BYD na náš trh přichází s dobře vybaveným sedanem BYD SEAL 5 DM-i

Čínská automobilka BYD je na našem trhu oficiálně poměrně krátce. Aby nalákala zákazníky, musí nabídnout kvalitní a dobře vybavené vozy za rozumné ceny. Nově na český trh uvádí hybrid BYD SEAL 5 DM-i, který láká na technologii Super DM, dojezdem přes tisíc kilometrů, moderním designem a elektricky otočným displejem.

Výbava

Standartně výrobce k vozu dává 17palcová kola z lehké slitiny a zavazadlový prostor s objemem 508 litrů. Dále je součástí výbavy systém čištění vzduchu s filtrem PM2.5. Takové filtry můžeme znát z různých čištiček vzduchu a slouží pro zachycení velice malých částic ve vzduchu, což ocení především alergici. Dále zákazníci dostanou elektrické ovládání střešního okna a 12,8palcovou dotykovou obrazovku. Otáčet si ji můžete elektricky, a to podle sebe – do vertikální nebo horizontální polohy. Pomocí obrazovky můžete ovládat různé funkce včetně topení a ventilace. Pokud by se vám snad nechtělo vše ovládat na displeji, pro staromilce byl nasazen multifunkční volant nebo hlasové ovládání.

BYD SEAL 5 DM-i je moderní, proto nesmí chybět snadné odemykání pomocí NFC cívky a mobilní aplikace BYD. Vozidlo lze snadno zpřístupnit třetím osobám vzdáleně, a to právě skrze mobilní aplikaci. Nechybí ani integrované mobilní LTE připojení, díky čemuž je vůz neustále připojen k internetu. Nemusíte tedy řešit složitou instalaci firmwaru, jelikož systém podporuje OTA aktualizace. Dále jsou integrovány systémy Android Auto a Apple CarPlay.

Dojezd, nabíjení a výkon

BYD SEAL 5 DM-i je druhým modelem s plug-in hybridní technologií Super DM na evropském trhu. Výrobce se technologií chlubí snad ve všech propagačních materiálech a dle jeho tvrzení je nový vůz schopen dojezdu až 1 050 km. Jak samotný název technologie Super DM (Dual Mode) napovídá, využívá dva režimy – čistě elektrický a hybridní. Pokud si vyberete čistě elektrický, je logicky využíván pouze elektromotor, zatímco u hybridního je využíván spalovací motor. Celé řešení ale funguje tak, že spalovací motor většinu času slouží k výrobě elektřiny, která prostřednictvím invertoru napájí elektromotor i baterii. Vůz disponuje pohonem předních kol. Nízké spotřebě má dále vypomáhat boční silueta a karoserie, díky níž byl snížen aerodynamický odpor.

Výrobce udává celkový maximální výkon 156 kW a spalovacího motoru 72 kW. Nesmí chybět ani chlubící údaj zrychlejí z nuly na 100 km/h za pouhých 7,5 vteřiny. Celková kapacita akumulátorů (baterie) je 18,3 kWh a střídavým proudem se v rozmezí 15 % – 100 % nabije za 174 minut.

Dostupnost vozu

Automobilka BYD je na našem trhu již oficiálně. Novinka BYD SEAL 5 DM-i ve verzi Comfort začíná na 739 000 Kč, vyšší verze Design za 790 000 Kč.

Zdroj: BYD, TZ

Back To Top