Proč už nikdy kurýrní službu GLS?

Jsem člověk, který velice často využívá kurýrní služby. V dnešní době vše objednávám a odesílám z pohodlí domova či při cestě do práce z mobilu. Ano, téměř vše vyřizuji skrze internet. Mam tedy velké zkušenosti s dopravci. S žádnou jsem ale neměl tak otřesnou zkušenost, jak tomu bylo v případě GLS. Pozor, nejedná se o službu Geis (s touto službou jsem spokojen).

Je to asi týden zpět, co jsem si ze Sportisimo.cz objednal balíček. Sportisimo mi obratem napsalo e-mail, který informoval o tom, že balík bude odeslán částečně. Jedna část se nacházela na jiném skladě a vše bylo tedy v pořádku. Bohužel mi zboží bylo zasláno kurýrní společností GLS. První část mi byla doručena, ale ta druhá ani po týdnu nervů… Byl jsem doma a vyhlížel kurýra, ale večer mi vždy byla doručena SMS zpráva s e-mailem, že jsem nebyl doma zastižen (to jsem se dozvěděl  na stránce uvedené v SMS). To mi připomíná Českou poštu, která je ve srovnání s GLS rájem … Řidiči jsem tedy zavolal (všechny hovory mám nahrané) a ten slíbil, že se mi ozve ohledně času doručení a balíček mi ten den doručí. Svitla naděje, že mi balíček bude doručen. Bohužel řidič nezavolal a večer opět přišla SMS, že jsem nebyl zastižen.

Měl jsem chuť s mobilem hodit o zem a ihned jsem řidiči zavolal, ale ten mi všechny hovory zavěsil a pro jistotu jej úplně vypnul. Za pár minut jsem zkusil volat znovu a telefon vyzváněl, ale řidič opět můj hovor zavěsil. Zvláštní bylo, že po stížnosti na Facebooku společnosti GLS (na této stránce jsou stížnosti od více lidí) začal alespoň odepisovat na SMS zprávy, ale opět se nic nevyřešilo a balík byl na mou žádost odeslán zpět e-shopu. Po stížnostech i ze strany e-shopu byl balík po týdnu nakonec doručen jiným řidičem bez problémů. Sportisimo bych chtěl moc pochválit za ochotu a bleskové řešení problémů s balíkem.

 

Řekl jsem si, že s GLS už opravdu nechci mít nic společného. Bohužel jsem si ale objednal granule z Juko-Krmiva.cz a tento e-shop začal také používat tohoto nespolehlivého dopravce. Podle tel. čísla jsem měl tu čest se stejným řidičem, jak tomu bylo v případě balíčku ze Sportisima. Říkal jsem si, že řidič to už určitě doručí, když se předchozí balík řešil. No, ale řidič na to opět kašle. Opět přišla SMS, že můj balíček nebylo možno doručit. Řidiči jsem tedy volal, kdy jej doručí a bylo mi řečeno, že mi dnes 1.9.2017 zavolá a doručí ho tak, abych byl ještě doma. Bohužel žádný hovor uskutečněn nebyl, řidič neodepisuje na SMS a už mi ani nepřišla SMS o nedoručení balíčku.

Stížnosti na Webtrhu na kurýry GLS

Kontaktoval jsem tedy opět GLS na Facebooku, e-shop s žádostí o vrácení peněz a řidiči napsal SMS, aby balík poslal zpět. Na SMS ale neodepsal. Při použití Google narazíte na velký počet stížností na kurýry GLS i z pohledů podnikatelů. Dobrým příkladem je vláknu na Webtrhu.

 

71 thoughts on “Proč už nikdy kurýrní službu GLS?

    1. Aby byla většina v obraze na balíky z cizini např. Anglie se čísla telefonu neuvádějí (nějaký zákon) plus x dalších zemí. Když není číslo nepřijde SMS. Když jde balík z ciziny v 99% nepřijde SMS. Ale chodí velmi často e-mail, bohužel většina národa ho nesleduje.

      Na balíčkách kde je uvedeno číslo (funkční, kolikrát se jedná o nesmysly, nebo i u nás v republice se někteří neobtěžuji uvést telefon, jenom třeba jméno firmy a k tomu dobírku x tisíc) kurýr se aspoň pokusí napsat SMS, píše jich x po ránu.

      Překvapivá skutečnost je, že u balíků kde jsou příjemci informováni předem o vyzvednutí a dojde jim SMS a e-mail, že bude balík následujících den doručován, tak v 50% nejsou doma…..

      Přál bych spoustu lidem aby si na jeden zkusili zkušenost „být kurýrem“ následně by měli hned jiný pohled na tuhle práci.

      Naložit si do auta 800kg všechno to rozvést, časově vše stíhat, vyřizovat telefonáty, nakládat do toho balíky, potýkat se s dopravou atd. A být každý den od 5 od rána na nohách do konce….

      To jak kurýr vystupuje atd je osobní záležitost každého z nich, bohužel i kurýr je jenom člověk.

      1. Naprostá katastrofa. Řidiči s balíky házejí jak s mičudou, kopou do nich, aby si v autě udělali místo, ale „GLS neručí za obsah balíku při přepravě“, takže se ničeho nedovoláte. Reklamace se prostě neřeší…

      2. Dobrý den,
        v těchto recenzích nikdo nezpochybňuje, že je práce kurýra těžká. Jde o to, že GLS, má i ve svém názvu, že se jedná o službu, kde se pracuje pomocí logistiky. To znamená, že firma hlásí, že logisticky postavila systém, jak zajistit, aby se zásilka spolehlivě dostala od odesílatele k příjemci. Tečka. GSL má logisticky zvládnutou fázi převzetí zásilky od odesílatele, fázi dodání ne. Tu nechává téměř kompletně na řidičích. Pokud řidič není neschopný sám vymyslet, jak si s tím poradit ať už z jakéhokoliv důvodu, služba se buď uskuteční mizerně nebo se dokonce neuskuteční.
        Zákazníci odesílatele za svou zásilku zaplatili, v ceně byla zakalkulována i doprava neboť nikdo nepracuje zadarmo. Nedá se tedy očekávat, že budou řešit, proč kurýr tahá sám často ještě za tmy těžké balíky, jak domluvit, aby se zákazník dozvěděl, kdy má stát před svým domem a jestli svou zásilku skutečně převezme nebo se s ní chudák řidič bude vláčet zase sám až ji bude znovu vykládat a pak zase nakládat se stejným výsledkem, neboť kvůli její váze si zákazník následkem téměř žádné organizace ze strany kurýrní služby, nebyl schopný zajistit pomoc.Nikdo silný si s vámi nebude celý den okusovat nehty při čekání na pár těžkých balíků a to ani, když vás má rád a ví, že je fakt potřebujete… Od toho všeho je právě logistika, pomocí které má ten, kdo se dobrovolně rozhodne provozovat kurýrní službu, zajistit, aby služba byla úspěšná. Zdravá firma si recenzí váží, protože jsou to pro její další fungování cenná data.
        V cizině skutečně zákazníci nerozdávají své citlivé údaje každé kurýrní službě.Ten zákon se jmenuje GDPR a narozdíl od ČR je zpravidla brán hodně vážně. Přesto kurýrní služby fungují a svých zákazníků si váží. A ty, které ne, prostě zmizí.
        Podle hodnoty spokojenosti 2,2% a spousty hrůzostrašných příběhů, které její zákazníci popisují a nakonec i mé osobní čerstvé zkušenosti, GLS na našem území své zákazníky v podstatě jen využívá. Neboť si nemyslím, že by o kráse logistiky nikdy neslyšela. Umožňuje jí to fakt, že si jako zákazníci sami sebe bohužel stále málo vážíme.

    2. Se službami GLS mám jen ti nejhorší zkušenosti. Velice neochotný perzonál, nepovažuji za vhodné ani říct kde se dá výzvědnout nedoručené balíky a už vůbec neobtěžuji se upozornit že budou balík doručovat. Už nikdy GLS

      1. Stejna zkusenost. Bohuzel balicek jinou kuryrni sluzbu nenabizel. Vulgarni,drze a povysujici se chovani. Firma by se mela zamyslet. A ti zamestnanci by meli jit delat nekam ,kde neprijdou do kontaktu s lidmi

      1. Ti co sem píšou svoje bláboly, jsou hodni psychiatrického vyšetření. Práce kurýra je šílenost a nikdo z těch psycho co jsem píší, by to nevydrželi ani jeden den. A je jedno jaká to je zásilková služba.

    1. GLS je nejhorší doručovací služba ne jen to spolupracovat s GLS je este horší po půl roce ukončení spolupráce se ozvali že chtějí zaplatit přes dvacet tisíc dyz ponich chceme aby Teda to položili vše aby to bylo ověřené tak jedině co dokázal jejich zamnesnanec mimochodem arogantní a podobně tak dokázal to dát právníkovy aby ten rozhodnul co mají dělat jeslí mají vydat veškeré podklady ověřené a originál smlouvu takže bacha na spolupráci s GLS

      1. A co čekáte od estébáckých vepřů? Co se dohodne, to neplatí! Skrývají se v polích, nad dveřmi mají 10 kamer, jsou tlustí, líní, sprostí a smrdí.

  1. Mám také příšernou zkušenost s firmou GLS. Objednala jsem si stolek od holandské firmy s nábytkem přes český portál, zboží jsem zaplatila, čekala na doručení, nepřišlo, firma GLS ho ztratila, holandská firma poslala nové zboží, firma GLS ho opět ztratila… Nedoručený nábytek prý pak leží v nějakém skladu v Rakousku a časem se vyhodí. Plýtvání časem, penězi, materiálem, lidskou prací.

    1. Problém u zásilek ze zahraničí bývá že dají špatnou adresu a většinou i bez telefoního kontaktu….

      1. Bohužel GLS ,zkušenost hrozná,svoz objednaný,zaplacený a po 5 dnech voláního,psaního,vymlouváního,že jsem nebyla zastižena atp.,jsem musela vše zrušit a objednat u jinéjo přepravce.

  2. GLS ovládají roboti a jejich neosobní elektronický systém…jejich systém, na kterém sledují pohyb zásilek klienti je nefunkční…když bylo dnes, 10.8.2018 v tomto sledovacím systému uvedeno, že je celá transakce zrušena, ověřil jsem si zrušení transakce telefonicky na klientském centru, které mi zrušení transakce potvrdilo…poté jsem odešel na oběd…samozřejmě v době, kdy jsme obědval kurýr přijel…celkem už 2 dny ( 9. – 10.8.2018) se pokouším předat zásilku službě GLS, kterou si objednal můj protějšek ale nedaří se…

  3. Zdravím, také už nikdy ty zlodějě!!! Ráno mi příjde SMS s dobrko na 378 kc, Přijedou dva pánové s dobírkou 4800b kc, Já v penežence 400 na balík. Tak sem položila 400 s tímže zbytek zaplatím kartou. Páni že ne,.tak říkam v chodbe, jdu pro peníze co jsem měla na neco jinyho. Příjdu s 2000/ 2000 / 1000 ..(5000) pan mi dá 200 kc v 10/20/5 kc,,,než sem to prepocítala byli pryč i s mýma 400 kc.. pan radši telefo nebral. GLs ted tvrdí že kuryrovi nc neprebyva…se nedivim. Zlodeji. ALE TAKTO TO NENECHÁM, JE TO PONĚKOLIkATE. to chováni. Hruza,.

  4. Dnes mi měl kurýr doručit balík. Moje číslo k dispozici měl, protože nemáme zvonek. Byla jsem celý den doma a čekala na balík, který měl být doručen mezi 12.30 – 15.30. V 15.05 mi přišla zpráva, že nebylo možné doručit mi balík a že je uložen kdesi v zámečnictví. Když byla u objednávky zboží možnost vyzvednout si zboží osobně, neměla jsem být líná a zajít si pro něj, protože takhle jsem dala 79,- úplně za nic! Stejně si pro balíček musím dojít. Paní na infolince byla sice příjemná, ale nic, než omluvu mi neposkytla. Bohužel u objednávky nebyla možnost si nechat dovézt balíček přes PPL, se kterými mám dobré zkušenosti.

  5. Včera mi poslali sms že budou doručovat mezi 13-16 hodinou…..nic….dneska napsali že mezi 11-14….asi abych si vzal tyden dovolené.Je to smutný příběh.Žádná omluva…nic…to už si to radši nechám poslat poštou.Tuhle společnost už nikdy

  6. Většinou nemám čas na psaní recenzi, ale tentokrát jsem si čas udělala. Opravdu arogantní přístup, neustále opakující se email, že adresát nebyl zastižen, což není pravda. Zaplatíte 130kc za doručení předem a výsledek? Jsem opravdu hodně naštvaná!

  7. Nedoporučuji! Dva dny po sobě jsem dostala SMS, že balík nebylo možné doručit i když jsem byla přilepená k telefonu a zvonek nám doma také funguje. Zavolala jsem kurýrovi, který tvrdil, že mi volal. Nikdy více, balíček jsem nechala vrátit do obchodu.

  8. Není problém v GLS ale v kurýrů v daném člověku dělám u GLS taky kuryra a jezdím i do lesa nebo kde je to rozkopaný a mám taky auto za 300 tisíc a snažím se každej balíček dodat v čas a je my jedno kam jedu 😉

  9. Bohužel naprosto stejná zkušenost. Objednávku z e shopu mi odeslali obratem, 1. den kurýr GLS napsal, že není možné doručit z kapacitních důvodů. Další den napsal, že ho doručí mezi 13-16 hod, čekala jsem na kurýra, ale ve 13.40 mi přišla zpráva, že balíček uložil v depu ve 20 km vzdáleném městě. A teď babo raď.

  10. Trochu závidím, že někomu vůbec napíšou časové rozmezí, já nedostala ani info, který den přijedou. Telefon měli k dispozici, volal kurýr když stál před domem, řekla jsem, že budu doma do 10 minut byla jsem 15 km od domu a on mi řekl, že čeká 5 minut a pak jede.Dozvěděla jsem se, že je to jeho benevolence a že když si něco objednám, tak mám být doma – třeba týden. Mám na adrese privat i firmu, min.3 x týdně dostávám zásilky, ale od této zkušenosti již nikdy GLS.

  11. Za mě spokojenost, posílám a přijmám pouze od GLS .. daleko lepší než pošta, PPL nebo jiné. Asi záleží na člověku, který je koncový a doručuje Vám balíček. Asi se na to prostě vykašlou a je jim vše jedno. Naštěstí u nás jezdí kurýr, který nosí balíky do třetího patra a ještě se usmívá. Spokojenost.

  12. Stejná zkušenost,den v háji, kurýr mě nařkl ze lži,prý jsem nebyla doma, nebo měla nedostupný telefon a balíček je kde?V depu.Už nikdy.Píši stížnost a trvám na potrestání kurýra.

  13. Jsem kuryr GLS, asi tak cca sesti jezdime Prahu10. Mam mensi trasu ale mam hodne balíku cca 120b kdyz to neni pondeli (pondelky jsou nejlepsi mame malo baliku). Snazim se dorucit balik temer za kazdu cenu (zaplatil jsem za balik 6000kc protoze sem ho dorucil na schranky do bytu kde se stratil – byl sem hlupy). Proc se snazim dorucit? Protoze jsem placen za doruceni, kdyz nedorucim balik nemam penize. Nemam fixny plat. To co tady pisete vas chapu a je mi lito ze takhle to nekdy konci. Ja mam taky spatne zkusenosti ze zakaznikem. Treba jedna pani si objednala dobirku za cca 20 000czk, dvakrat sem ji volal pak zazvonil a nic! Tak jsem napsal smsku at se ozve. Opakovalo se to trikrat. Po treti nedoruceni se vraci balik odesilatelovi. Za dva tydny pani si objednala znovu balik ale uz za 35000kc jsem si rikal huraaa asi byla na dovolene ted bude doma a konecne ji dorucim. A holt nestalo se opet trikrat jsem ten balik dorucoval a zadna smska a ani na zvoneni nikdo nereagoval. Pak jeste pani si objednala po treti krat a taky bez uspechu. Jsem si rikal mozna v spatny cas dorucuji tak sem si jednou nechal balik az na konec vratil jsem se spatky asi kolem 16:00 a taky nic. 🙂 Jednou sem dorucoval pani balik v 9:00 a ta mi rekla ze je v pyzamu a ze neprisla ji smska tim padem neprijde dolu. Jeste se hadala se mnou ze JA musim poslat ji smsku kdy dorucuji. Ale neni to pravda a nakonec i na centrale zistila ze smsky posila system(jeste sem dostal vynadano od pani ze muzu byt rad ze mam praci v ceske republice protoze jsem slovak). Myslite ze jsem rad? Ze lide nevedi o case doruceni? Pri je to nejaky system kde jedine odesilatel nastavi aby prisla smska a je to za nejaku platbu. Od pondeli do patku od 5:00 fungujeme do? Podle baliku ale tedkom prichazim domu cca v 20:00 jsem nejen bez sil ale i psychicky nekdy na dne, ale praci nemenil bych ja to zvladnu 🙂 . Dostal sem i pochvalu co me tesi. Zalezi na lidech kdy kde a jak jim vyhovuje neda se bohuzel kazdymu vyhovet, coz me mrzi. Hezky den preji. A doufam ze baliky kvam prijdou pres GLS nebo PPL nebo DPD nebo dalsimi prepravnimi spolecnastami v poradku. P.S. omlouvam se za svou cestinu. 😉

  14. Mám velmi podobnou zkušenost. Je teda možné se nějak bránit? Na moji dlouhou stížnost s žádosti o vracení dopravného (protože jsem si pro balík po usilovném obvolávání různých lidí musela dojet sama k nějaké nepříjemné bábě do depa) bylo jen drze odpovězeno, že se omlouvají a že mě údajně jednou nezastihly doma, což je lež…
    Pak to zametli pod koberec. Proč tato společnost stále existuje? Přeci už by měla být dávno zákonem zrušená za podvody, lži a obírání o peníze…

  15. Dobrý den, po přečtení těchto negativních komentářů jsem se zhrozila, když mi měl přijít balíček z Fotodeky.cz a doručen kurýrní službou GLS, Počítala jsem s tou nejhorší variantou, že Kurýr nebude reagovat na sms a že balíček nedoručí. Byla jsem mile překvapena, ráno přišla smska s tím, že mi dnes doručí balíček mezi 9-11h , odepsala jsem mu, že budu doma ale že nejdou zvonky, tak aby když tak zavolal. Balíček přivezl v 10h ještě předem zavolal, balíček předal v pořádku ještě se mile usmál a poděkoval za smsku. moje zkušenost byla dobrá, doufám, že takových kurýrů je ve firmě víc.

  16. Zdravím všechny pesimisticky naladěné antifanoušky GLS. Pokud to
    to k něčemu bude aspon pro někoho z Vás budu moc rád. Takže pokud vám nepřijde zpráva SMS nebo mail není to chyba přepravce ani kurýra.Každý dodavatel má s dopravci uzavřenou smlouvu která ne vždy zahrnuje informaci koncovému zákazníkovi o době doručení.Záleží jak si to dodavatel nastaví. Pokud nemá tuto službu zřízenou má to levnější.Je jedno kdo to je PPL,DPD,GLS, ČP atd. Co se týče samotného doručování je pravda, že jsou problémy. Ale bohužel nejen ze strany některých kurýrů ale také ze strany některých zákazníků, kteří se domnívají, že za zaplacení cca 120 kč za poštovné si zakoupili sluhu. Jsme všichni lidé a ne všichni ses každým sneseme.A to nejen při doručování. Kdo by vydržel se od rána usmívat a být vlídný na zhruba 100 zákazníků kdy ž třeba jen 20 z nich kurýra poníží, urazí, a nebo si prostě zvedne své sebevědomí v domění, že má přece zaplaceno. Kolik má kurýr denně telefonátů s prosbou od zákazníka s nějakou změnou. Kolik zákazníků napíše pochvalu at už na nějaký server nebo třeba přímo dopravci na danného kurýra, že mu vyhověl nad rámec jeho povinností, jako tomu bývá v případech kdy kurýr např.selže. Jeto prostě práce jako každá jiná a dělame to my lidi.Existuje třeba automechanik se kterým sou všichni jeho zákazníci spokojeni? Zubaři? Ostatní lékaři? Vždy jsme část spokojená a část nespokojená. Tímto se prosím nikoho nezastávám jen píšu svůj názor. Taky jsem zákazník a vozí mi balíky a taky nejsem vždy spokojen.

  17. Píši sem jako zákázník i jako brigádník jezdící pro GLS.
    Jako zákazník jsem neměl nikdy problém s žádným dopravcem, at jsem bydlel kdekoliv, v lese, na horách nebo ve městě.
    A jako řidič-kurýr vám povím, že jednání a chování zákázníků bývá nezřídka tristní, na depu naložíte balíky, systém automaticky rozešle informaci, že balíky budou doručeny v určitém časovém rozmezí a zanechá v smsce nebo mailu mé tel.číslo. To že někdy přijedeme na adresu později, má své důvody, dopravní situace na trasách, nebo aktuální požadavky zákazníků, kteří vám zavolají nebo napíší, zda by bylo možno doručit balík jinam. Tím kurýr mění svou trasu, než měl původně danou, myslím tím jiný směr, někam se vracíme opakovaně, na někoho i přes volání s dostatečným předstihem, čekáme u domu třeba 10 minut (za tu dobu můžeme doručit i další dva a více balíků někomu jinému),nebo telefon nezvedá, schránka ani zvonek nejsou označeny jménem, sousedi danou osobu neznají, někdy je to i práce detektiva, a nemluvím o domech, které nemají nikde vyvěšeno číslo, tím zase nabíráme zpoždění, protože hledáme i na internetu přes mobil, kde se daný dům a adresát nachází přesně, všechny tyto situace nás ve výsledku zdrží tak, že přijedeme později, než v daný čas. Chválím ty zákazníky, kteří telefon zvednou a opravdu čekají, nezdržují nebo rovnou po obdržení informace o doručování, poskytnou informaci o změně nebo jiném požadavku. Snažíme se vyhovět opravdu každému, jsme placeni za doručený balík, jezdíme v jakémkoliv počasí a terénu, obyčejnými dodávkami, nikoliv tanky a formulemi. Toto a více děláme opravdu nad rámec vámi zaplacené služby a našich (kurýrních) povinností. Rozvážíme pro vícero lidí najednou, nikoliv jen pro vás, jako jediného zákazníka. (V uvedeném časovém rozmezí bychom měli rozvézt třeba i 100 balíků, spočtěte si,kolik času máme tedy na každého adresáta)
    Berte toto v potaz, obzvláště v předvánoční čas, který u dopravců začíná pravidelně během září každého roku. Jsme lidi a ruku na srdce, každý chce svou práci mít ulehčenou a ušetřenou od zbytečných komplikací.
    Malá rada, až vám přijde oznámení, že balík vám bude doručen v rozmezí nějakého času, jistě tam máte kontakt na řidiče, ten prosím použijte a řekněte mu, že budete doma pouze v určitý čas, nebo na jiném místě, ulehčíte komplikace a nervy nejen sobě, ale i danému řidiči, tím zvýšíte pravděpodobnost dodání balíku ve vší pohodě přímo k vám a v co nejkratší době. Nikdo vás nenutí, sedět doma celou dobu uvedenou ve zprávě o doručení.
    Kurýři jsou lidé jako vy, v supermarketu taky potkáváte prodavačky jak usměvavé a vstřícné, tak i zamračené a nepříjemné, to ale neznamená, že daný supermarket je špatný. V každém vašem podniku máte takové lidi i ve svých vlastních řadách,.
    Náš záměr je balík vám doručit včas, na uvedenou adresu a jméno, k maximální spokojenosti, nikoliv vás nahánět po světě, pátrat po neoznačených domech, a jiné vámi smyšlené pžadavky nad rámec námi nabízené služby. Vše je o komunikaci, když víte, že doma nemůžete být po celou dobu, dejte kurýrovi vědět, určitě vám bude chtít vyhovět, ač to není jeho povinností.

    1. Přidám odpověd taky se špatnou zkušeností z dneška. Přišla ráno sms že bude doručen balík..tak sem s tím počítala..ale časové rozmezí nikde takže sem nemohla být dopředu připravená..Mám doma dvě malé děti..jedno z nich je školkové s kašlem doma..Řidič volal že už je skoro tady. Odpověděla sem že za chvilku přídu..Strojím děti protože mrzne tak nemůžou jít nalehko ani na chvilku když jsou nemocný a samotný je doma nemůžu nechat protože bydlíme v patře a děti jsou ještě malé..a ani ne za 3 min. volá jako kde sem..vysvětlila sem mu že strojím malé děti že tam hned budu..a on že nebudu mít balík a že jede pric..tak sem mu řekla ať se uklidní a počká tam..kdyby mě nezdržoval telefonem tak tam jsem do 5 min. určitě..Venku jsem mu říkala že by bylo nejlepší teda vědět dopředu přibližně v kolik tady bude abych byla s dětma předem připravená..Říkal že to nejde že má hodně lidí..A jednání dost špatné už od začátku až do konce..škoda mluvit..tak nevím kde je chyba. Nevím ani kdy naposledy sem byla víc rozladěná vytočená…Ani popsat to nemůžu

  18. Dobrý den p. Honzo. Tak já každým dnem čekám balík a jsem z Prahy 10 tak doufám a přeji si, abych měla to štěstí a balík mi budete doručovat Vy.

  19. Nezlobte se na kurýry! Práce v zásilkové službě je tvrdá řehole! Nahlédli jsme do zákulisí a zkusili si to

    Přišla vám zpráva, že se bude očekávaný balíček doručovat mezi devátou a jedenáctou dopoledne? Zůstali jste kvůli tomu doma, ale už je dvanáct a balík nikde? Neobracejte svůj hněv hned na řidiče. Možná toho má jen příliš, ale to neznamená, že se nesnaží a zásilku nakonec nedoveze. Jak to funguje v praxi?
    Pátek 20.4.2018
    Práce v zásilkové službě…………………..

    Poznámka od admina infoek.cz:
    Pisatel tohoto komentáře sice uvedl autora celého článku, ale na svém webu nechci „odcizené“ články. Rozhodl jsem se tedy celý text zkrátit a níže vložit odkaz na celý článek.
    Díky za pochopení. 😉 – A.P.

    – Celý článek:
    https://www.prochlapy.cz/clanky/nezlobte-se-na-kuryry-prace-v-zasilkove-sluzbe-je-tvrda-rehole-nahledli-jsme-do-zakulisi-a-zkusili-si-to/

  20. Také otřesný zážitek,kurýr ,jestli se tomu tak vůbec dá říkat,šílené jednání ,3x jsem kvůli němu jel zbytečně autem
    do zásilkovny,naposledy řekl do telefonu ty vole a potom už telefon nezvedl.Ženská na centrále co přijímá stížnosti to považovala za normální,tak se také obdivuji ,že tahle ,,služba'“ může ještě existovat.

  21. Špatná zkušenost ….. 1/ žádné upozornění na to že mi bude balík ten den doručován.
    ….. 2/ Při telefonátu s kurýrem mi bylo vynadáno že jsem si dovolila nebýt doma když mi doručují balík o kterém jsem nebyla ani informována předem.
    ….. 3/ Při jednání s kurýrem žádná ochota počkat blbé 2-3 minuty než dojdu k bytu.
    …… 4/ Nevhodné jednání , arogantní přístup, neochota.
    Pro mě nejhorší možná kurýrní služba pro dopravu balíku. Už nikdy !!!

  22. Opět špatná zkušenost…….dala jsem této kurýrní službě ještě jednu šanci a opět neskutečné zklamání. Měli mi doručit balík mezi 13-16 hodinou ale dopravce mi zaslal SMS : Dnes vám nedoručíme balík z důvodu nepřesné adresy. Tak jsem hned volala na dispečera kde mi zdělili že adresa je v pořádku že netuší kde je problém tak volali kurýrovi a pak mi zdělili že kurýr neví kde se tato adresa nachází a proto mi balík nedoručí a přitom tam gls jezdí úplně běžně jen pan dopravce byl line hovado vyjet trochu prudší kopec k baráku není to poprvé co toto kurýr udělal. A nikoho nezajímalo že mám zaplacenou dopravu až domů a teď se budu muset ještě vláčet na nějaké zásilkové místo. Pro mě tato kurýrní služba přestala existovat!

  23. GLS total propadák. Před 14 dny se mi stalo, že jsem měl v týdnu obdržet balík, ale po nějaké době jsem zjistil, že jsem ho už obdržel, dokonce, že jsem ho podepisoval. Že je tam můj podpis. Nechal jsem to řešit eshop za mě, a ty byly vstřícní a že pošlou nový balík a zbytek si asi dořeší mezi sebou. Při dnešním opětovném poslání, na kterém jsem se včera dohodl se společností GLS mezi 9-12 hodinou, jsem si ověřoval stav u operátorky v 10:00. Prej je čas na 13-16, říkám ať mi dá číslo na řidiče. Ptám se ho a že bude tady ve 14:00. Okolo 14 volám a hlasovka, poté tedy kontaktuji operátora a že má ještě čas. Jasně, ale toho pocitu se nezbavím, že to dnes nevyjde. Když v 17:00 volám na reklamaci, tak prej tu byl a že mi volal 2x? A operátorce říká, signál neni kousek od Prahy? Načež stížnost, která nebude mít žádný efekt předpokládám a že mi ho doručí zítra prej okolo 9-10? GLS ne.

  24. Dnes měla být mezi 7:00 – 10:00 doručována zásilka. V 10:20 my volal řidič že má už 2x zmeškaný hovor a o co jde. Řekl jsem mu že měl doručovat zásilku,jeho odpověď zněla že “ překopal jízdy a že přijede později“.Po mém upozornění že mohl alespoň zavolat že přijede později nereagoval.Řekl jsem mu že si budu stěžovat a ať dorazí co nejdříve(součástku jsem potřeboval do vozidla,které čekalo na opravu).Když cca po 15 minutách přijel řekl : POKUD NEMÁTE ČÁSTKU PŘESNĚ BALÍČEK VÁM NEDÁM. Na můj dotaz že platba je možná kartou odpověděl : TO MNĚ NEZAJÍMÁ,JSTE PROBLÉMOVÝ ZÁKAZNÍK. Dále pokračoval slovy že na mně zavolá Policii.Když jsem mu řekl ať my balíček dá(peníze jsem mu dal do ruky) tak tak začal odcházet k vozidlu se slovy : AŤ TO MÁTE ROZBITÉ ŠMEJDE, tak jsem ho upozornil ať se uklidní že si budu doopravdy stěžovat. Jeho odpověď my vyrazila dech:JEN SI STĚŽUJ KRETÉNE TAM SE TI (OPERÁTOŘI)SMĚJÍ, A TAKY BY JSI MOHL ODE MNĚ DOSTAT JEDNU MEZI OČI TY JEDEN Č….U. Toto chování Vašeho zaměstnance překročilo všechny meze slušnosti.

  25. S touto službou už nikdy žádná objednávka. Sprostý a arogantní kurýr. Nemožná domluva o termínu doručení. Tohle kdybych tušila, kontaktuji raději jinou firmu. A to si tuhle službu platím, nakonec abych byla na adrese kdy to kurýrovi vyhovuje?

  26. Mně pro jistotu ani nepošlou sms, jen zavolá kurýr, že stojí před domem.
    Nepošlou ani sms, že převzali balík a budou ho doručovat, natož datum, kdy budou balík doručovat.
    Toto je nejhorší přepravní spolčenost.
    Kurýr je arogantní a domluva s ním je absolutně nemožná.

  27. Mně nezavolají ani nenapíšou SMS, natož hodit info papír do schránky ,kde si mám zásilku vyzvednout . Vubec netuším, kde mám balík. GLS je mazec firma.

  28. Naprostá spokojenost. Tahle společnost mi doručovala balík z Dánska a měla jsem ho doma za 4 dny.Pošta mi veze balík z česka už týden.

  29. GLS je nejhorší přepravní společnost se kterou jsem měl již bohužel několik zkušenosti a dnes to bylo na posled. Demence řidičů a celé té společnosti to jsem vážně ještě neviděl. Dnes volal řidič že je za 4 min na adrese. Předtím nic žádná SMS, Email nic. Vůbec jsem netušil že mi budou konečně po 5 dnech od odeslání zboží od prodejce dorucovat zboží. Řidič byl nasraný že na mě musel 6 min čekat. Balíky vyhozené před domem honem honem dejte mi peníze pospíchám. Po požádání a nechrání přes 100kc byl řidič ochoten donést balíku na chodbu za vchodové dveře. (Mám čerstvé po operaci pravou ruku) Po rozbalení hned prvního balíčku dost viditelné poškození desky konferenčního stolku za 5000 Kč. Balíky z venku otlučené. Po zavolání řidiči a sdělení že je zboží poškozené mi položil tel. GLS už nikdy nikdy víc.

    1. Naprosto souhlasím… nejhorsi mozna sluzba od GLS.
      Nedorucuji v case objednani, arogantni a sproste jednani jak ridicu tak operatoru.
      Pokud to jde obloukem se vyhnout a objednat pres jinou sluzbu.

      1. Zvedám telefon – GLS,mám pro vás balík, pojďte dolů ke dveřím. Odpovídám – jsem v práci, doma mám člověka, který balík převezme, prosím zvoňte u vchodových dveří, vše funguje. GLS – hlas se zvyšuje – tak mu volejte ať čeká dole, venku prší, já na to, může mi nezvednout telefon, zvoňte….nedopověděla jsem, hovor přerušen… volám zpět, telefon nebere. Balík byl nakonec doručen, ale žhavila jsem úspěšně linku domů a hnala jsem pána dolů ke dveřím, protože jsem nebyla jistá, zda řidič bude u vchodových dveří zvonit. Zdá se Vám to v pořádku ?

  30. To je ma prvni recenze na internetu, navic spatna. Nikdy jsem si na zadne sluzby nestezovala a vse jsem se snazila vyresit mirene, ale tohle jsem uz nedala. Na zacatku zari jsem objednala zbozi z obchodu Gate.cz. 10/09 mi prisel mail, ze bude balik dorucen mezi 12 a 15 hod. Bylo v mailu take uvedene tel.cislo na kuryra. Cely den jsem byla doma a cekala, ale nikdo mi nezavolal. Myslela jsem, ze to mozna kuryr nestihl apod., tak jsem se rozhodla pockat par dni. Pozdeji jsem napsala na zakaznickou podporu GLS, odkud mi prisel mail s fakturou o prevzeti baliku zakaznikem (faktura doopravdy byla podepsana, ale NEbyl to muj podpis). Jeste jednou jsem overila vse sve osobni udaje, ktere jsem uvedla pri objednani zbozi(adresa, telefon a jmeno – ve bylo napsano spravne). Znovu jsem napsala na zakaznickou podporu, ze podpis neni muj, na co jsem dostala odpoved: „Kolegove bohuzel nemohou dale objasnit doruceni baliku. Kontaktujte, prosim, odesilatele, aby podal reklamaci prepravy.“ „Nemohou objasnit“?? To nemyslite vazne. Pote jsem poprosila, aby nasli kyryra, ktery ten den byl na danem telefonnim cisle, na co jsem dostala odpoved, at zkontaktuji odesilatele (obchod Gate), at muzou podat reklamaci. Podpis na fakture, na ktere byly napsane vse me udaje, vypadal jako nejaky hacek, z ktereho se vubec neda rozeznat zadna pismena. Obchod Gate samozreme zkontaktuji, ale zajimalo by me, jestli v GLS vedeji, ze padelani podpisu je strestni cin.

  31. Musím se přidat k málu pozitivních hodnocení.
    Pan řidič milý, usměvavý, aniž bych ho vyhlížela, nebyl pro něho problém dojít až ke zvonku. Dodávající firma neměla ve smlouvě ani SMS oznámení o době dodání.
    Po přečtení všech negativních hodnocení jsem měla trochu strach. Ale byla jsem mile překvapena. Včera mi přišla zpráva, že zásilka byla dodavatelem odeslána a dnes jí mám doma. Snad jsem měla štěstí, nebo nespokojení zákazníci spíše smůlu na řidiče.

  32. Nikdy viac GLS najazdí som autom 50 km a balík stále nikde. Přídě sms keď vám nevyhovuje termín blá blá blá

  33. Předem mi byla napsána sms, že ten samý den v čase 13:00-16:00 hod. mi bude doručen balík (sporák) na adresu (bytu v rekonstrukci, bez elektřiny, vody atd.), psala jsem po 12:00 sms na kurýra, zda bude vědět bližší časový odhad, jelikož na adresu musím dojet (pro mě 10 min. cesty pěšky od dočasného bydliště), bez reakce (ale chápu, musí řídit), tak jsem se uvolnila z práce a od 13:00 hod. na nekomfortní adrese čekala, bylo 16:15 a stále nic, volala jsem, nikdo to nebral, 16:35 jsem volala znovu s dotazem v kolik přijede? Odpověď asi hoďka, hoďka a půl a budu u vás, načež jsem řekla že déle tady čekat nemůžu a jaká je jiná možnost, zda může při nejhorším doručit na mou dočasnou adresu (podotýkám 2 min. autem), kde budu od 17:30 hod.což jsem mu napsala i do sms, jeho odpověď mám toho hodně nemůžu, leda zítra, opět v „3.“ hodinovém časovém rozmezí!!? 13:00-18:00 hod. mi nepřijde jako „3“. Mě stačilo zavolat 10 min. předem nebo s omluvou, že přijede později, tam by byla aspoň ta slušnost… Chápu, že ty řidiče společnost zrovna nešetří, proto dávám vinu i jí, mají mít lepší organizaci, jak je jinak možné, že s jinými přepravními společnostmi jsem problém neměla, případně předem volali s omluvou a jejich časové rozmezí je max 2 hod. a obvykle volají i předem podotýkám. Večerní email ve 20:00 typu: adresát nezastižen, mi přijde jako výsměch. To, že on nestíhá, není můj problém, nejsem už ochotná si brát dovolenou každý den, kdy mi napíší, že mi dovezou balík + si navíc musím zajistit odvoz sporáku na chtěnou adresu, už nikdy víc GLS!

  34. Absolutně nedoporučuji
    Dobrý den jedná se o tuto firmu gls
    Jde o to , že jsem objednávala balíček s dárkem pro své děti z-eshopu přímo na míru detskemonterky-gabunka.cz/ Jedny hasičské pro Honzíka a druhé záchranářské pro Kateřinku- dala jsem jim tam vyšít i jejich jméno a nechala je upravit- tedy nelze tuto zakázku zrušit.
    Připlácela jsem si ještě předností vyřízení objednávky- e shop naprosto perfektní přístup- okamžitě vyrobeno upraveno odesláno.
    Bohužel posláno touto nespolehlivou firmou.

    Včera měl být balíček doručený mezi 13 00 a 16 00
    přijeli v 11 24 (to jsem tu fakt nebyla) proč také když jsem balík očekávala v uvedené době.
    Volala jsem okamžitě řidiči domlouvala jsem se na dodání, vysvětlila jsem mu situaci.
    Slíbil, že to doručí cestou zpátky v 19 00 boužel přišel e-meil nedoručeno nezastiženo- balík je možné dopravit znovu až 22,6,2020 volala jsem dopravci – zvedal to a vytípával, pak si vypl telefon.
    dnes jsem mu volala znovu bylo mi řečeno, že mu balík na depu nedaly do rozvozu- a že ho bude možné přepravit , až v pondělí.
    Tak jsem mu řekla že mě jejich interní záležitosti nezajímají, že ten balík dneska prostě doručený bude, jinak mu udělám ze života peklo, včetně té jejich firmy, že stížností již na ně bylo dost,

    kontakt na řidiče je zde +420704228*** do toho Hosína jezdí bus jen 3x denně ve 13 00 a pak v 17 00

  35. Dobrý den oni neřeší ale odkud sem si objednala tak ty to řešili. Kuryr gls mi schválně zničil zásilku. Kontaktovala sem odesílatele poslala mu fotky a za dva sem měla zboží doručené sice opět společnosti gls ale teď si dal pozor. Řidič který jezdí k nám je nesmírně arogantní, drzí a vulgární. Místo toho aby mi dnes zavolal že mi veze balík, tak si vykecava s kamarádem. Jedno štěstí že jsem v tomhle teplu měla otevřené okno a slisela na pozemku cizího chlapa, tak sem se podívala ven oknem a těhotná běžela po schodech dolů a ještě mě serval na otázku proč nezavola že je tady. Tak sem se neudržela a chytla sem sním a vytkla mu i tu zničeno zásilku a místo omluvi se začal ještě smát s poznámkou že příště taky. Volala sem na gls a milá sem nebyla zadala sem aby laskavě vyměnili kuryra pro uvedené obce. Jak to budou řešit nevím. Ale opravdu se tyhle kurýrní společnosti vyhýbat obloukem.

  36. Naprosto stejná zkušenost, už nikdy tuhle službu nevyužiju. Nejprve se neobtěžovali ani doručit, jen projeli kolem a nechali na výdejním místě. Dále nechal zaplacený balík u sousedů za autema a až poté, co odjel zavolal, že mi ho nechal za autem, takže jsem běhala po ulici a hledala drahý balík. A teď naposled opět projel bez zastavení kolem domu, celý den jsem čekala a nic. Dovolila jsem si mu zavolat, vymýšlel si, že mi několikrát volal, že jsem tam musela dát špatné číslo. Nakonec z něj vypadlo, že je balík na jiné trase, že doručí druhý den. Dnes tedy bez jediné zprávy arogantně telefonuje, že se nemůže dozvonit, je nepříjemný, uprostřed hovoru pokládá bez rozloučení telefon a balík nechává u dveří. Naposledy!!!

  37. Objednal jsem na e-shopu, kde nebyla volba konkrétní doručovací společnosti. Bohužel se e-shop rozhodnul využít služeb GLS 🙁
    Ráno mi došla SMS: kurýr přijede 9-12 hod.
    Volám mu 13:08 kde jste? V práci jsem do 15h.
    Kurýr: snad to stihnu. 14:27 volám kurýrovi: „ale já jsem říkal, že to nestihnu!“. ???
    Já – tak to přivezte v pátek do 12h. Kurýr: OK.
    Ten samý den 15:47 mi došla SMS: balík byl doručen do parcelshopu.
    ??? WTF? Domluvy s GLS neplatí?
    Nedůvěryhodná společnost! NEDOPORUČUJI! Naprostá katasrofa! Pro balík jsem musel na místo těžko dostupné MHD, s otevírací dobou PO-PÁ 6-16 hodin. Naštěstí by už byla zásilka zaplacena, beztak by parcel shop nebral ani karty (zkušenost s jiným GLS parcel shopem).
    Zdaleka se vyhněte!

  38. GLS jsou zmrdi, rozmlátili mi balík a reklamaci absolutně neuznali, že to má být zabaleno tak, aby to mohlo normálně padat na zem.

  39. Tak já byla velmi spokojená. Řidič byl slušný, zásilku dodali další den po převzetí a ještě se omluvil, za poškozenou krabici. Úchyt mu praskl v ruce, což jsme poznala hned sama, protože mně praskl ten druhý 😀 . Podle toho co čtu, by si asi měli prostě prověřit některé řidiče, ale ten co jel zrovna za mnou, tak spokojenost. 🙂

  40. Tak bohužel dnes po dlouhé době úplně stejná zkušenost. Ráno jsem dostal SMS, že bude balíček doručován mezi 10:00 a 13:00. V 11:45 volám kurýrovi a ten mi sdělil, že přijede do 30 minut. Bohužel nepřijel a nepřijel ani do 13:00. Manželka již nemohla čekat a odjela. Kurýr se ozval v 13:17, náš telefonát mi popřel balíček tedy nedoručil. Doručit ho v odpoledních hodinách odmítl. Při mé stížnosti na zákaznické lince mi bylo sděleno, že jsou časy pouze orientační a mám smůlu. Když jsem trval na splnění služby a doručení balíčku odpoledne, paní operátorka to vyloučila. Skutečně nemůžu doma sedět celý den a čekat na kurýra. Ani to samé martyrium podstoupit další den znova. Takže si balíček vyzvednu někde ve výdejně, kde nelze zaplatit kartou a příště snad raději zvolím dražší Českou poštu než opět riskovat zklamání z GLS.

  41. Chování služby GLS a hlavně kurýrů je na bodu mrazu!! To co předvedli absolutně nechápu a rozhodně příště přes dopravu GLS nic neobjednávám!! Není to první špatná zkušenost ..

  42. Taky katastrofální zkušenost s kurýrkou od GLS ze Zlínska (pro konkrétní uvedení, bydlím v Lukově). Hloupé dotazy, bez roušky, vadí jí úhrada zásilky kartou, známé dokonce 10x zvonila na zvonek. Po kontaktování nadřízených se nic neděje, stále jezdí stejnou trasu i přes nespokojenost více zákazníků. Dnes potkána za volantem s telefonem na uchu. Je to vizitka nejen GLS, ale i jí samotné.

  43. GLS je nejhorší dopravce co může být. Zaměstnávají lidi co je tato práce nebaví a nepochopily že jsou kurýrní služba lidem!!!!! Nebrat !!!!!

  44. Nechápu že jim to tolik let prochází.
    V úterý přijali zásilku v pátek SMS že doručí mezi 17-20:00 v 17:45 SMS že zásilku nebylo možné doručit a že je kdesi uložena, bohužel k vyzvednutí až v pondělí. To mi ty sazenice jahod asi uschnou. Řidič samozřejmě telefon nezvedal. Něco podobného se mi kdysi stalo i u PPL ale tam stížnosti asi řešili. Toho jsem si odchytal druhý den u stejné zásilkovny kam nám odložil 15 kg pytel s granulemi který jsme táhli po schodech + dalších 100 m do auta, skládal tam hromadu balíčků které se mu také zřejmě nepodařilo doručit, byl arogantní a neomluvil se tak jsem si stěžovala, od té doby jsem ho již po Žatci jezdit neviděla.
    Po přečtených recenzích na GLS usuzuji že kdyby řešili všechny arogantní a nespolehlivé řidiče tak by jim jich asi moc nezbylo.

  45. Horor, lžou jak kurýr tak madam na zákaznickém servisu, čekám na kurýra ten nepřijel a lhal , že jsem nebyl doma, druhý den totéž a lhaní servis báby, že neměl adresu, což byla lež a navíc měl telefonní číslo………AROGANCE, LHANÍ A NESPOLEHLIVOST…Nikdy více!

  46. GLS za mě nejhorší služba. Nejsou schopni doručit balík na daný termín a potom ještě řeknou že zákazník nebyl k zastižení. Telefony nezvedá když se snimi člověk snaží spojit a domluvit jiný vhodný termín. A potom když člověk volá na provozovnu nechá si tedy kvůli jejich neschopnosti přeobjednat balík na jiný termín tak ještě přijedou s prominutím nasraní zaměstnanci že musí znovu doručovat balík. Na tož si na mě slečna ještě otevřela pusu že balík doručila na Parcel shop a museli ho znovu vyzvednou a doručovat na mojí adresu(přitom si člověk zaplatí za to aby mu byl balík doručen přímo domů) Přes tuto službu už opravdu nikdy nic neobjednám.

  47. Otřesná společnost, už nikdy více! Nejen že štítek si musím vytisknout sama oproti zásilkovně, která štítek vytiskne a nalepí, pouze přinesete balík. Ale zásilku za 3000 mi zničili, ikdyz byla řádně zabalena. Jelikož se jednalo o starožitnost, neměla jsem doklad o koupi a tak jsem požadovala vrácení pouze dopravy a dobírky (120korun). Dle očekávání mi přišla odpověď, ze zásilka měla byt zabalena ještě lépe a nedostanu nic, kupodivu ani peníze za dobírku, která prokazatelně vykonána nebyla. Doufám, ze Vám mých 120 korun pomohlo a rozhodne nikomu NEDOPORUČUJI této společnosti svěřovat přepravu svých balíků.

  48. No asi takhle.. Od GLS mi nepřišel ani e-mail, ani SMS. Jen od prodejce předběžný termín doručení balíku. Dopoledne zavolal pan, že mi veze balíkos jestli jsem doma. Za 10 minut přijel vysmátý sympaťák a předal zásilku. Vše v pořádku:)

  49. Služba, která neexistuje! Před měsícem přinesli synovi cizí krabici, kterou nakonec vzali zpět. Když se zeptal:
    kde je můj balik? Nemohli mu říct nic konkrétního. Když požádal o kompenzaci, bylo mu řečeno, že se má obrátit na odesílatele a problém vyřeší společně. Kontaktovalа jsem GLS, ale žádné výsledky, žádná krabice, žádná kompenzace.
    A asi před půl rokem otevřeli krabici, kterou jsem mu poslala, a ukradli polovinu obsahu. Pak na ně položili kousky zmačkané polyethylenové pásky. A přelepil ji páskou GLS. O odškodnění samozřejmě nikdy nešlo. Stejný příběh, kontaktujte odesílatele a promluvte si s ním.

  50. Dobrý den,
    Ve Zlíně také nemám dobré zkušenosti. Žádná zpráva, žádné info o příchozím balíku.
    Ani email ani SMS.
    Dle e-shopu odesláno a předáno číslo balíku.
    Zjištěno nenalezení adresy.
    Vše ale zadáno správně. email, telefon i adresa.
    To je jeden případ. Jindy zase řidič přijel v jiný než deklarovaný čas a se slovy nebudu na Vás čekat 5 minut se ani neobtěžoval dohodnout jinak se slovy nemám na Vás čas.
    Dodání balíků je o lidech, ale s GLS řidiči mám dlouhodobě špatné zkušenosti. Čest vyjímkám.
    Vyhnout se jim pokud to jde.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top