Kybernetickým útokům se nevyhnou ani známé módní značky, jejichž data mohou být cenná. Delší dobu se mluvilo o útoku na značky Gucci, Balenciaga a Alexander McQueen, což nyní oficiálně potvrdila mateřská společnost Kering, pod kterou tyto značky spadají. Došlo k velkému úniku údajů zákazníků těchto značek.
Únik postihuje zákazníky po celém světě
Za masivním útokem stojí hackerská skupina ShinyHunters, které se údajně podařilo odcizit 7,4 milionu e-mailových adres zákazníků. Nebylo uvedeno, kolika zákazníků se odcizení dat přesně týká, ale jejich potenciální počet může odrážet právě množství e-mailů. Bohužel odcizená data měla obsahovat také jména, telefonní čísla a záznamy útrat zákazníků po celém světě.
„V červnu jsme zjistili, že neoprávněná třetí strana získala dočasný přístup do našich systémů a získala přístup k omezeným údajům zákazníků z některých našich domů. Incident se netýkal žádných finančních informací – jako jsou čísla bankovních účtů, informace o kreditních kartách nebo identifikační čísla vydaná vládou,“ uvedl mluvčí společnosti Kering
Mateřská společnost Kering v případě požadavků odmítla vyplácení výkupného. Jak je u této skupiny běžné, pravděpodobně se data uživatelů brzy objeví na dark webu, Telegramu nebo BitTorrentu.
„Hacker kontaktoval francouzskou společnost na začátku června a tvrdí, že s ní průběžně vyjednává o výkupném, které mělo být zaplaceno v bitcoinech.,“ tvrdí BBC
K čemu skupině tato data budou?
Mnoho běžných uživatelů únik dat příliš neřeší, protože si často neuvědomují možná rizika. I když se jedná „jen“ o módní značky, získaná data mohou být přeprodávána a skupina na jejich základě může cílit různé útoky, například phishing nebo vydírání. Některé módní značky totiž nepatří k těm nejlevnějším, a díky odcizeným informacím o útratách se skupina může dozvědět, kdo má větší finanční prostředky a může tak na něj cílit další útoky.
Severokorejská skupina Kimsuky využívá ChatGPT k výrobě falešných průkazů pro phishing.
Zdroj: securityaffairs.com, bbc.co.uk, dig.watch, modaes.com, náhledový obrázek vygenerován AI
