Vývoj akumulátorů (baterií) je bohužel velmi pomalý a už by to konečně chtělo nějaké nové. Výrobci se výdrž mobilů na jedno nabití snaží řešit zvýšeným kapacity akumulátorů, lepší optimalizací systémů a automatickým uspáváním aplikací. To může mít však za následek, že upozornění na zprávy nedostanete vůbec nebo pozdě. Často je však ukončován i běh aplikací s VPN nebo cloudovou synchronizací.
Jak problém s uspáváním aplikací vyřešit?
Každý výrobce si Android upravuje k obrazu svému. Postup se tedy může lišit a jsou i výrobci (často ti levnější, a ne moc známí), kde je řešení takřka nemožné. 😀 Níže však najdete možnosti, jak je možné problém s oznámením zpráv, během cloudu, VPN a dalších služeb vyřešit.
- Xiaomi s MIUI 14/Android 13 a MIUI 13/Android 12:
Dlouze klepněte na ikonu aplikace/O aplikaci a povolit funkci automatického spouštění. Dále stačí klepnout na „Spořič baterie“ a zvolit „Žádná omezená“. Zkontrolujte i nastavení přístupu k mobilním datům a Wi-Fi
- Realme/Oppo s Android 12/11:
Dlouze klepnout na ikonu aplikace/Informace o aplikaci a v „Využití baterie“ vše povolit. Povolte také vše v „Oprávnění“. - Nokia a další s čistějším Androidem 13/12:
První řešení: Dlouze klepněte na ikonu aplikace/Informace o aplikaci/Baterie a vyberte „Neomezeno“. Zkontrolujte i přístup k mobilním datům a Wi-Fi
Druhé řešení: Přejděte do nastavení telefonu/Aplikace/Zobrazit všechny aplikace (jejich počet) a zde vyhledejte danou aplikaci a nastavte stejně, jako v prvním řešení - Vivo:
Dlouze podržte prst na ikoně aplikace/O aplikaci/Baterie a vyberte „Neomezeno“. - HONOR:
Přejděte do nastavení telefonu a do vyhledávacího pole napište „Optimalizace baterie“. Klepněte na „Není povoleno“ a zvolte „Všechny aplikace“. Teď najděte aplikaci Propojení s Windows, klepněte na ní a zakažte úsporu baterie u této aplikace
Ve videu níže jsou k vidění dva postupy pro řešení problému: