Dnes máme na výběr velké množství sociálních sítích. Velké oblibě se poslední roky těší Telegram, který již není obyčejnou aplikaci pro psaní zpráv a volání. Nabízí mnoho funkcí, a to včetně veřejných kanálů nebo soukromých skupin. Nejen díky tomu, ale i svobodě projevu se těší rychlému a miliardě aktivních uživatelů. Konkurenci se to nejspíš přestává líbit, proto si platí reklamu proti Telegramu na Telegramu.
Poslední dny se v různých komunitních skupinách objevují screenshoty reklam na WhatsApp. Nejdříve se zdálo, že se jedná o podvodné příspěvky, ale vyjádřil se k nim ředitel Telegramu Pavel Durov viz níže. Pravděpodobně se skutečně jedná o reklamu zaplacenou přímo Metou stojící za WhatsAppem. Dnes si firmy mohou platit řešení reklamy přímo od Telegramu nebo od služeb třetích stran.
„Naši konkurenti zoufale začali propagovat své služby na Telegram kanálech. Dříve publikovali články na zakázku hlavně v západním tisku. Raději by měli miliardy ze svého marketingového rozpočtu, který vynakládají proti nám, investovat do inovací. Telegram je technologicky o roky napřed před WhatsApp a každý měsíc se tento náskok jen zvětšuje.“ – napsal Pavel Durov na svůj kanál
Proč by Meta inzerovala WhatsApp reklamy na konkurenční síti? Je to vlastně logické. Chce některé uživatele přinutit k přechodu. Podaří se jí to? Nejsem si tím jistý, jelikož WhatsApp nepatří k bezpečným službám. Telegram v defaultním nastavením taktéž ne, proto může mít tolik úžasných funkcí po vzoru sociálních sítí. End-to-end si však můžete zapnout a takové konverzace na rozdíl od WhatsAppu nejsou uchovávány nikde na serveru. To je jeden z důvodů, proč uživatelé přechází k Telegramu. Není to ale jen o více soukromí, ale Telegram má mnoho inovativních funkcí, a to i funkce provázané s blockchainem The Open Network (TON).
Zdroj: Pavel Durov