Spam v SMS zprávách? Nebojte se firmám vyjádřit nesouhlas

Jelikož na našem trhu máme konečně neomezené datové tarify, tak jsem si jeden musel okamžitě pořídit. Dostal jsem tedy novou SIM a novým tel. číslem. Asi den po aktivaci jsem začal dostávat nevyžádané SMS zprávy s nabídky půjček a bohužel jsem začal mít i hovory od Home Creditu a dalších podobných společností. O půjčku jsem nikdy nežádal a novou SIM jsem měl jen a pouze na data, tedy žádnou SMS či hovor jsem z tohoto čísla neprovedl.

Nakonec jsem se dozvěděl, že toto číslo přede mnou vlastnil p. Novák, který má exekuce a půjčil si peníze snad u každé společnosti nabízející nebankovní půjčky. SIM karta se po propadnutí dostala znovu do oběhu a bohužel jsem ji dostal já. Je ale nějaké řešení, jak nežádoucím hovorům a SMS zprávám zamezit?

Jak jsem celou situaci řešil? Na daném mobilu jsem zablokoval veškeré příchozí SMS zprávy a hovory. Měl jsem tedy konečně klid, ale nakonec jsem dané společnosti zkoušel, jak jsou ochotny mé číslo z databází odstranit, protože dnes musí dodržovat nařízení GDPR (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů).

Pokud se tedy ocitnete v podobné situaci, tak můžete tel. čísla zablokovat, nebo jen vyjádřit svůj nesouhlas. Pokud přijmete nežádoucí hovor, tak stačí jen slušně vyjádřit svůj nesouhlas a projevit žádost o vymazání čísla z databáze. V mém případě jsem u žádné společnosti neměl problémy. Okamžitě jsem se dostal omluvy a byl jsem ujištěn, že číslo bude ze systémů vymazáno. Žádný příchozí hovor jsem od těchto společností nedostal.

Jak je to ale u SMS zpráv, když na ně není možné odpovídat? Je to překvapivě velice jednoduché, protože snad v každé zprávě se nachází název společnosti či nějaký e-mailový kontakt. Stačí tedy do Googlu zadat název společnosti, najít si e-mailový kontakt a jednoduše napsat slušný e-mail s nesouhlasem a žádostí o vymazání čísla. Můžete také dodat, že “přeci musí dodržovat GDPR”.

Zablokované obtěžující SMS zprávy

Byl jsem velice mile překvapen tím, jak rychle každá ze společností reagovala a odpovědi na e-mail jsem se většinou dočkal do druhého dne. Jen v jednom případě se jednalo o 6 dní, což stále není vůbec špatné. Každá ze společností mi vyhověla a už mi žádnou obtěžující SMS neposlala.

V mém případě se však jedná o nekonečný boj, protože tel. číslo již má tolik společností, že je snad nemožné každé psát. Jelikož se však jedná o SIM kartu pro data, tak mohu v klidu nechat všechny příchozí hovory a SMS nadále zablokované.

E-mailová komunikace s jednou ze společností

 

Sleduj na Instagramu:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*