Android agresivně zavírá aplikace a nefungují notifikace? Jak problém vyřešit?

Problém dnešních mobilních telefonů je ve výdrži na jedno nabití. Kapacita samotných akumulátorů se sice v některých případech navyšuje, ale navyšuje se také výkon, naše nároky, máme v mobilech stále více aplikací a zvětšující se úhlopříčky displejů, které výdrži také zrovna nepomáhají.

Řada výrobců se snaží výdrž na jedno nabití řešit pomocí softwarového řešení. U některých mobilů výborná optimalizace systému skutečně funguje, ale v posledních dvou letech se rozmáhá agresivní ukončování aplikací běžících na pozadí, což byl problém především výrobce Huawei v loňském roce a levnějších modelů Nokia.

Nejdříve zkuste toto:

Zkontrolujte oprávnění aplikace:

Někdy se může stát, že aplikace potřebuje udělit oprávnění k notifikacím. Pokud tedy notifikace nefungují, tak si nejdříve dle postupu níže vše řádně zkontrolujte.

  • Klepněte dlouze na ikonku aplikace a následně na: Informace o aplikaci
  • Nyní zkontrolujte, jestli máte dobře nastavená oznámení a oprávnění
  • Pokud máte problémy s aplikací využívající připojení k internetu (téměř každá aplikace), tak zkontrolujte využívání dat. V mém případě nastal problém u aplikace Evropa 2, kdy systém blokoval přístup dat do aplikace přibližně po 10 minutách poslechu rádia. V kolonce: Využití dat aplikací tedy stačí povolit neomezené využívání.
  • Po úspěšném nastavení doporučuji restartovat zařízení.

 

Umírněte úsporu energie:

Zkontrolovat můžete také optimalizaci výdrže baterie. Tato funkce v Androidu umožňuje ukončovat a mírnit běh aplikací, což má právě často za následek nefunkční či opožděný příjem notifikací z aplikace Messenger, Outlook a řady dalších. Vyzkoušet tedy můžete postup níže.

  • Přejděte do nastavení telefonu
  • V kolonce pro vyhledávání najděte: Optimalizace výdrže
  • Vyčkejte, než systém ověří všechny aplikace. Pokud máte v mobilu opravdu mnoho aplikací, tak v některých případech to může trvat i pár minut.
  • Nyní máte přehled, které aplikace nejsou optimalizované, což znamená, že systém nijak neovlivňuje jejich běh. Pokud chcete, aby systém neovlivňoval i jiné aplikace, tak stačí zobrazit všechny aplikace, najít požadovanou aplikaci, klepnout na její název a zvolit neoptimalizovat.

  • Po úspěšném nastavení doporučuji restartovat zařízení.

14 thoughts on “Android agresivně zavírá aplikace a nefungují notifikace? Jak problém vyřešit?

  1. Váš postup byl v mém případě neúspěšný. Mám Doogee Y8 android 9 kupovaný v ČR a u aplikace Spotify se mi vypíná jakmile zhasnu obrazovku. Po asi 10 vteřinách se aplikace vypne. Jestli že nechám aplikaci puštěnou a u telefonu se mi nezhasne obrazovka je vše v pořádku. Poraďte jak to odstranit. Děkuji

    1. U mobilů Doogee je mnoho problémů, které nemají řešení. Tyto mobily v žádném případě nemohu doporučit. Pokud notifikace nefungují, tak bych zkusil obnovení do továrního nastavení, ale vše z mobilu bude smazáno.

    2. Pepa - zabránění ukončování aplikací běžících na pozadí - Doogee atp. napsal:

      Rozhodně není pravdou, že u mobilů Doogee je mnoho problémů, které nemají řešení (jak píše Adolf Pupík) – aneb pokud neznám řešení ještě to neznamená, že neexistuje… 🙂
      Takže v prvé řadě, pokud nepomohl postup uvedený výše, je třeba otevřít „nastavení“ pak „DuraSpeed“ a tam označit aplikace, u kterých je nežádoucí, aby byly ukončovány na pozadí.
      Ještě k tomu doporučuji zakázat automatické mazání příslušných aplikací z RAM (standardně levé tlačítko na dolní liště – tlačítko nastavení s klíčem a šroubovákem) – neb nemá význam mazat z RAM apku, kterou chci nechat běžet. Samotné automatické mazání RAM od nepotřebných aplikací je možné ponechat.
      Toť vše…

      1. S mobily Doogee mám však zcela jinou zkušenost. Nepomohlo ani toto a mjoho jiných YouTube návodu. 😉
        Záleží také hodně na tom, jaké aplikace využíváte. Problémy jsou především u VPN a appek s šifrovanou komunikací.

    3. Ten problém jsem taky měl v telefonu cubot, šel jsem do nastavení, aplikace, systémové aplikace, našel aplikaci dura speed a vypnul ji, pak už vše funguje normálně.

  2. Nefungují notifikace nepřijatých hovorů a zpráv na zamykací obrazovce. Lituji .že jsem aktualizoval na 9. Předšlá verze byla super. Kdybych věděl jak , tak by jsem aktualizaci 9 odinstaloval. Pokud to vůbec jde!

    Samsung J5 2017

  3. No vidíte – a já jsem již nastavoval několik mobilů právě zn. Doogee a mnou uvedený postup vždy pomohl (u všech apek – i vámi uváděných). Ono totiž ani tak nejde o značku MT, jako zejména o operační systém (je potřeba pochopit logiku s jakou pracuje). Třeba u MT zn. Xiaomi si lidi rovněž poměrně často stěžovali na to, že jim nechodí apky na pozadí – já jsem s tím nikdy neměl problém ani u této značky. Takže to velmi pravděpodobně značkou mobilu nebude a jak se říkává – problém zpravidla bývá mezi židlí a klávesnicí (v tomto případě displejem 🙂 )…
    Pokud něco nechodí, tak je zapotřebí hledat a zkoušet (případně se poradit s někým zkušenějším) – neb problémy jsou od toho, aby se řešily. Ale zase říct, že něco nejde nic nestojí… 🙂

    1. Ono je to i hodně o tom, že každý systém (i nadstavba) dostává aktualizace. Třeba u Xiaomi Redmi 3 jsem s notifikacemi problémy měl velké, ale po aktualizaci se vše opravilo a fungovalo. Totožný problém jsem měl i u Huawei, což dnes nemám.
      Chci tím jen říci, že v době psaní tohoto článku mi žádný postup na Doogee nefungoval, a to jsem viděl opravdu mnoho YouTube videí a navštívil jsem i různá fóra. Věřím, že dnes je nadstavba Doogee už jinde, ale to už pravděpodobně nezkusím.
      Každopádně děkuji za info. 😉

    2. Chtěl bych Vám poděkovat za popis nastavení telefonu. Mám Doogee S68pro a hodinky Samsung S3 frontier. Teď se zdá, že vše už fachčí jak má. Po zhasnutí displeje u mobilu spojení nepadá a drží. Testoval jsem i vypnutí BT a následné zapnutí a automaticky a bez problému se opět vše spáruje. S pozdravem Petr V.

  4. Hodinky Galaxy Watch mi po třech týdnech přestaly komunikovat s telefonem iPhone Xr, vypínám, zapínám, opětovně páruji, na telefonu je připojeno, na hodinkách BT zapnuto, ale jak dám synchronizaci přes apku galaxy watch na telefonu, hodinky to hledá a po chvíli napíše zkontroluj stav hodinek. Poradí někdo ?

  5. Mám podobný problém. Hodinky Galaxy Watch jsem měl dříve bez problému spojeny s telefonem Hammer Energy (Android 8). Dostal jsem nový telefon DooGee s68pro (Android 9) a již s prvním párováním byly problémy, ale přesto se mi to nějak podařilo, buhužel s nepříjemnými nedostatky. Mobil se s hodinkami automaticky spáruje pouze po restartu telefonu. Spojení trvá cca 1-3 minuty, poté se spojení zruší a nelze znovu navázat. Zajímavé ale je, že pokud v nastavení Bludetooth v telefonu dám příkaz pro spojení, hodinky se nějakým způsobem spojí, protože mohu v hodinkách přijímat telefoní hovory a SMS zprávy a to i když mi na hodinkách svítí symbol, že s telefonem nejsou spojeny a opravdu pokud chci aktualizovat např. počet kroků v aplikaci Samsung Health,aplikace mi hlásí že se s telefonem nelze spojit. Stejný výsledek je pokud chci pomocí hodinek najít telefon. Po restartu telefonu se opět hodinky propojí na 1-3 minuty jak jsem uvedl výše a dokonce se automaticky sesynchronizují i data kroků.
    Zkusil jsem nastavení uváděné výše, ale bez výsledku. Můžete mi prosím někdo s tímto problémem pomoct? Díky

  6. Ahoj, prosím i radu, i když nevím zda mi někdo odpoví, když je diskuze stará 8 měsíců.

    Mám problém s DOOGEE Y9 plus (android 9).

    Musel jsem se, alespoň prozatím, vrátit ke starému Huawei Y6 II (android 6), protože nemám v práci čas na hraní si s mobilem. Potřebuji fotit a DOOGEE foťák se neustále zaostřuje a fotky jsou i tak rozmazané a musím tak po každém vyfocení přepnout do galerie a kontrolovat kvalitu snímku. Hledám proto jinou apku k focení. Ale je to ve fázi neustálého zkoušení. Bohužel android 6 má lépe řešenou již nainstalovanou aplikaci v základu systému. Ale to si umím pořešit.

    Další problém mám s horní lištou. „Hide notch“ jak se tomu přezdívá v DOOGEE je aktivní, když je horní lišta černá a ořezává displej. Neaktivní = displej je v plné ploše a čočka fotoaparátu tvoří onen průstřel displeje. Samozřejmě je to hezčí, když je displej naplno. Můj problém je ale v tom, že když telefonuji s mobilem na uchu, tak senzor světla je tak citlivý, že stačí mírně odklonit mobil od ucha a ihned se rozsvítí displej a po každém zavěšení hovoru kontrolují, co jsem si zapnul za funkce. V krámě mi neuměli poradit, reinstalace systému nepomohla. S tímhle si neumím poradit.

    Ví někdo jak na to?
    Zdravím Vašek

  7. Dobrý den den mám Oukitel WP6 android pie je vněm katastrofa.Mám u aplikací nastaveno neoptimalizovat batrii i data mám neomezené využití dat.A stále vypíná aplikace.Nejdou notifikace od mejlů,massengeru,nefungují jiné budíky než ty co jsou v telefenu.I z banky když má přijít ověření na telefon tak aplikace spí dokud jí neotevřu.Prostě jsem něšťastný telefon prostě vypíná aplikace a já sem dá se říci offf.Nedá se stím něco udělat?Vůbec nejde o to že telefon nevydrží skoro 10 dní po nabíjení,to je mi jedno,jde mi o to aby se aplikace navypínaly.Děkuji za Vaší odpověď

    1. Mam Oukitel WP7 a ted jsem to same resil a vcelku vyresil. V podstate jde o to, ze pres settings-battery manager nejde whitelistovat aplikace a telefon je v defaultni battery optimization pomerne brutalne omezuje, takze je furt vypina a nikam je nepusti ani co se tyce permissions. Ty permissions, aby chodily notifikace, jde naklikat pres settings. Pro tu Battery Optimization je tam uz v tovarnim nastaveni appka Phone Manager, ktera tohle umi, jenze se o ni nikde nepise, a tak cloveka nenapadne ji hledat, malokdy nejaka bloatware aplikace je vlastne kriticky dulezita:) Plus tez je tam systemova aplikace DuraSpeed, kterou je lepsi manualne zakazat, ktera taky hodne veci omezuje.
      Vetsinu odpovedi jsem nasel na https://forum.xda-developers.com/t/oukitel-wp7-general-discussion.4140427/ Lidi tam resi presne tyhle potize. Jde to najit a vyresit i bez rootu, jen uzivatelskym nastavenim, ale je to v tom telefonu trosku schovany a nikde oficialne se o tom nepise.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top