HTC VIVE spojuje AI s pohlcujícími XR technologiemi

Společnost HTC VIVE na veletrhu MWC 2025 v Barceloně odhalila poslední novinky z oblasti virtuální produkce, privátních 5G sítí i XR technologií. Obklopující XR platforma VIVERSE nyní implementuje inovativní AI funkce, které uživatelům usnadní tvorbu virtuálních světů bez nutnosti znalosti programování. Virtuální filmová produkce VIVE Mars umožní hercům přímou interakci s virtuálními objekty a privátní 5G sítě založené na systému HTC G REIGNS zprostředkují AI řízení továren i autonomních robotů.

 

„AI má potenciál zlepšit život uživatelům i firmám,“ říká zakladatelka HTC Cher Wang. „Sníme o světě, kde otevřené, propojené a inteligentní technologie rozšiřují obzory lidské představivosti a pomáhají s řešením problémů. Musíme ale přitom myslet především na zodpovědnost a brát ohledy na soukromí i bezpečnost uživatelů. Pouze tehdy může umělá inteligence pomáhat lidstvu.“

VIVERSE jako prostorová pohlcující platforma pro práci i zábavu

Virtuální světy VIVERSE přichází s novou sadou funkcí v rámci editoru VIVERSE Create, který dává tvůrcům nástroje k vytváření a sdílení virtuálních světů zcela bez nutnosti programování. Ty pak mohou uživatelé společně navštěvovat nejen prostřednictvím VR zařízení, ale také skrze mobilní telefony i osobní počítače a notebooky. Potřebovat budou jen webový prohlížeč. VIVERSE nevyžaduje instalaci ani výkonné PC.

Profesionální verze VIVERSE for Business nabízí firmám podobné možnosti. S pomocí AI tak 3D zážitky, které mohou vložit do jakékoli webové prezentace, vytvoří až 10x rychleji než dřív. Technologie zrychluje i vývoj digitálních dvojčat a AI avatarů pro personalizovaný výcvik zaměstnanců.

Společnost na výstavišti prezentovala i portál VIVERSE Worlds, který nabízí přístup k trojrozměrné alternativě internetu. V této webové XR simulaci mohou lidé z celého světa spolupracovat, hrát si a objevovat nové hranice imaginace v bezpečném virtuálního prostoru.

Celosvětový růst Free-Roam VR zážitků po celém světě

Prezentace HTC VIVE na veletrhu HTC obsáhla i posilující trend profesionálních VR simulací pro více hráčů. Moderní Free-Roam zážitky, které umožňují prožívat VR s dalšími hráči, nabývají na popularitě nejen v herní oblasti, ale také v kulturních zařízeních a uměleckých instalacích. Ve většině případů přitom spoléhají na špičkové technologie HTC VIVE, které staví na komplexním softwarovém balíku HTC VIVE LBSS (Location Based Software Suite) a headsetech tchajwanského výrobce. HTC VIVE Focus 3 a HTC VIVE Focus Vision totiž kromě špičkové vizuální kvality nabízí i výměnné baterie, stélky i odolnou konstrukci, které jsou v profesionálním provozu nenahraditelné.

Ukázku předvedla společnost ve spolupráci se skupinou Small Creative prostřednictvím zážitku Gaudi, Atelier of the Divine. Ten skupině šesti návštěvníků přiblížil Gaudio bohatý svět. Návštěvníci si tak mohli okusit možnosti technologií stojící za zážitkem Horizon of Khufuo od společnosti Excurio, který přilákal více než 2 miliony návštěvníků z celého světa a kterou využívá například i největší herní VR řetězec na světě Sandbox. Ten ostatně nedávno překročil v prodejích vstupenek hranici 200 000 000 USD, k čemuž nepochybně přispěla i úzká spolupráce s franšízami jako je Squid Game a Rebel Moon.

Význam pohlcujících technologií narůstá i v oblasti vzdělávání a kultury. Světová muzea, galerie i další instituce s nimi návštěvníky přenáší do nejrůznějších historických období a lokalit. Zámek ve Versailles nedávno oznámil, že již 25. března zpřístupní zážitek Versailles: Lost Gardens of the Sun King. V minulosti VIVE a VIVE Arts spolupracovaly také s Museem Orsay, Oranžerií i Louvrem a mnoha dalšími jako je například Gray Space nebo Somerset House.

Mars, kamera, akce!

Pozornost si zasloužil i kompaktní dostupný systém virtuální produkce VIVE Mars. I ten letos rozšířil svě schopnosti pomocí umělé inteligence. Právě díky ní mohou herci nejen operovat na pozadí viruálních scenérií, ale také s nimi v reálném čase interagovat. Na stánku HTC VIVE si tak mohli návštěvníci osobně odpálit ohňostroj přímo před ikonickým Katalánským národním uměleckým muzeem a v reálném čase řídit chování virtuálního avatara.

VIVE Mars tak zvyšuje dostupnost virtuální produkce, zrychluje ji a zpřístupňuje i malým týmům techniky velkých profesionálních studií. Schopnosti inovativní virtuální produkce skvělé ilustrují i nedávné výtvory, které díky VIVE Mars vznikly. Za zmínku stojí například reklama společnosti Volkswagen s Christopherem Lloydem, videoklip skupiny Daughtry ke skladbě Artificial, nebo trailer Hulu k show Kardashians.

G REIGNS – 5G a 6G sítě v akci

Síťová divize HTC jménem G REIGNS na MWC25 opět spustila svou mobilní 5G síť. Ta poskytla konektivitu malému autonomnímu vozítku, které na stánku plnilo nejrůznější pracovní úkony, aby demonstrovalo využití 5G ve výrobě.

Letos společnost navíc spojila síly s firmami MediaTek a Intel, aby na stánku 3D10 v hale 3 předvedli živý provoz 6G sítě. Inovativní integrovaná komunikační a výpočetní platforma demonstrovala schopnosti distribuovaného výpočetního výkonu v rámci „Edga Cloudu“ (RAN cloud). Ten se v budoucnu ujme místo klasických vzdálených cloudových řešení složitějších úkonů, které nezvládají mobilní telefony, a tak v budoucnu výrazně zlepší odezvy při práci s graficky náročnými aplikacemi, šifrováním i umělou inteligencí.

Kombinaci 5G sítí a VR využívají Edge Cloud prezentovalo HTC společně s Nissan Motor Company. Průlom v tomto odvětví řeší potíže tradičních metod práce ve vývoji designu a nastavuje nový etalon pro 5G VR aplikace. Využití privátní 5G sítě založené na technologii G REIGNS umožnilo Nissanu stvořit virtuální designérské prostředí, které se může pochlubit perfektní stabilitou, vysokou rychlostí a extrémně nízkými latencemi. Přínos stabilní a rušení prosté zabezpečené 5G sítě využívají jak headsety, tak počítače díky čemuž si jejich uživatelé mohou vychutnat vysoký výkon téměř bez zpoždění.

Toto řešení otevírá v procesu vývoje designu nové možnosti. Zajišťuje bezpečnost důvěrných dat, se kterými mohou návrhářské týmy pracovat v reálném čase s jistotou jejich aktuality. To zrychluje vývojové cykly designu a zvyšuje kvalitu a rychlost rozhodování.

Zdroj: PR článek , TZ

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top