Nordic Telecom již nebude nabízet neomezený mobilní internet

Nordic Telecom si v posledních pár měsících udělal dobrou reklamu a mluvilo se o něm v médiích celkem často díky neomezenému mobilnímu internetu. Tedy internetu bez FUP. Jedná se o poskytovatele za kterým nejdříve stál operátor U:fon a Air Telecom.

Nordic Telecom oznámil, že ze starého CDMA přechází na moderní LTE. To je skvělá zpráva a jako dlouhodobý uživatel tohoto mobilního internetu jsem byl nejdříve nadšený. Bohužel v nabídce již nebude nabízet neomezený mobilní internet a CDMA úplně skončí … Musel bych tedy používat internet s FUPem (datovým limitem) či odejít. Přikláním se k druhé možnosti, protože se internet od Nordica stane nepoužitelným.

 

Proč jsem se rozhodl odejít, když konkurence má také datové limity? Protože Nordic nabízí ubohou rychlost a to 1 Mbit/s. Jedná se tedy vůbec o LTE, které jinde dosahuje úplně jiných rychlostí? Ne, nejedná a rychlost je nepoužitelná. Dále se podívejme na datové limity a to 4 GB či 6 GB. Nic víc? Stáhnu pár e-mailů, projdu pár stránek a FUP je fuč. Dalším velkým problémem je to, že po překročení FUPu bude internet pozastaven a uživatel si bude muset data dokoupit a to 1 GB za 70 Kč. Kdybych u Nordica zůstal, tak bych měsíčně utratil neuvěřitelné částky a vydělával jen a pouze na internet …

10 thoughts on “Nordic Telecom již nebude nabízet neomezený mobilní internet”

  1. Je neuvěřitelný jak někdo může na základě nové technologie zákazníkovi internet ještě zpomalit. Zhoršit celkově podmínky pro zákazníka tak drastickým způsobem a čekat, že to zákazník přijme s radostí a neodejde. Nebo snad chtějí na něco tak ubohého nalákat zákazníky nové? Tohle je názorný příklad jak utopit firmu.

  2. Ještě že jsem našla tento článek. Nordic jsem chtěla a opravdu ho nechci to půjdu radši do t-mobilu nebo vodafonu.

  3. Už objednávky posouvají, neplatí datum od 20.10. ale až od 1.11. šité horkou jehlou a co mají dělat stávající zákazníci, co mají CDMA hardware, jako modem Celot s podobně? To mají jako hodit do koše bez náhrady škody?

  4. Internet mi od 21.10. nefunguje, Nordic Telecom mi 23.10. poslal poněkud nesmyslnou zprávu, jejiž obsah cituji dole. Na infolinku se nelze dovolat, ta je stále nedostupná, na mé emaily neodpovídají. Nezbylo mi, než podat na Nordic Telecom stížnost k Českému telekomunikačnímu úřadu.

    Marek Kořínek

    Zpráva:

    Vážený zákazníku,

    dovolujeme si Vás informovat, že z Vaší přípojky služeb elektronických komunikací sítě Internet společnosti Nordic Telecom s.r.o. (dále jen přípojky) byl zaznamenán datový provoz, který byl systémem dohledu sítě vyhodnocen jako bezpečnostní incident. Věříme, že tato činnost je způsobena třetí stranou. Některá zařízení ve Vašem vlastnictví (PC, tablet, smartphone, NAS, TV apod.) připojených k této přípojce bylo s největší pravděpodobností napadeno (virus, síť botnet apod.), a tak jste se nevědomky stal obětí tohoto útoku. Bezpečnostní rizika z toho vyplývající tak budou mít dopad i na Vaši osobu (riziko ztráty dat, zneužití identity, zneužití elektronického bankovnictví apod.).

    Informace o incidentu:

    * Útok na infrastrukturu služby DNS

    Z tohoto důvodu doporučujeme prověřit aktualizace operačních systémů (Windows, Linux, iOS, Android atd.) i všech instalovaných aplikací (webový prohlížeč, email klient, hudební přehrávače, flash player, mobilní aplikace apod.), zejména těch méně udržovaných. Dále doporučujeme zabezpečit zařízení aktualizovaným antivirovým softwarem. Pokud se v této problematice sami neorientujete, doporučujeme obrátit se na specializované firmy, jež se touto problematikou zabývají.

    Vzhledem k tomu, že tyto incidenty mohou mít bezprostředně za následek narušení bezpečnosti informací a integrity sítě elektronických komunikací ve smyslu zákona č. 181/2014 Sb. o kybernetické bezpečnosti, jsme povinni dle platné právní úpravy přijmout opatření k eliminaci takového rizika. Proto bohužel v souladu s ustanovením čl. 3.4. písm.c) Všeobecných obchodních podmínek Nordic Telecom přistupujeme k okamžitému přerušení Vašich služeb. Žádáme Vás, abyste neprodleně provedl bezpečnostní opatření Vašeho zařízení, zejména zajistil antivirovou ochranu, kontrolu síťových prvků, změnu hesel, aktualizace zařízení ve Vaší síti atd. Samozřejmě, až bude Vaše zařízení opět prokazatelně bezpečné, budou Vám služby obnoveny. V případě dotazů kontaktujte naše zákaznické centrum na info@nordictelecom.cz nebo volejte technickou podporu na telefonním čísle 212 23 23 23.

    Děkujeme za pochopení, odd.IT bezpečnosti Nordic Telecom.

  5. Dnes jsem poslal na Nordic Telecom stížnost Českému telekomunikačnímu úřadu:

    Dobrý den, obracím se na vás se stížností na společnost Nordic Telecom, kterou mám od roku 2015 smlouvu na internetové připojení. Do 21. 10. tato služba fungovala bezvadně a byl jsem s ní spokojen. Dne 23.10.2017 mi přišla e-mailem níže citovaná zpráva o tom, že operátor mi službu zastavil z důvodu, že můj počítač byl napaden virem, a od té doby dodnes se přes můj účet u Nordic Telecom nelze na internet připojit. Zákaznická linka Nordic Telecom je nefunkční (neustále obsazeno) a na mé opakované dotazy e-mailem mi nikdo neodpovídá. Podotýkám, že na zákaznickém portálu Nordic Telecom vidím můj účet jako platný, služba je dle portálu deklarovaná jako funkční a všechny faktury mám řádně uhrazeny.

    Marek Kořínek

    Zpráva:

    Vážený zákazníku,

    dovolujeme si Vás informovat, že z Vaší přípojky služeb elektronických komunikací sítě Internet společnosti Nordic Telecom s.r.o. (dále jen přípojky) byl zaznamenán datový provoz, který byl systémem dohledu sítě vyhodnocen jako bezpečnostní incident. Věříme, že tato činnost je způsobena třetí stranou. Některá zařízení ve Vašem vlastnictví (PC, tablet, smartphone, NAS, TV apod.) připojených k této přípojce bylo s největší pravděpodobností napadeno (virus, síť botnet apod.), a tak jste se nevědomky stal obětí tohoto útoku. Bezpečnostní rizika z toho vyplývající tak budou mít dopad i na Vaši osobu (riziko ztráty dat, zneužití identity, zneužití elektronického bankovnictví apod.). Tvrzení, že jsme se stal obětí hackerského útoku se mi nejeví jako pravděpodobné, používám k připojení na internet ještě další dva operátory a ti žádný problém nezjistili a já mám počítač chráněn firewallem a antivirovým programem.

    Informace o incidentu:

    * Útok na infrastrukturu služby DNS

    Z tohoto důvodu doporučujeme prověřit aktualizace operačních systémů (Windows, Linux, iOS, Android atd.) i všech instalovaných aplikací (webový prohlížeč, email klient, hudební přehrávače, flash player, mobilní aplikace apod.), zejména těch méně udržovaných. Dále doporučujeme zabezpečit zařízení aktualizovaným antivirovým softwarem. Pokud se v této problematice sami neorientujete, doporučujeme obrátit se na specializované firmy, jež se touto problematikou zabývají.

    Vzhledem k tomu, že tyto incidenty mohou mít bezprostředně za následek narušení bezpečnosti informací a integrity sítě elektronických komunikací ve smyslu zákona č. 181/2014 Sb. o kybernetické bezpečnosti, jsme povinni dle platné právní úpravy přijmout opatření k eliminaci takového rizika. Proto bohužel v souladu s ustanovením čl. 3.4. písm.c) Všeobecných obchodních podmínek Nordic Telecom přistupujeme k okamžitému přerušení Vašich služeb. Žádáme Vás, abyste neprodleně provedl bezpečnostní opatření Vašeho zařízení, zejména zajistil antivirovou ochranu, kontrolu síťových prvků, změnu hesel, aktualizace zařízení ve Vaší síti atd. Samozřejmě, až bude Vaše zařízení opět prokazatelně bezpečné, budou Vám služby obnoveny. V případě dotazů kontaktujte naše zákaznické centrum na info@nordictelecom.cz nebo volejte technickou podporu na telefonním čísle 212 23 23 23.

    Děkujeme za pochopení, odd.IT bezpečnosti Nordic Telecom.

  6. PRO NORDIC TELECOM JE ZŘEJMĚ SMLOUVA CÁREM PAPÍRU. MÁ TRVAT JEŠTĚ ROK A PUL,ALE DOSTAL JSEM DOPIS, ŽE BUD PŘEJDU NA 6GB. ZA STEJNOU CENU ZA JAKOU JSEM MĚL NEOMEZENÝ INTERNET,NEBO MI BUDE INTERNET ZRUŠEN. ZLATÝ UFON.

  7. Dobrý den všem, nejprve mi dovolte se omluvit za pozdní reakci na Vaše komentáře. Vezmu to tedy od nejmladšího:

    Pro pana Keltnera – Smlouva pro nás cárem papíru rozhodně není. Bohužel technologie CDMA není dlouhodobě udržitelná, dodavatelé ukončují její podporu a případný výpadek bychom neuměli opravit. Nová nabídka je limitovaná možnostmi partnerské sítě. Ukončení smlouvy je v souladu s VOP, odstavec 3.4 tj. Omezení a přerušení poskytování Služeb „f) Nastanou-li závažné technické nebo provozní důvody, zejména hrozí-li nebo dojde-li k narušení bezpečnosti a integrity sítě nebo dojde-li k narušení bezpečnosti Služeb;“ Pěkný den.

    Pro pana Kořínka – Tuto situaci si vybavuji a vím, že ji kolegové z bezpečnostní oddělení a technici řešili. Tenkrát šlo o řádově vyšší traffic proudící přes daný přípojný bod, což vedlo k výpadkům vždy ve specifickou hodinu. Pokud snad některé Vaše problémy přetrvávají, neváhejte se na nás obrátit, rádi Vám pomůžeme.

    Pro pana Mirka – Máte pravdu, posunutí termínu objednávek bylo nutné z toho důvodu, že se nám HW zpozdil na cestě od dodavatele a přišel později, než bylo původně plánováno. Přes víkend jsme pak zařízení konfigurovali a balili, abychom ho mohli odeslat zákazníkům co nejdříve, nicméně skutečně došlo ke zpoždění původně zamýšleného termínu. Co se týče Vašeho původního zařízení, pokud bylo pořízeno a využíváno v době před uplynutím závazku/splacením, bylo možné vrátit poměrnou částku před amortizací po zaslání přístroje zpět. Pěkný den.

    Pro Zmatenou Sovu – Pro valnou většinu zákazníků znamenala změna zvýšení reálné rychlosti připojení i zlepšení pokrytí. Zlepšila se též stabilita sítě. Tento krok byl nutný, jelikož dodavatelé ukončují podporu technologie CDMA a tudíž by nebylo nadále možné garantovat kontinuitu a bezpečnost využívání našich služeb. Pěkný den.

  8. Vážení, v listopadu jsem odstoupila od smlouvy. LItuji však, že mi byla odpojena pouze pevná linka a celý prosinec jsem musela užívat váš internet. 4.ledna jsem kompletně přešla k O2. Přesto jsem dnes obdržela fakturu na 370,Kč. Mé zákaznické číslo je 356444 číslo faktury je 4007274950 a zúčtovací období je od 1.01:2018 do 31:01.2018. To je období, kdy už jsem váši službu navyužívala. Ráda bych vám zavolala, ale protože spojení je extrémně dlouhé a já vždy platím velké peníze, volím tuto cestu.Nejsem ochotna platit vám do nekonečna. Zdraví a na kladné vyřešení čeká Marie Jirásková

  9. POZOR!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dejte si na společnost Noerdic Telecom pozor, ať Vás brutálně neokrade jako mne. Pořídil jsem si od nich dobíjecí internet na chatu, kde jsem jej potřeboval pouze občas. Za den jsem zaplatil 29,-Kč s omezením 1GB na den, což mým dětem vyhovovalo. Investoval jsem velké částky do modemu od nich a WIFI routeru. Letos jsem si chtěl službu dobít penězi, ale nešlo to, tak jsem jim zavolal. Oni mi řekli, že mám smůlu a že službu zrušili. WI-FI router, který stál asi 2500,-Kč jsem dle jejich návodu nevratně přeinstaloval a jejich modem, který stál asi 4000,-Kč si můžu strčit někam, takže si jejich hardware pořízené za velké peníze můžu vystavit tak do vitríny. Nedoporučuji nikomu přechod k této neseriozní společnosti a současné zákazníky vyzývám k odchodu k jinému serioznějšímu operátorovi. Toto kdyby si operátor dovolil třeba v Německu okamžitě by jej úřady zrušily, že takto poškozuje své zákazníky. Jenom proto, že tady žijeme v Sovětském svazu, tak jim to prochází. Vyzývám všechny jejich zákazníky k bojkotu, aby si takovéto manýry šli propagovat zpátky do Ruska odkud pravděpodobně jejich manažeři pocházejí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*