
  • Světla, spodní podsvícení a blinkry
  • Odpružení vpředu i vzadu
  • Silný motor a možnost snadno oblokovat 60 km/h rychlost
  • Slušný dojezd
  • Kvalitní brzdy
  • Rozumná cena

Negativa:

  • Musíte se smířit s vyšší váhou a rozměry koloběžky

Design a zpracování koloběžky – není to žádný drobek

Jelikož se jedná o opravdu výkonný stroj, nejedná se o žádného drobečka, které má dnes každý. Konstrukce je robustnější a je vidět, že něco vážně vydrží. Výrobce udává, že koloběžka je vhodná pro lidi ve věkovém rozmezí 14–60 let a doporučená váha jezdce je do 120 kg. Rozměry ve složeném stavu činí: 127 × 65 × 60 cm a v rozloženém pak: 127 × 65 × 126 cm. Koloběžka pak váží 29 kg.

Na řídítkách se nachází displej s měřením rychlosti, přehledem nabití koloběžky, najetou vzdáleností a aktuálním jízdním režimem. Na první pohled si jej nevšimnete, ale na světle je pak možné si všimnout i malého místa se senzorem okolního světla. To slouží pro automatické zapínání světel při jízdě ve tmě. Senzor funguje naprosto bez problémů a světla se večer zapnou rychle. Nechybí ani pogumované protiskluzové rukojeti, ovládání přední i zadní brzdy, zapínací tlačítko, akcelerometr a posuvné tlačítko pro ovládání blinkrů. Chválím pak i za praktický háček pro uchycení batohu či jiné tašky třeba s nákupem.

Koloběžka váží 29 kg, což je opravdu dost. Běžné elektrické koloběžky totiž váží pod 20 kg. Je ale třeba si uvědomit, že kvůli tak výkonnému motoru byla nasazena i větší kapacita akumulátorů (baterie) a celá konstrukce robustnější být musí. Pokud koloběžku budete chtít přenášet, tak řídítka můžete složit a zachytit na zadní část. Dospělí chlap koloběžku v jedné ruce sice unese, ale samozřejmě se nejedná o nic pohodlného. Ona vlastně i skladnost tak velké koloběžky je obtížnější, ale s tím se u elektrických koloběžek v tomto segmentu musí počítat.

LAMAXu se povedlo i veškeré kabely a lanka do konstrukce zabudovat tak, že nakazí design a nikde neplandají. Vlastně pro LAMAX i typické barvy loga, lanek a dalších prvků na koloběžce vypadají pěkně. Chválím i za vidlice předního kola s upravitelným odpružením a blatníkem s kvalitním uchycením. Blatník během jízdy drží pevně na svém místě a nemá tendence se klepat nebo dřít o kolo. Obě kola jsou pak 10palcová, přední má bubnovou brzdu a zadní pak brzdu kotoučovou. Sílu brzd lze přizpůsobit. Na zadní části koloběžky si můžete všimnout dalšího odpružení v podobě tlumiče. Plocha pro stání je pogumovaná, aby neklouzala a je dostatečně široká.

Jak jsou na tom světla koloběžky?

Na řídítkách se nachází polohovatelné bílé LED světlo, které svítí dostatečně, a i při jízdě v noci jsem na cestu v pořádku viděl. Červené světlo je samozřejmě i vzadu. Již jsem zmiňoval, že koloběžka disponuje blinkry, které se výrobci povedlo do designu výborně zabudovat. Používat je stačí polohováním tlačítka na levé straně řídítek. Na jejich funkčnost budete upozorněni zvukem.

LAMAX eRacer SC50 potěší fanoušky RGB podsvícení! Vespod koloběžky se nachází barevné podsvícení, které při jízdě v noci svítí opravdu dost a pouta tak pozornost kolemjdoucích. Barva podsvícení se automaticky mění a rád vidím, že při během brždění se zbarví do červené. I tato světla se ovládají automaticky senzorem okolního světla.

Rychlostní režimy, dojezd a brzdy

Každá elektrická koloběžka musí na našem trhu podléhat legislativám, a to se týká i omezení rychlosti na 25 km/h. Koloběžka však má výkonný 1000 W motor, 10palcová kola plněná vzduchem a má robustní konstrukci. Nabízí se tedy možnost jezdit vyšší rychlostí, což možné je, i když ne oficiálně. Postup odemknutí maximální rychlosti 60 km/h je jednoduchý. Není třeba k tomu koloběžku rozebírat nebo do ní nahrávat jiný firmware.

Tento model má disponuje čtyřmi jízdními režimy – 6 km/h (chůze), 15 km/h, 20 km/h a sportovní režim s 25 km/h rychlostí. K dispozici je po odemknutí i vyšší rychlost až na 60 km/h, což už je opravdu dost. Musíte mít na paměti, že jízdnou po odemknutí rychlosti porušujete legislativu a činíte tak čistě na vlastní odpovědnost. Jízdu na koloběžce jsem si po celou dobu testování užíval. Motor je opravdu výkonný, díky čemuž je i zrychlení z nuly velmi rychlé. Koloběžka si však poradila i s mou váhou, naloženým těžkým batohem na zádech a poradila si s většími kopci. Díky robustní konstrukci a 10palcovými nafukovacími koly jsem se necítil nijak nestabilně či nebezpečně. Potěšit může i tempomat.

Pochválit musím i odpružení přední i zadní části koloběžky, kdy jsem během jízdy bez problémů přejížděl kořeny v cestách, menší díry a problém koloběžce nedělá ani štěrk. Koloběžka je zkrátka stvořena na silnici, ale i horší cesty v terénu. Je jen celkem zvláštní, že při stání na místě není možné řídítka otočit doprava tolik, jako doleva. Během jízdy jsem nijak omezován nebyl, ale při otáčení na místě mi to občas trochu vadilo.

Brzdy jsou také kvalitní a jejich sílu lze imbusovým klíčem upravit. Přední kolo disponuje bubnovou a zadní kolo pak kotoučovou brzdou. Se sílou brzd jsem byl velmi spokojený, a to i při jízdě o maximální dosažené rychlosti.

A co dojezd? Ten hodnotit je vždy dost těžké, protože dost záleží na vaší váze a rychlostí jízdy. Během testování jsem si užíval sílu motoru a používal především maximální možnou rychlost. Jsem dost vypapaný redaktor s váhou nad 100 kg a dojezd je tedy nižší. Výrobce udává dojezd až 70 km a myslím si, že to je reálné číslo pro řidiče „normální“ váhy a jízdou se zablokovanou rychlostí. S mnou váhou a maximální rychlostí je pak dojezd přibližně poloviční. Dojezd pak zajišťují akumulátory o kapacitě 14 500 mAh/ 60V / 14,5Ah (870Wh). Je to dost slušná porce a výrobce nasadil i funkci rekuperaci. Využíváním brzd se tedy akumulátor i trochu nabíjí, což značí i ikona blesku na displeji panelu řídítek.

Mobilní aplikace – informace o koloběžce i zamykání

LAMAX má k většině svým koloběžkám mobilní aplikaci LAMAX E-Scooters, ale tento model má jinou aplikaci. Koloběžku můžete připojit k aplikaci King Song skrze Bluetooth, a to zcela bez registrace. Aplikace je dostupná zdarma pro platformy Android, iOS a WatchOS. Připojení koloběžky k aplikaci je velmi rychlé a není třeba nic zdlouhavě nastavovat. Potřeba je jen udělit všechny požadovaná oprávnění, aby aplikace mohlo koloběžku v okolí najít. Koloběžku pak stačí jen zapnout.

A k čemu vlastně aplikaci? Pokud ji nebudete chtít používat, tak vlastně ani vůbec nemusíte. Abych byl upřímný, úplně bych se bez ní i obešel, protože rychlostní režimy si snadno můžete měnit na displeji panelu a světla se zapínala ve tmě automaticky. Pokud chcete, můžete si aplikaci stáhnout a zjistit, jakou vzdálenost má koloběžka najetou, jak je nabitá a využívat lze i zapnutí/vypnutí světel a dost užitečný je i zámek. Když koloběžku zaparkujete před obchodem, stačí ji zamknout a případná krádež bude o dost složitější. Koloběžka totiž při odtahu bude sama brzdit motorem a vydávat zvuk. Ono i rychle odnést téměř 30 kg koloběžku nebude asi nic komfortního. 😀

Závěr – pro milovníky rychlosti

LAMAX eRacer SC50 je už pořádná elektrická koloběžka pro náročnější uživatele. V době psaní recenze ji bylo možné zakoupit třeba v oficiálním e-shopu LAMAXShop.cz za 29 999 Kč s DPH. Vzhledem k síle motoru a zpracování koloběžky je cena přiměřená. Pokud tedy hledáte kvalitní a výkonnou koloběžku, mohu model eRacer SC50 doporučit.

Koloběžka se výrobci vážně povedla a během testování jsem si ji pochvaloval, i když jsem občas zápasil s její skladností. Jedná se zkrátka o pořádnou koloběžku s robustnou konstrukcí. Pochválit ji musím za opravdu silný motor, snadné odblokování 60 km/h rychlosti, konstrukční zpracování, odpružení, kvalitu brzd i automatické zapínání světel. Dost slušný je i dojezd na jedno nabití a někteří mohou ocenit barevné podsvícení vespod koloběžky.

>>Mohlo by se vám také líbit:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*