Herní studio GSC Game World konečně vydalo očekávaný titul S.T.A.L.K.E.R. 2. Hra byla dlouho odkládána a sice sklízí především kladná hodnocení, ale stále obsahuje nějaké ty neduhy. Vývojáři o různých chybách moc dobře ví a usilovně pracují na jejich opravách. Všechny problémy můžete nahlašovat na oficiálním webu hry.
Opravy chyb skutečně probíhají a někdo již hlásil opravy zvukových efektů druhý den od vydání hry. Vývojáři nyní přináší velký opravný patch 1.0.1. Opravuje toho opravdu dost a pokud hru hrajete, doporučuji stáhnout její aktualizaci.
AI opravy:
- Oprava skupin NPC, které se zasekly a zemřely v blízkosti přístřešku během aktivní emise.
- Opraven problém, kdy Burer mohl z rukou hráče vyhodit jakoukoli zbraň z úkolu.
- Přidány chybějící zvukové efekty pro Burerovu schopnost „Telekineze“.
- Opraveny problémy s tím, že se NPC občas zasekly a nedosáhly místa úkolu. To mohlo způsobit nemožnost interakce s NPC nebo postupu do další fáze úkolu kvůli nečinnému chování NPC úkolu.
- Opraveny problémy s poklesy výkonu/možnými pády mimo paměť v uzlech a lokacích přeplněných NPC během dlouhých herních seancí.
- Opraven problém, kdy se NPC po smrti přesunuly do pozice A nebo začaly létat.
- Opraven problém, kdy NPC nemohly sledovat, zda je cíl v krytu krytý před střelami, což způsobovalo, že střílely do krytu.
- A další, více než 20 různých problémů s umělou inteligencí.
Optimalizace:
- Opraven problém s neviditelnými NPC/mutanty, kteří se objevovali ve FOV, zatímco hráč provádí průzkum.
Opraveny vizuální efekty ohně, které se při určitých úhlech kamery nezobrazovaly. - Opraveno přibližně 100 různých pádů, včetně potenciálních úniků paměti a problémů s EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION.
Zvuk:
- Opraven problém, kdy hudba z boje hrála i po skončení boje.
- A 7 dalších drobných zvukových chyb.
Úpravy vyvážení:
- Náklady na opravu zbraní a brnění se snižují.
- Výrazně se zvýšily náklady na artefakty (větší příjmy z prodeje).
- Peněžní odměna za většinu úkolů je zvýšena z 2násobku na 3násobek.
- Vylepšení brnění a zbraní na obtížnost Rookie.
- Poškození od mutantů je na obtížnost Rookie mírně sníženo (více změn ve vyvážení zdraví mutantů v části Vyvážení boje).
- Poškození hráčovy zbraně je na obtížnosti Rookie sníženo o 23 %.
- Odolnost zbroje je zvýšena o 12,5 procenta.
- Do specifické skrýše na Malé zóně přidán nástavec s tlumičem pro PTM.
- Opraveny prodejní ceny exoskeletů, nyní je lze prodávat dráž.
- Opravena prodejní cena vylepšených zbraní.
- Přebalancován spotřební předmět Herkules: odstraněn debuff rychlosti hráče; zvýšeny parametry účinku (nyní může hráč po spotřebování nést větší váhu).
- Některé další drobné opravy chyb.
Bojové vyvážení:
- Snížení hmotnosti některých položek mise (včetně hmotnosti skenerů).
- Mírně změněno poškození Bloodsuckera.
- Snížení stupně ochrany proti úderu Bloodsuckera (větší poškození od zbraní).
- Snížena Boodsuckerova regenerace HP mimo boj.
- Mírně sníženo HP kontrolérů.
- HP Burera je mírně sníženo.
- HP kance je mírně sníženo.
- HP masa je mírně sníženo.
- Poškození kance při zásahu hlavy změněno na 100 % poškození těla.
- Poškození kance ze střel do končetin je zvýšeno.
- Poškození masa od střel do končetin je zvýšeno.
- Výrazně zvýšena vzdálenost zbraně pro boj zblízka.
- Mírně zvýšena vzdálenost nože pro boj zblízka.
Zvýšení počtu mrtvých zón gamepadu
- Zvýšení počtu mrtvých zón gamepadu
Postavy:
- Opravy očí a zubů na modelech NPC.
- Několik drobných oprav modelů NPC a animací.
Cutscény
- Přidány chybějící záběry na televizní displeje v závěrečné cutscéně.
- Opraven problém s animací jelena v úvodní cutscéně.
- A dalších 20 různých chyb v cutscénách.
Nastavení hry a nabídky
- Upraven nečitelný text v dolní části obrazovky Shader Compilation.
- Opraven problém s volbou „Nvidia Reflex Low Latency“, která se neukládala při dalších spuštěních hry.
- A dalších 10 drobných problémů.
Interagovatelné objekty
- Opraveny problémy s fyzikou u zničitelných a pohyblivých objektů, včetně těch, které se vznášejí ve vzduchu.
- Opravena výzva k interakci se skleněnými dveřmi ve vnitřním dvoře SIRCAA, která způsobovala blokování průchodu.
- Opraveny chybějící vnitřní dveře ve výtahu laboratoře X-11.
- A další drobné chyby.
Hlavní úkol a vedlejší mise
Vyřešeno mnoho blokování úkolů a chyb, které se vyskytovaly za určitých podmínek. Mezi hlavní opravy patří:
- Opravena chybějící interakce s mrtvými slepými psy v úkolu Lov slavíka.
- Opraveny nesplnitelné cíle v úkolu Hledej a najdeš.
- Opraveno několik problémů v úkolu Tam a zase zpátky, včetně jednoho, kdy nebylo možné najít artefakt.
- Vyřešena dialogová smyčka se Zotovem během úkolu Jehla v kupce sena.
- Opraveny blokátory postupu v úkolu Answers Come at a Price, včetně problémů s bandity po emisi a chybějícím předmětem Heavy Key.
- Opraveny značky úkolů pro umístění NPC v úkolu Horká stopa.
- Opraveny problémy související s dveřmi v úkolu Při hledání průvodce a v úkolu Vedlejší honička.
- Opraven problém, kdy se během úkolu Just Like the Good Old Days nespustí cutscéna.
- Opraven problém, kdy v Quitově táboře během úkolu Just Like the Good Old Days chybí Lodochka.
- Opraven problém během úkolu Just Like the Good Old Days, kdy se Lodochka chová agresivně poté, co mu přinesl Emiter.
- Vyřešeno přetrvávající elektřina ve vodě, když má být vypnutá během úkolu Do poslední kapky krve.
- Opraveno několik problémů v úkolu Na hraně, včetně nečinných NPC, zaseknutých dveří a postupu útoku na monolit.
- Opraveny blokátory postupu v úkolu Drobný incident, včetně problémů s Bayunovým obojkem a zamčenými dveřmi.
- Řešeny poklesy výkonu a matoucí cíle v úkolu In Search of Past Glory.
- Opraveny problémy v úkolu Vize pravdy, včetně zaseknutých NPC, zablokovaného postupu po dialogových oknech a nereagujícího chování družiny.
- Vyřešeny zaseknuté scény a zablokovaný postup v úkolech Nebezpeční návštěvníci, Poslední lov Graye a Věčná záře.
- Opraveno chování při spawnování NPC a nepřátel v úkolech The Boundary a Escape from the Cage.
- Opraveny útoky na monolity a kontrolní brány v úkolu Legendy zóny.
- Upraveno chování během úkolů jako Down Below, Budmo! a A Big Score, aby se vyřešilo zaseknutí NPC, špatně zarovnané značky a chybějící dialogové možnosti.
- A přibližně 120 dalších problémů v rámci hlavní linie, vedlejších úkolů a setkání.
Zkušenosti z otevřeného světa
- Opraveny natažené nebo chybějící končetiny u humanoidních mrtvol.
- Opraveny chybějící trasy rychlého cestování, včetně cesty do betonárny pro muchomůrku.
- Vyřešeny problémy s reproduktory, rychlým cestováním a interakcemi s NPC v různých lokacích, například v Bunkru vědců a v Chemické továrně.
- Upraveno chování nepřátelských NPC během úkolů v Aréně, včetně taktiky banditů a zvýšeného množství munice pro boj s Tyranem.
- Opraven postup při plnění úkolů Černá ovce a Klíč ke svobodě.
- A bylo opraveno přibližně 50 dalších problémů.
Vedení hráče, vybavení a zbraně
- Opravena chyba, která umožňovala prodávat předměty obchodníkovi za více peněz, než kolik ve skutečnosti stály.
- Opraveny problémy s blokováním vstupů u PDA, inventáře a příloh při interakci s artefakty.
- Opraveno chování svítilny po uložení/načtení.
- Vyřešeny problémy s výběrem typu granátu, překrýváním značek kompasu a chybějícími značkami misí.
- Opraveny nesrovnalosti s efekty vylepšení zbraní a zbroje, včetně cen a zvratů při vylepšení.
- Vylepšeno chování HUD a prodloužena doba trvání nápovědy „Point of No Return“ během mise Down Below.
- Opravena chyba, kdy hráč mohl prodávat předměty mise pomocí gamepadu.
- A přibližně 50 drobných „anomálií“.
Hlasové a obličejové animace
- Obnoveny chybějící obličejové animace pro Savu v úkolu Horká stopa a Mugwort v úkolu Věčná záře.
- Opraveny chybějící hlasové repliky během úkolu Ať nikdo neodejde nespokojen.
- Opraveny efekty rádiového volání, aby hlasy NPC správně odrážely vzdálenost při komunikaci.
- A opraveno několik dalších věcí.
Svět
- Opraveno blikání textur v různých lokacích, včetně koule, vojenské základny a chemické továrny.
- Vyřešeny problémy s pohybem, včetně zaseknutí v některých lokacích během úkolů jako Once More Unto the Breach a A Tough Awakening.
- Opraveny body spawnu artefaktů v některých oblastech.
- Opraveno chování NPC během setkání.
- Upravena hlasitost hlasu během bouřkového počasí pro lepší vyvážení zvuku.
- A přibližně 50 dalších chyb.
Zdroj: vývojáři