Stranger Things 3: The Game je hra pro opravdové fanoušky seriálu (RECENZE)

Stranger Things je americký seriál streamovací služby Netflix. V současné době má již tři série a odehrává se v 80. letech. Netflix však toužil také po hře, kterou mělo obstarat herní studio Telltale Games. To bylo známé především svou herní sérií The Walking Dead, ale bohužel se celé studio rozpadlo.

Jejich dílo tedy už nikdy nespatří světlo světa, ale herního titulu Stranger Things se naštěstí ujalo studio BonusXP. Je také potěšující, že se hra podívala na všechny hlavní platformy, a to Android, iOS, Windows 10, Mac OS, Xbox One a Playstation 4. K dispozici je třeba i na platformě Steam za $19.99. Pokud si hru však budete chtít zahrát za méně peněz, tak na mobilech stojí 140 Kč.

Nádech retra

Hra vypadá na všech platformách stejně, což je jen dobře, protože se často můžeme setkat s tím, že na především mobilní platformy jsou různé tituly osekané. Jedná se o akční adventuru, kterou je příjemné hrát i na dotykových displejích, což jsem jako správný mobilní gamer musel vyzkoušet.

Grafické provedení celé hry některé hráče neoslní, protože je spíše retro, což ale v případě Stranger Things není vůbec na škodu. Osobně se mi grafické zpracování líbí a po dlouhé době jsem hrál něco jiného. Je ale fakt, že se nádech tajemna, které znám ze seriálu díky zvolené grafice tak nějak vytratilo. Co se zvukového doprovodu týče, tak ten se bude líbit všem věrným fanouškům seriálu. Znělka byla opět předělána do retro stylu, a to k již zmíněné grafice prostě patří.

Příběh a herní prvky

Velice mile překvapen jsem byl samotným herním příběhem hry. Očekával jsem, že se opět setkám s nudnou hrou ve stylu „přines tohle“, ale to se naštěstí nestalo a hra je skutečně propracovaná. Vypráví celý příběh doposud poslední série, která byla skvělá. Díky hře si jej můžete připomenout a hovořit s dobře známými postavami. Tady se však dostávám pro velkou část hráčů k překážce. Ano, jedná se o přítomnost angličtiny, a to včetně titulků. Dokonce ani na PC v době psaní této recenze nebyla čeština dohledatelná ke stažení. Dobré je však zmínit, že se nejedná o složitou angličtinu a pokud občas nějaké to slovíčko vyhledáte v překladači, tak se něco i můžete naučit.

Ve hře plníte různé úkoly, kdy musíte El přinést zmrzlinu, ale řešit i důležité situace, aby byl potenciál každé postavy maximálně využit. Každá postava má svůj charakter a také možnosti, jak se bránit. Jeden používá zabijácký sprej, druhý prak a k dispozici je třeba i basebalová pálka. Postupem do dalších kapitol získáte další postavy do svého příběhu a tím i další možnost zbraní.

Přepínání mezi postavami bylo alespoň na mobilu s Androidem pohodlné. To samé mohu říci o přepínání schopností, abych mohl třeba hacknout vrata či zničit kamenní v cestě. Dostalo se i vylepšování různých předmětů, které ve svém dobrodružství nasbíráte. Ve hře nechybí ani rusové, krysy a další nepřátelé včetně bosse.

Dále si myslím, že hru nemá moc smysl popisovat. Pokud máte podobné adventury rádi, tak Stranger Things 3: The Game mohu vřele doporučit. Pokud však retro grafiku a zvukové doprovod nesnášíte a neumí ani slovo anglicky, tak bych se poohlédl po něčem jiném.