Threema se vysmívá Metě za cílené reklamy ve WhatsAppu

WhatsApp patřil dříve mezi kvalitní aplikace pro komunikaci s kamarády. Jednalo se o takovou alternativu Facebook Messengeru, ale v říjnu roku 2014 došlo k dokončení odkupu celého WhatsAppu Facebookem (dnes Meta). Na internetu to tehdy vzbudilo velkou kritiku a masivnímu rušení účtů. Nemělo to ale význam, jelikož dnes WhatsApp používají 2 miliardy uživatelů ve více než 180 zemích. Všem asi bylo jasné, že dříve či později ho Meta bude chtít nějak zpeněžit. Již oznámila příchod reklamního systému, čemuž se vysmívá konkurenční aplikace Threema.

Společnost Facebook (dnes Meta) nikdy napatřila k těm „důvěryhodným“. V minulosti firmě uniklo obrovské množství přihlašovacíchj údajů, a to v obyčejných textových souborech. Děsivý byl fakt, že na souborech nebylo žádné šifrování a kdokoliv si je mohl stáhnout a zneužít. Dále všechny služby této firmy sbírají obrovské množství citlivých dat uživatelů, sbírají data nejen z webových, ale i běžných mobilních aplikacích v mobilu. V minulosti bylo prokázáno zneužívání těchto dat…

Chcete soukromí?

Pak je dobré se všem službám od Mety vyhnout. WhatsApp mezi tyto služby patří roky také. Opravdu dlouho se mluvilo o možné integraci reklamního systému do WhatsAppu, ale reklamy přichází až teď. Je velice pravděpodobné, že nyní bude WhatsApp sbírat z mobilů ještě více citlivých dat, aby mohl zobrazovat relevantní reklamy.

Konkurenční aplikace Threema se WhatsAppu vysmívá ve svých příspěvcích na sociálních sítích. Příspěvek poukazuje na rok 2012, a to ještě dobu zakladatelů služby. WhatsApp tehdy poukazoval na problematiku reklamních systémů. Dnes WhatsApp bude sbírat data pro cílení reklam a je lepší nevědět, kde ve skutečnosti všechna vaše data budou končit.

Více informací o Threemě se můžete dozvědět na webu ThreemaApp.cz.

 

„WhatsApp v roce 2012: „Společnosti o vás vědí doslova všechno, vaše přátele, vaše zájmy a vše využívají k prodeji reklamy.“

„WhatsApp v roce 2025: „Zavádíme […] reklamy […], které vám pomohou najít […] produkty, které vás zajímají.“ – překlad příspěvku na Mastodonu

 

Jsou reklamy v chatovacích aplikacích dobré řešení?

Je samozřejmě nutné se zamyslet, jak je provoz takových aplikací financován. Doposud byl WhatsApp zdarma a pravděpodobně využíval vaše data k cílení reklam v dalších službách od Mety. Osobně si myslím, že je nepřípustné mít v chatovacích aplikacích cílenou reklamu. Přeci jen ve svých konverzacích často sdílíte velmi citlivé informace a je nežádoucí, aby je získala jakákoliv firma.

Inspirace u Telegramu? Možná ano. Konkurenční služba Telegram vykazuje velké zisky, které pochází z dobrovolného předplatného, reklam, kryptoměn, NFT a dalších. Rozdíl mezi reklamou u Telegramu a  WhatsAppu je však velký. Někdo samozřejmě kritizuje i Telegram, protože řadě lidem reklama vadí. Naprosto tomu rozumím, ale na rozdíl od WhatsAppu nemá integrovaný systém napojený na další služby. Reklamy nejsou ani cílené. Uživatelé s předplatným neuvidí žádné reklamy.

Zdroj: Threema

Back To Top