Facebook, YouTube a další internetové služby jsou dostupné zcela zdarma. Provoz těchto služeb je pochopitelně náročný a není zdarma. Musí tedy nějak vydělávat a to reklamou, která je v dnešní době všude.
Každý uživatel má jiné zájmy a proto internetové stránky monitorují klikání myši a sbírají různá data. Stačí si v Messengeru psát třeba o venkovních kamerách a během pár minut bude nabízena reklama k zakoupení kamer (můj případ). Je to až strašidelné, že? Cílení reklamy je v dnešní době zcela normální a většina služeb nabízí jejich vypnutí či alespoň částečné omezení. Služby tedy budou sbírat méně dat.
- Přečtěte si také: Jak blokovat reklamy na mobilu i ve videích na YouTube
Jak na Facebook?
Cílení reklamy je z velké části možné zakázat. Stačí vpravo nahoře kliknout na šipku a následně přejít do Nastavení/Reklamy. Tam lze zakázat vše dle potřeby, aby Facebook alespoň v omezené míře cílil reklamu a sbíral méně dat.
Jak na Google reklamy?
Pro Google jsou reklamy velice důležité a proto je sběr dat k cílení reklamy výborně propracovaný. Stačí být přihlášený na YouTube na svém počítači a skrze Google účet bude nabízena reklama i na mobilu. Opět je možné cílení reklam omezit. Stačí se přihlásit na MyAccount.google.com a následně kliknout na „kontrola ochrany a soukromí„. Tam lze zakázat ukládání historie vyhledávání a spoustu dalších funkcí včetně omezení cílení reklamy.