Co dělat, když po aktualizaci Xiaomi mobilu nefungují platby?

Xiaomi se svým mobilům věnuje aktualizacemi a opravdu hodně modelů dostane aktualizaci na nové prostředí MIUI 14. Aktualizaci dostávají již i dostupné loňské mobily a ty nemají jen nové MIUI 14, ale i systém Android 13. Někteří uživatelé v zahraničí, ale i v ČR hlásí problémy s využíváním bezkontaktních plateb skrze NFC. Jak takový problém vyřešit?

Na různých fórech se objevují různé rady a každému může pomoci něco jiného. Já osobně mobilem již dlouho neplatím, protože využívám hodinky Xiaomi Watch S1 Active umožňující bezkontaktní placení. Kvůli testu jsem však placení vyzkoušel a zjistil jsem, že problém u vedlejšího mobilu Xiaomi 11T 5G skutečně je a psal mi o tom i jeden z čtenářů.

Postupy v tomto článku jsou popsány podle mobilů: Xiaomi 12 Pro, Xiaomi 12T Pro a Xiaomi 11T 5G s MIUI 14/Android 13.

 

Jaké řešení mi na Xiaomi 11T pomohlo?

Upozorňuji, že postupem níže si smažete účty v duálních aplikacích. Doporučuji si tedy z takových aplikacích případně uložit data.

  • Přejděte do: Nastavení telefonu/Aplikace/Duální aplikace
  • Vpravo nahoře je ozubené kolečko pro přechod do nastavení
  • Hned nahoře vyberte možnost „Odstranění účtů duálních aplikací“ a odstranění účtů potvrďte
  • Za pár vteřin se účty z duálních aplikací odstraní a mobil se restartuje
  • Po restartu zkontrolujte aplikaci Google Peněženka a vyzkoušejte placení

 

Další možnost je zkusit reset NFC

  • Přejděte do: Nastavení telefonu/Připojení a sdílení
  • Zde vyberte možnost „Obnovení funkce NFC“ a vyresetujte jej
  • Po resetu je dobré provést restartování mobilu a platby znovu nastavit

 

Smazání dat Google Peněženky taky může pomoci

Někteří uživatelé hlásí, že jim pomohlo vymazání dat a zkontrolování oprávnění aplikace Google Peněženka. Doporučuji v Obchodě Play také zkontrolovat, zda máte aktuální verzi aplikace.

  • Podržte na ikoně aplikace Peněženka dlouze prst a následně vyberte „O aplikaci“
  • Vpravo dole vyberte možnost „Vymazat všechna data“
  • Doporučuji mobil restartovat a po restartu nastavit aplikaci Peněženka
  • Vyzkoušet můžete také celou aplikaci Peněženka ze systému odinstalovat, mobil restartovat a znovu aplikaci stáhnout a nastavit

 

Když žádné řešení nefunguje…

Jestli vám žádný z postupů uvedených v tomto článku nepomohl, zvážil bych obnovení mobilu don továrního nastavení. Níže najdete postup, kde ho tuto možnost v MIUI 14 najdete.

Upozorňuji, že provedením obnovením továrního nastavení se veškerý obsah mobilu vymaže. Smazány budou všechny aplikace, přihlášení v aplikacích, fotky, videa a další obsah. Doporučuji nejdříve zkontrolovat, zda skutečně všechna důležitá data máte zálohována třeba v cloudovém úložišti.

  • Přejděte do: Nastavení telefonu/O telefonu
  • Níže vyberte možnost „Obnovení továrního nastavení“
  • Dole se nachází tlačítko „Smazat všechna data“, čímž provedete obnovení továrního nastavení systému
  • Jestli ani po obnovení nebudou platby funkční, zkusil bych se obrátit na vaši banku

Pomohl vám nějaký jiný postup, který není v tomto článku uveden? Podělit se o něj můžete v komentářích pod tímto článkem. Můžete tím pomoci ostatním. 😉

Zdroje: Xiaomi.eu 1/2XDA

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top