RECENZE: Buxton BBS 5500 – voděodolný bezdrátový reproduktor za fajn cenu

Buxton je výrobce, který se zaměřuje na sluchátka i reproduktory a není jej asi zapotřebí moc zdlouhavě představovat. Na test jsem tentokrát obdržel bezdrátový Bluetooth reproduktor Buxton BBS 5500. Reproduktor se snaží nalákat na slušný zvuk, zvýšenou odolnost vůči vodě, LED osvětlení a moc hezkou stanovenou cenu. V době psaní této recenze se reproduktor prodával za cenu 1 299 Kč s DPH.

Zdroje: Buxton.cz

Pozitiva:

• Kvalitní zpracování + zvýšená odolnost IPX7
  • Velká tlačítka pro regulaci hlasitosti
  • AUX kabel přímo v balení
  • Lze přehrávat hudbu z paměťové karty
  • Hlasová upozornění
  • Funguje s mobily, tablety i počítači
  • Slušná hlasitost a přednes
  • Dobrá synchronizace zvuku s videem
  • Možnost telefonování
  • Bleskové a snadné párování se všemi operačními systémy
  • Dobrá výdrž na jedno nabití a USB-C konektor
  • Moc hezká cena

Negativa:

• Žádné jsem nenašel

Co najdu v balení?

Je hezké, že výrobce si dal práci i s prodejní krabičkou, která má nejen hezký potisk s popisky, ale i elegantní a jednoduché otevírání. Uvnitř se nachází reproduktor a po vyjmutí plastu vespod krabičky najdete překvapivě také AUX kabel a nabíjecí USB-C kabel. Od reproduktoru v této cenové kategorie bych AUX kabel přímo v balení nečekal a výrobce za něj chválím.

Design a konstrukce – k vodě bez obav

Jedná se o celkem malý reproduktor, který si můžete vzít opravdu kamkoliv. Jeho rozměry činí 190 x 84 x 84 mm a váží hezkých 557 gramů. Není tedy ani nijak těžký a pochválit mu musím také zvýšenou odolnost s certifikací IPX7. Certifikace zajistí odolnost vůči ponoření do vody až do jednoho metru po dobu půl hodiny. Reproduktor si tedy lze bez obav vzít třeba k vodě. Hraje i pod vodou, ale kdo by tak poslouchal hudbu? 😀

Konstrukce reproduktoru na sobě má tkaninu, díky čemuž se reproduktor dobře drží v ruce a i hezky vypadá. Najdeme na něm opravdu velká tlačítka + a – pro snadnou regulaci hlasitosti. Po stranách jsou vidět dva měniče s barevným LED podsvícení. Vespod je pak pruh dalších tlačítek: zapnutí/vypnutí, pozastavení/spuštění skladby, Bluetooth a TWS (True Wireless) tlačítko. Pochválím také za kvalitní poutko pro snadné přenášení či pověšení reproduktoru, ale i za záslepku, pod kterou se ukrývá nabíjecí konektor USB-C, AUX-In vstup a také slot pro paměťovou kartou microSDXC. Na reproduktoru se nachází také štítek s informacemi o modelu, který trochu design kazí, ale jedná se jen o nálepku, a tu lze snadno odlepit.

Jak hraje a co synchronizace zvuku s videem?

V této cenové kategorii se již nachází reproduktory se slušným zvukem, což je právě případ tohoto reproduktoru od Buxtonu. Jeho měniče nabízí 20 W výkon a hrají opravdu hlasitě. Reproduktor od Buxtonu má konkurenční výhodu v tom, že i na maximální úrovni hlasitosti není znát horší synchronizace zvuku s videem či nějaký šum. Za ty peníze si tedy myslím, že se jedná o velmi dobrého hudebníka.

• Frekvenční odezva: 90 Hz – 18 000 Hz
  • Citlivost: 95 dB +/- 10%
  • Impedance: 3 Ω +/- 10 %
  • Výkon měničů: 20 W

Synchronizace zvuku s videem je vlastně častý problém bezdrátových reproduktorů v této cenové relaci. Během testování jsem zkoušel sledovat různá videa, filmy a hrát i mobilní hry. Zvuk byl stále synchronizován na jedničku a nestalo se, že by byl nějak opožděný. Líbí se mi, že na reproduktoru lze ovládat nejen přehrávání hudby v klasických přehrávačích, ale i ve Spotify, YouTube Music, YouTube videa i přehrávače pro přehrávání filmů. To opět ne každý výrobce umí.

Užít si hudbu, videa nebo filmy můžete s mobilem, počítačem nebo tabletem, ale lze hudbu přehrávat přímo z paměťové karty microSDXC. Použít lze i již zmíněný AUX-In vstup. Bezdrátový Bluetooth přenos je dle výrobce možný až na 15 metrů, podporovány jsou všechny hudební formáty skladeb a bezdrátový přenos využívá běžný kodek SBC.

Reproduktor má v sobě také integrovaný mikrofon, díky němuž můžete telefonovat. To jsem vyzkoušel a druhá strana si nijak nestěžovala, že bych nebyl slyšet. Pro vyšší hlasitost hovoru jsem na reproduktoru použil dvojici velkých tlačítek pro regulaci hlasitosti.

Párování reproduktoru se zařízeními

Buxton k reproduktoru sice nenabízí žádnou mobilní aplikaci, ale vadí to vůbec někomu? Já si myslím, že aplikace není vůbec potřeba, protože párování nových zařízení s reproduktorem je krásně rychlé, spolehlivé a bezproblémové. Jedná se opět o konkurenční výhodu reproduktoru, protože i podstatně dražší reproduktory mají někdy problém se spárováním nového zařízení.

Jak na to? Po vybalení reproduktoru z krabice je zapotřebí jej nabít. Pak ho můžete zapnout a dlouhým stiskem tlačítka Bluetooth 5.0 vyvolat režim párování. Na to budete upozorněni hlasově, ale i malou modrou diodou vedle zapínacího tlačítka. Režim párování bude diodou naznačován tak, že bude dioda rychle blikat. Na svém zařízení bez ohledu na operační systém stačí jen vyhledat reproduktor pod názvem BBS 5500 a snadno jej spárovat.

Během mého testování jsem reproduktor zkoušel s mobily Xiaomi 12 Pro, Poco F4 GT a Tecno Camon 18 Premier. Nezapomněl jsem ani na test s počítači s Windows 11 a Linux Ubuntu. Na žádném ze zařízení nebyl problém s párováním nebo synchronizací zvuku s videem. Překvapivě na všech fungovalo také ovládání přehrávačů, webových videí např. YouTube v prohlížeči a dalších aplikací.

Výdrž a nabíjení

Buxton slibuje pohotovostní dobu reproduktoru až 47 hodin a dobu přehrávání hudby až 9 hodiny, což je na tak malý reproduktor slušný údaj. Je ale reálný? Záleží ovšem jen na tom, jak hlasitě budete hudbu poslouchat a také na okolní teplotě, což je logické. 9hodinovou výdrž na jedno nabití však mohu potvrdit. Asi každý však budete hudbu poslouchat hlasitě a výdrž může tedy spadnou i na 5-6 hodin. Záleží jen na vás, proto se výdrž hodnotí obtížně.

Jsem hrozně rád, že oboustranný moderní konektor USB-C se dostal i do tak levného reproduktoru. Nabíjecí kabel najdete přímo v balení a reproduktor pak lze nabít jakýmkoliv nabíjecím adaptérem či powerbankou o výkonu 10 W. Nabíjení pak trvá kolem 2 a půl hodiny. I během nabíjení lze hudbu přehrávat.

Závěr – lze mu vůbec něco vytknout?

Celou dobu psaní recenze jsem reproduktor chválil a myslím si, že je to oprávněně. Jasně, zvuk pro audiofila očekávat nelze, ale podívejte se na cenu. Za 1 299 Kč s DPH získáte slušně hrající reproduktor, který můžete bez obav klidně polít, můžete skrze něj telefonovat, sledovat filmy nebo hrát hry, snadno ovládat velkými tlačítky a třešničkou na dortu je pak výborně vyřešené párování přes Bluetooth bez ohledu na operační systém. Používat ho tedy může každý.

Když si to tedy shrnu, tak jsem vlastně na žádná negativa a problémy nenarazil. Za ty peníze si myslím, že je reproduktor velmi dobrý a mohu jej jen doporučit.