Xiaomi se svým mobilům věnuje aktualizacemi a opravdu hodně modelů dostane aktualizaci na nové prostředí MIUI 14. Aktualizaci dostávají již i dostupné loňské mobily a ty nemají jen nové MIUI 14, ale i systém Android 13. Někteří uživatelé v zahraničí, ale i v ČR hlásí problémy s využíváním bezkontaktních plateb skrze NFC. Jak takový problém vyřešit?
Na různých fórech se objevují různé rady a každému může pomoci něco jiného. Já osobně mobilem již dlouho neplatím, protože využívám hodinky Xiaomi Watch S1 Active umožňující bezkontaktní placení. Kvůli testu jsem však placení vyzkoušel a zjistil jsem, že problém u vedlejšího mobilu Xiaomi 11T 5G skutečně je a psal mi o tom i jeden z čtenářů.
Postupy v tomto článku jsou popsány podle mobilů: Xiaomi 12 Pro, Xiaomi 12T Pro a Xiaomi 11T 5G s MIUI 14/Android 13.
Jaké řešení mi na Xiaomi 11T pomohlo?
Upozorňuji, že postupem níže si smažete účty v duálních aplikacích. Doporučuji si tedy z takových aplikacích případně uložit data.
- Přejděte do: Nastavení telefonu/Aplikace/Duální aplikace
- Vpravo nahoře je ozubené kolečko pro přechod do nastavení
- Hned nahoře vyberte možnost „Odstranění účtů duálních aplikací“ a odstranění účtů potvrďte
- Za pár vteřin se účty z duálních aplikací odstraní a mobil se restartuje
- Po restartu zkontrolujte aplikaci Google Peněženka a vyzkoušejte placení
Další možnost je zkusit reset NFC
- Přejděte do: Nastavení telefonu/Připojení a sdílení
- Zde vyberte možnost „Obnovení funkce NFC“ a vyresetujte jej
- Po resetu je dobré provést restartování mobilu a platby znovu nastavit
Smazání dat Google Peněženky taky může pomoci
Někteří uživatelé hlásí, že jim pomohlo vymazání dat a zkontrolování oprávnění aplikace Google Peněženka. Doporučuji v Obchodě Play také zkontrolovat, zda máte aktuální verzi aplikace.
- Podržte na ikoně aplikace Peněženka dlouze prst a následně vyberte „O aplikaci“
- Vpravo dole vyberte možnost „Vymazat všechna data“
- Doporučuji mobil restartovat a po restartu nastavit aplikaci Peněženka
- Vyzkoušet můžete také celou aplikaci Peněženka ze systému odinstalovat, mobil restartovat a znovu aplikaci stáhnout a nastavit
Když žádné řešení nefunguje…
Jestli vám žádný z postupů uvedených v tomto článku nepomohl, zvážil bych obnovení mobilu don továrního nastavení. Níže najdete postup, kde ho tuto možnost v MIUI 14 najdete.
Upozorňuji, že provedením obnovením továrního nastavení se veškerý obsah mobilu vymaže. Smazány budou všechny aplikace, přihlášení v aplikacích, fotky, videa a další obsah. Doporučuji nejdříve zkontrolovat, zda skutečně všechna důležitá data máte zálohována třeba v cloudovém úložišti.
- Přejděte do: Nastavení telefonu/O telefonu
- Níže vyberte možnost „Obnovení továrního nastavení“
- Dole se nachází tlačítko „Smazat všechna data“, čímž provedete obnovení továrního nastavení systému
- Jestli ani po obnovení nebudou platby funkční, zkusil bych se obrátit na vaši banku
Pomohl vám nějaký jiný postup, který není v tomto článku uveden? Podělit se o něj můžete v komentářích pod tímto článkem. Můžete tím pomoci ostatním. 😉