Biohacking je výraz, se kterým se pravděpodobně budeme v budoucnu setkávat stále častěji. Jako příklad může sloužit softwarová inženýrka a cosplayerka Amie Dansby z Dallasu, která si do předloktí nechala zašít čip pro otevírání a startování svého auta Tesla Model 3.
Tesla Model 3 je elektromobil od automobilky Tesla Motors. Pro odemykání a start se nepoužívají klíče, nýbrž řešení v podobě plastové karty. Kartu je pro odemčení třeba přiložit do středního sloupku, který se nachází mezi předními a zadními dveřmi. Po nastoupení do auta je třeba přiložit kartu do středového panelu, kde má své vyhrazené místo.
V dnešní době si chceme vše přesouvat do mobilního telefonu, kde vyřizujeme také bankovnictví a díky NFC můžeme využívat bezkontaktních plateb. Už před lety bylo možné si do ruky nechat implementovat NFC čip, kam bylo možné uložit svou vizitku, údaje pro přístup ke dveřím či třeba data pro platbu kryptoměnou.
Amie Dansby však šla ještě o nějaký ten krůček dál a nechala si do předloktí implementovat čip z karty ke své Tesle. Celý proces popsala na HackADay (všechny zdroje na konci článku), a i na videu níže můžete vidět, že plast z karty bylo nejdříve nutné rozpustit pomocí acetonu, což bylo možné vidět i přibližně před rokem u některých YouTuberů. Vypreparovaný čip bylo třeba vložit do biopolymerové kapsle, a nakonec jej odborně zašít do předloktí.
Na některých webech se můžete dočíst, že NFC čipy jsou pro naše zdraví škodlivé, a dokonce skrze ně je možné osobu s tímto čipem sledovat. Nejdříve je třeba si uvědomit, že NFC čipy jsou jen „hloupé“ malé cívky obsahující pár informací, které nejsou připojené k internetu a nemají v sobě zabudovaný GPS modul. Osoby s takovým typem čipu tedy NENÍ MOŽNÉ sledovat.
Je však otázkou, jestli jsou takové čipy pro naše zdraví škodlivé. Dle mého názoru záleží jen a pouze na jejich umístění a rozhodně by jejich implementaci měl provádět odborník. Jejich rozměry nejsou velké, i když ten od Tesly je už o něco větší a přirovnává se ke kostce Lega. Je však velice tenký, takřka nic neváží a má tak málo kovu, že Amie údajně nemá ani problémy při letištní kontrole.
Zdroje: HackADay, TW: @amiedoubleD, amiedd.com, TheDrive.com, Tesla.com