Občas snad každý dostane nějaký ten reklamní e-mail, kdy je nabízeno zboží různého druhu. Pokud již nechcete dostávat otravné nabídky a mít tak zahlcenou schránku, tak se díky zákonu č. 480/2004 můžete snadno odhlásit z odebírání takových nabídek.
Jak se zbavit nabídek?
- Otevřete si reklamní e-mail
- Na konci e-mailu by měl být odkaz, kterým svou e-mailovou adresu odebere z odebírání reklamních nabídek. Většinou narazíte na srozumitelný text v češtině, ale můžete i narazit na slovíčko Unsubscribe, což je výraz v angličtině.
- Pokud ani to nepomůže, tak můžete ve své e-mailové schránce nastavit filtry.
- Nepoužívejte e-mail na Seznam.cz, kde je ochrana proti spamu tragická a takové schránky jsou nejčastěji zahlceny spamem.
Co se stane pak?
- Budete přesunuty na stránku, kde budete okamžitě obeznámeni o tom, že byl Váš e-mail ze seznamu úspěšně odebrán a dále nemusíte nic dělat.
- Můžete být přesunuty na stránku, kde stačí kliknout na tlačítka: Přestat odebírat, Unsubscribe či další podobná.
- Na stránce můžete být nuceni odškrtat všechna pole s nabídkami a následně kliknout na tlačítko pro úspěšné odebrání e-mailové adresy
- Některé stránky se také mohou ptát na důvody, proč se chystáte e-mailovou adresu ze seznamu odebrat.
Je opravdu dobré se z odebírání odhlašovat?
Každý uživatel e-mailové schránky, který občas nakupuje v e-shopech a registruje se do různých služeb se musí smířit s tím, že se spamu NIKDY úplně nezbaví. Vždy se najde služba, které nevědomky udělíte souhlas, prodá vaše data dalším společnostem atd.
Je ale dobré se řídit dle postupu v tomto článku? No, záleží jen a pouze na druhu reklamních nabídek v e-mailu. Pokud se jedná o spam ze známého e-shopu, kde nakupuje, banky a jiných známých služeb, tak je odhlášení z odebírání nabídek na správném místě.
U zahraničního spamu je to často složitější a takové e-maily je dobré přidat do nevyžádané pošty/přidat do filtru a úplně ignorovat, protože tím, že kliknete na tlačítko „Přestat odebírat“ dáte autorům spamu vědět, že je e-mail funkční a mohou nadále zasílat reklamní nabídky.