Proč nejít s dobou a rozhodně si nepořizovat CRM systém?

Téměř všichni ho mají. A mnohé firmy dokonce neváhají vyměnit stárnoucí řešení za novější. Vy jste se však celé ty roky pořízení CRM systému úspěšně vyhýbali, tak proč byste měli najednou měnit názor a převrátit koncept svého podnikání naruby? Určitě máte pravdu, je to nesmysl. A my vám v tomto článku připomeneme, proč moderní nástroje přehlížet i nadále.

Kdo potřebuje udržovat vztahy s klienty?

Hlavním cílem CRM je řízení vztahů se zákazníky a budování dlouhodobých vztahů. Ale proč byste něco takového vůbec měli chtít? Vztahů máte beztak víc než dost – a udržovat je ještě i s klienty, které neznáte osobně? To je přece ztráta času. Jen je nechte, aby se vám sami hlásili, když budou něco potřebovat. A pokud to neudělají, nechte je odejít, takových ještě bude… CRM systém by vám jenom znepříjemnil život tím, že bude pečlivě střádat šílené množství dat o zákaznících. K čemu by vám asi tak byly?

Organizace a struktura? Zbytečnost!

Potřebujete snad organizovat informace o klientech, když s nimi nechcete udržovat vztahy? A to málo, co využijete, přece můžete nosit v hlavě, případně si dělat poznámky na barevné papírky, kterými si oblepíte kancelářský nábytek. Ne nadarmo se říká, že génius se v chaosu vyzná a CRM systém by vám jenom způsobil, že byste se v informacích snadno orientovali a pracovali efektivněji.

Manuální práce je mnohem zábavnější

Říká se, že práce šlechtí, tak proč využívat automatizaci a snižovat potřebu manuálních činností? Ruční zadávání dat má přece něco do sebe, stejně jako zkoumání starých e-mailů a dohledávání informací v nespočetných tabulkách v Excelu. Bez tak obohacující každodenní rutiny si jistě ani nedokážete představit život, tak proč to za sebe nechat dělat CRM systém?

Kdo touží po lepší komunikaci?

CRM systémy se snaží zlepšit komunikaci s klienty i ve firmě. Ale proč do toho rýpat? Vždyť je to velká zábava, když se sem tam ztratí nějaký ten dokument, kolegové nevědomky pracují na jiném projektu, a když jde do tuhého, tak „nikdo nic neví“.

Kdo potřebuje analytické nástroje?

Sofistikované CRM systémy jsou doslova nabité analytickými nástroji pro sledování výkonnosti a efektivity. Ale skutečně potřebujete vědět, co funguje a co ne? Mnohem lepší je prostě jen tak střílet naslepo a modlit se, aby to nějakým zázrakem vyšlo.

CRM je zbytečně drahé

Peníze nerostou na stromech, a proto bychom měli připomenout i fakt, že CRM systémy něco stojí. Ale vy rozhodně nepotřebujete investovat do něčeho, co vám pomůže zvýšit produktivitu a zisky. Určitě vymyslíte spoustu jiných věcí, které toho sice tolik neumí, ale zase je na ně pěkný pohled. Co třeba takový pinball do odpočinkové místnosti?

Takže pokud si chcete udržet status quo a nehnout se z místa (případně rovnou zkrachovat), rozhodně si CRM systém nepořizujte. V opačném případě rozhodně vyzkoušejte vynikající český eWay-CRM, který využijete i pro projektové řízení. A jen tak mimochodem, ve verzi FREE je zcela zdarma.

>>Mohlo by se vám také líbit:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*