Jak mít kontrolu nad databází hesel ve správci? Jde to i se synchronizací

Pamatovat si všechna hesla ke všem službám je nemožné. Výběr správce hesel je ale velice složitý. Máte možnost používat offline databáze hesel, což je nejbezpečnější řešení, ale vždy je dobré mít zálohu databáze a synchronizaci mezi více zařízeními. Co když ale daná služba utrpí úspěšný útok a hesla uniknou? To byl přesně případ LastPassu. Je tedy vždy dobré mít možnost si vytvořit šifrovaný soubor s databází hesel a nakládat s ním dle vlastního uvážení. Jak ho ale synchronizovat na více zařízení přes cloud?

Co k tomu budu potřebovat?

  • Cloudové úložiště spolupracující s průzkumníkem mobilem a systému vašeho počítače např. Nextcloud.
  • Správce hesel pro mobil KeePassDX nebo AuthPass (Android).
  • Správce hesel pro váš počítač KeePass Password Safe nebo AuthPass.

Potřebujete si zřídit cloudové úložiště Nextcloud? Služba OSCloud nabízí 5 GB úložiště v Nextcloudu zdarma. Větší úložiště je možné po domluvě.

Nejdříve si vytvořte šifrovanou databázi hesel

K tomu bude zapotřebí správce souboru. Níže ve videu můžete vidět vytvoření databáze mobilní aplikaci KeePassDX. Vytvořit ji lze snadno však i na počítači.

Jak postupovat?

  • Stáhněte aplikaci cloudu spolupracující s průzkumníky, nainstalujte a přihlaste se ke svému účtu.
  • Do cloudovho úložiště nahrajte šifrovaný soubor s databází hesel.
  • Nyní na vašem zařízení spusťte zvoleného správce souboru, vyberte možnost výběru již existující databáze a v průzkumníku zvolte synchronizovanou složku s databází ve vašem cloudu.
  • Vloženou zálohu ve správci odemkněte a můžete ho běžně používat. Vkládat můžete další hesla a jejich synchronizace proběhne automaticky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top