Čínská služba DeepSeek před pár měsíci ohromila novými verzemi svých AI modelů. V porovnání s konkurencí není sice lepší, ale zaujala tím, jak rychle společnost dohnala konkurenčního chatbota ChatGPT. Model R1 byl vytrénován za výrazně nižší náklady, do zdrojového kódu může nahlédnout kdokoliv a je zdarma. Čínští výrobci ji začínají nasazovat do stále více zařízení.
Poslední dobou se objevuje stále více informací, že čínské společnosti začínají modely od DeepSeeku integrovat do svých operačních systémů. Alespoň v domovské Číně na ně brzy narazí uživatelé mobilů Huawei se systémem HarmonyOS a Infinix. Brzy jich nejspíš bude daleko více. Na našem trhu se integrace nejspíš nedočkáme, jelikož je služba vnímána jako závažné bezpečnostní riziko. Nutno zmínit, že rizikem je jakýkoliv AI chatbot.

DeepSeek se rozšiřuje dál a čínská automobilka Dongfeng Motor zavedla před nějakou dobu podporu modelu DeepSeek R1 oznámil a modely Voyah Zhiyin začínají dostávat aktualizace s podporou hlasového asistenta. Během dubna budou modely DeepSeeku dostupné v dalších vozidlech tohoto výrobce.
Nasazení oznámila ještě velmi známá čínská automobilka BYD. Konkurenční GAC jde ještě dál, a to úzkou integrací do své platformy Adigo Sense, díky čemuž bude DeepSeek analyzovat chování a preference řidiče. Výsledkem má být lepší úprava trasy a poskytování zábavného obsahu. Leapmotor zas chce nasadit kombinaci DeepSeeku s modelem Qwen od giganta Alibaba. Dost podobně na tom má být SAIC s modely DeepSeek, řešeními od Alibaby a ByteDance (společnost stojící za TikTokem).
Co další automobilky? Velkým překvapením je nasazení čínského DeepSeeku do vozidla Nissan N7 EV. Nikdo by integraci neočekával, jelikož Nissan je přeci japonská společnost. Jen málo lidí v Evropě ví, že existuje společnost s názvem Dongfeng Nissan, kterou rovným dílem vlastní čínská automobilka Dongfeng a japonský Nissan. Sídlo má společnost ve Wuhanu v provincii Hubei.
Zdroj: durovscode.com, prnewswire.com, biggo.com