Algoritmy Facebooku: Mé problémy s fan stránkou a firemním Instagramem

V posledních měsících velké internetové společnosti zavádí nové algoritmy, které nás uživatele mají chránit před nechtěným obsahem např. fake news, clickbaity a jiným „závadným“ obsahem. Změnou prošel YouTube, který YouTuberům nevyplácí peníze za porušení podmínek služby. Algoritmy ale nefungují úplně dobře a často penalizuje tvůrce neoprávněně.

 

Změnou prošel i Facebook, ten dlouhodobě bojuje s problémy fake news a spamem. Můj osobní Facebook byl hromadně nahlášen za porušení podmínek. Podle Facebooku jsem nevystupoval pod skutečným jménem a musel jsem problém řešit. Během pár hodin jsem měl Facebook zpět, ale po pár dnech jsem opět přišel o přístup ke svému účtu z důvodu porušení autorských práv. Opět jsem byl dle podpory hromadně nahlášen a celý případ dopadl tak, že jsem byl penalizován neoprávněně.

Celý problém s osobním profilem se vyřešil a nějakou dobu funguje bez sebemenšího problému. Bohužel to nelze říci o mé fan stránce infoek.cz, kde sdílím odkazy na nové články. Celý problém je opravdu zvláštní a Facebook omezuje dosah mých odkazů. V některých případech mi blokoval z neznámého důvodu náhledy, které nic neporušují a sám jsem si je nafotil. To by ještě nebyl tak velký problém, ale to, že recenze mobilů nevidí vůbec nikdo? To už problém je …

 

 

Čím to je? Facebook upřednostňuje placené příspěvky a stránky, které si nezaplatí propagování odkazu nemají téměř žádný dosah (alespoň ta moje). Celý problém se nejdříve projevil tím, že mi Facebook neustále v notifikacích nutil propagaci, o kterou jsem neměl zájem. Jelikož jsem mu nezaplatil, tak odkazy „nikdo“ nevidí.

Zajímavé je, že sdílená videa mají celkem slušný dosah, ale recenze mobilů či jiných zařízeních jsou na úplné nule. Co Facebooku vlastně vadí? Že by o recenze nebyl zájem? Nemyslím si, když z Googlu velmi slušnou část návštěvnosti tvoří právě zmiňované recenze.

Jaké mám možnosti? No, vlastně žádné. Mohu se obrátit na podporu, která v těchto případech odpoví do několika týdnů, ale řešení pravděpodobně beztak žádné nenajde. Další možností je celou fan stránku zrušit, protože pro mou stránku nemá již žádný přínos … A platit každý sdílený odkaz? Díky, ale to vážně ne!

 

Problém jménem firemní Instagram …

Jednoho dne, kdy můj Instagramový účet @adolfpupik dosáhl určitého počtu sledujících mi Instagram doporučil přepnutí na firemní účet. Obnáší podrobné statistiky, kdy má uživatel možnost sledovat na grafech věk sledujících, kolik lidí se za celý týden podívalo na profil, jaké pohlaví sleduje účet nejvíce a jiné užitečné funkce.

 

Zní to dobře, že? Bohužel za krásné statistiky přijdete opět o dosah. Tedy alespoň v mém případě to tak skutečně bylo. Při prohlížení fotek/videí uživatelů, které sleduji se mi zobrazovala reklama stále častěji, přibližně po každé druhé fotce. Celý můj Instagram byl plný sponzorovaných příspěvků od cizích uživatelů a firem. Prohlížení obsahu na Instagramu tedy nebylo nic hezkého a příjemného …

Reklamy na Instagramu

 

 

Nakonec se objevil stejný problém, jak u mé fan stránky na Facebooku. Nejdříve mi Instagram neustále nutil propagaci příspěvků na feedu i Stories, poté neplacený příspěvek měl téměř nulový dosah. Začal mi ubývat počet sledujících a dost kamarádů si stěžovalo, že moje nové fotky se na feedu s novinkami nezobrazují.

Jaké bylo řešení? Přešel jsem zpět na klasický osobní účet. Celý problém zmizel a reklama se mi také zobrazuje méně. Je ale zvláštní, že největší dosah tvoří příspěvky v Instagram Stories, kam jsem tedy začal fotky nahrávat nejčastěji. Feed mi tedy přestává dávat smysl …

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*